Napisano 14 Luty 201114 l Witam. Zacząłem naukę vraya i mam jeszcze sporo problemów. Przede wszystkim nie mogę ustawić poprawnie aa. Widać to szczególnie na uchwytach od szafek. Ustawienia aa: Adaptive DMC min. 3 max. 8 filtr Catmull-Rom. Druga sprawa, nie wiem jak uzyskać refleksy widoku z zewnątrz (mam na myśli odbicie okna na szafkach i blacie). Zastanawiam się też czemu szafki wiszące nie mają żadnych refleksów? Tak jest prawidłowo? Okno z widokiem też prezentuje się słabo jakby było wklejone w ps-pie. I na koniec najlepsze. Czas renderu prawie 6h xD. Musiałem przesadzić z ustawieniami. To tyle z moich spostrzeżeń. Ciekaw jestem waszych opinni i czekam na jakieś cenne porady. Edytowane 21 Luty 201114 l przez drexler
Napisano 16 Luty 201114 l Witaj, Przy ustawieniach AA które masz powinna być żyleta i jest. Kwestia tych czarnych plamek to filtr Catmull który jest bardzo ostry i przy bardzo dużych różnicach tonalnych tworzy artefakty. Możesz zmienić w ustawieniach color maping drobnostkę: zaznacz opcję: clamp output (o ile się nie mylę - nie mam maksa pod ręką) lub zmienić filtr na mniej ostry. Co do odbić na szafkach: wszystko zależy od tego w jaki sposób stworzyłeś wrażenie tła - plane z rzutowanym obrazem w kanale self illumination? Niezależnie od sposobu źle ustawiłeś jasność tekstury. Zrób zdjęcie w domu i przekonasz się, że przy ustawieniach aparatu ok: f-2.8 - 4 oraz s_speed:1/30 - 1\60 to co za oknem będzie bardzo przerzartę - prześwietlone. A właśnie takie ustawienia kamery musisz odtworzyć. Więc gdy rozjaśnisz teksture, aby uzyskać realistyczny efekt nie będzie Cię już tak gryzł w oczy brak odbić. Powodzenia Elimo
Napisano 16 Luty 201114 l co do czasu to niestety trzeba przywyknąć że wnętrze zawsze renderuje sie długo. W pół godziny nic sensownego sie nie wyrenderuje. Z ustawieniami AA spokojnie możesz zjechać do 2/5 nawet 1/4 w wersji ekonomicznej. A catmull moim zdaniem jest przereklamowany. No i rzeczywiście pokarz ustawienia vraya
Napisano 16 Luty 201114 l Autor Załączam render zrobiony przed przeczytaniem waszych postów. Przy małej podpowiedzi udało mi się uzyskać odbicie widoku zza okna. Widok stworzyłem z plane z materiałem vraylight. Faktycznie jest za blado. Pierwszy render był na presecie high z tego co pamiętam. Ustawienia drugiego renderu wklejam poniżej(czas 1,5h). Przetestuje wasze podpowiedzi i wrzucę kolejny render. Zapomniałem podać jakim sprzetem dysponuje... quad @2,7ghz 6gb ramu geforce 8800gt ustawienia: http://img823.imageshack.us/img823/7015/ustawienia1.jpg Edytowane 20 Luty 201114 l przez drexler
Napisano 17 Luty 201114 l Przepal widok za oknem(dodaj w multiplier pare cyferek wyżej - albo w PS/gimpie czy co tam masz... na krzywych wypal te drzewka) teraz to wygląda jak by ktoś wywiesił płachtę zaraz przed oknem o takiej scenerii. Najlepiej weź aparat i zrób sobie zdjęcie a zobaczysz o co chodzi :) Pozdr.
Napisano 20 Luty 201114 l Autor Mały up. Zmieniłem ustawienia kamery na f-number 8 i shutter speed 1/8 dodałem clamp output i aa się poprawił. W drugim ujęciu zauważyłem ziarnistość pod szafkami wiszącymi. Zwiększałem ustawienia zarówno renderera jak i materiału (40 subdiv) nic to nie dało. Macie na to jakaś rade?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto