Omenrz Napisano 1 Luty 2011 Napisano 1 Luty 2011 Witam, jestem w trakcie modelowania BMW m5 jak pewnie wszyscy wiedzą to autko ma na masce charakterystyczne "wcięcia", ew. krawędzie, nie wiem jak to nazwać.. próbowałem uzyskać je na różne sposoby, ale i tak załączając NURMS Subdivision wcięcia zostają wygładzone.. co zrobić żeby je było widać, ale jednocześnie by reszta maski była gładziutka ? (zrobiłem dopiero maskę XD)
mkeruj Napisano 1 Luty 2011 Napisano 1 Luty 2011 Chamfer edgów tych co chcesz mieć ostre. Gratuluje pierwszego postu, i to od razu w odpowiednim dziale :) Witaj na forum!
Omenrz Napisano 1 Luty 2011 Autor Napisano 1 Luty 2011 popróbowałem chamferowaniem, ale niezależnie od tego ile dam amounta czy segmentów to nie uzyskuję oczekiwanego efektu.. właściwie to niewiele zmienia to chamferowanie Ciekawe jakie pytania będą za rok. co masz na myśli?
Hynol Napisano 1 Luty 2011 Napisano 1 Luty 2011 Włącz w meshsmooth opcje divide by smooth groups. Ustaw powierzchniom które mają być przecięte krawędziom różne smooth grupy.
Omenrz Napisano 1 Luty 2011 Autor Napisano 1 Luty 2011 ni cholerę.. nie zabardzo kumam jak przypisać konkretne edgi do grup.. niezbyt to intuicyjne
Omenrz Napisano 1 Luty 2011 Autor Napisano 1 Luty 2011 tak, 3ds max. p.s. link do tego co narazie udało mi się zrobić : Link nie radzę sobię jeszcze z łączeniami, ale jakoś idzie..
Maksym Napisano 3 Luty 2011 Napisano 3 Luty 2011 (edytowane) Niesiety nie moge odpalic Twojej sceny ani na maxie 9 ani na 2009. wyskakuje komunikat ze brakuje mu jakis dziwnych plikow. Ale na to o co pytasz jest dobra metoda. przy wlasciwej krawedzi ktora ma byc lagodna dodajesz po obu stronach w rownych odleglosciach jeszcze jedna krawedz. A odlegloscia miedzy krawedzia glowna a tą obok regujuesz sobie miękkosc, jaka bedzie po wygladzeniu. oczywiscie tylko w niewielkim zakresie. jesli ma byc bardzo obla musisz zrobic wiecej rownoleglych krawedzi i zrobic z nich zgrubny obrys tej obłości. nalezy jednak zawsze pamietac zeby byly w rownych odstepach. Tutaj archiwum z paroma screenami które duzo wyjaśnią http://rapidshare.com/files/445938621/smooth_siatki.rar Nie chcialo mi sie kazdego z osobna wrzucac na imageshacka. Mala uwaga: z kolpaka po wygladzeniu pousuwalem niepotrzebne krawedzie ktore sie dalo, oraz pare kosmetycznych poprawek wprowadzilem wiec nie przedstawia ona dokladnie wyniku wygladzania, ale to co ma pokazac, pokazuje. (Czyli krawedzie wycięc na sruby po wygladzeniu, ich nie ruszalem) Mozesz jeszcze obejrzec filmik "Mój model" ktory mam w stopce. Caly ten model jest robiony pod wygladzenie i zawiera oblosci oraz ostre krawedzie. Wprawdzie samochodu nigdy nie modelowalem, ale zasady wygladzania sa przeciez te same... // http://rapidshare.com/files/445941683/smooth_siatki2.rar Maly suplement. to tez mysle, moze byc przyklad operowania miekkoscia krawedzi ("ramię") A dla modeli prostych czesto wystarcza zwykły chamfer interesujacych nas krawedzi, w ogole bez uzycia wygladzania ("podstawa"). Na koniec chcialbym dodac ze nie zajmuje sie tym zawodowo, nie jestem ekspertem i moze sa jakies prostsze metody. Warto wiec poczekac co zawodowcy, a w szczególności modelujący samochody, mają do powiedzenia. ///i jeszcze jedno. Zawsze robię siatkę tak, żeby wystarczyła 1 iteracja wygładzania. Oszczędnosć polygonów, precyzja i do tego jeszcze potem łatwo taki model dalej odchudzić bez strat jakosci, lub tylko z minimalna stratą, usuwając niepotrzebne krawędzie. Edytowane 3 Luty 2011 przez Maksym
Omenrz Napisano 4 Luty 2011 Autor Napisano 4 Luty 2011 nie udało ci się otworzyć ponieważ robię to w maxie 2010 x64 :p dzięki za info, ściągne i popróbuję dalej
Rekomendowane odpowiedzi