Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam. Zacząłem naukę vraya i mam jeszcze sporo problemów. Przede wszystkim nie mogę ustawić poprawnie aa. Widać to szczególnie na uchwytach od szafek. Ustawienia aa: Adaptive DMC min. 3 max. 8 filtr Catmull-Rom. Druga sprawa, nie wiem jak uzyskać refleksy widoku z zewnątrz (mam na myśli odbicie okna na szafkach i blacie). Zastanawiam się też czemu szafki wiszące nie mają żadnych refleksów? Tak jest prawidłowo? Okno z widokiem też prezentuje się słabo jakby było wklejone w ps-pie. I na koniec najlepsze. Czas renderu prawie 6h xD. Musiałem przesadzić z ustawieniami. To tyle z moich spostrzeżeń. Ciekaw jestem waszych opinni i czekam na jakieś cenne porady.

 

kuchnia1war1aa.jpg

Edytowane przez drexler
  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witaj,

 

Przy ustawieniach AA które masz powinna być żyleta i jest. Kwestia tych czarnych plamek to filtr Catmull który jest bardzo ostry i przy bardzo dużych różnicach tonalnych tworzy artefakty. Możesz zmienić w ustawieniach color maping drobnostkę: zaznacz opcję: clamp output (o ile się nie mylę - nie mam maksa pod ręką) lub zmienić filtr na mniej ostry.

 

Co do odbić na szafkach: wszystko zależy od tego w jaki sposób stworzyłeś wrażenie tła - plane z rzutowanym obrazem w kanale self illumination? Niezależnie od sposobu źle ustawiłeś jasność tekstury. Zrób zdjęcie w domu i przekonasz się, że przy ustawieniach aparatu ok: f-2.8 - 4 oraz s_speed:1/30 - 1\60 to co za oknem będzie bardzo przerzartę - prześwietlone. A właśnie takie ustawienia kamery musisz odtworzyć. Więc gdy rozjaśnisz teksture, aby uzyskać realistyczny efekt nie będzie Cię już tak gryzł w oczy brak odbić.

 

 

Powodzenia

Elimo

Napisano

co do czasu to niestety trzeba przywyknąć że wnętrze zawsze renderuje sie długo. W pół godziny nic sensownego sie nie wyrenderuje.

Z ustawieniami AA spokojnie możesz zjechać do 2/5 nawet 1/4 w wersji ekonomicznej. A catmull moim zdaniem jest przereklamowany.

No i rzeczywiście pokarz ustawienia vraya

Napisano (edytowane)

Załączam render zrobiony przed przeczytaniem waszych postów. Przy małej podpowiedzi udało mi się uzyskać odbicie widoku zza okna. Widok stworzyłem z plane z materiałem vraylight. Faktycznie jest za blado. Pierwszy render był na presecie high z tego co pamiętam. Ustawienia drugiego renderu wklejam poniżej(czas 1,5h). Przetestuje wasze podpowiedzi i wrzucę kolejny render. Zapomniałem podać jakim sprzetem dysponuje... quad @2,7ghz 6gb ramu geforce 8800gt

 

kuchnia1war101paint.jpg

 

ustawienia:

 

http://img823.imageshack.us/img823/7015/ustawienia1.jpg

Edytowane przez drexler
Napisano

Przepal widok za oknem(dodaj w multiplier pare cyferek wyżej - albo w PS/gimpie czy co tam masz... na krzywych wypal te drzewka) teraz to wygląda jak by ktoś wywiesił płachtę zaraz przed oknem o takiej scenerii. Najlepiej weź aparat i zrób sobie zdjęcie a zobaczysz o co chodzi :)

 

Pozdr.

Napisano

Mały up. Zmieniłem ustawienia kamery na f-number 8 i shutter speed 1/8 dodałem clamp output i aa się poprawił.

 

render22.jpg

 

W drugim ujęciu zauważyłem ziarnistość pod szafkami wiszącymi. Zwiększałem ustawienia zarówno renderera jak i materiału (40 subdiv) nic to nie dało. Macie na to jakaś rade?

 

render22copy.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności