karol57 Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Witam. Od dawna się bawię w 3ds max'ie, ale zawsze wyglądało to tak, że miesiąc coś robiłem, potem opuszczały mnie chęci i wywalałem wszystko do kosza. Ogólnie chodzi o to, że mam zrobić film. Na razie nie ważne jaki, ale jest to moja pierwsza poważna praca. No i chcę wymodelować drewniany kościół, mam tylko pewien problem. Chodzi mi, by go trochę postarzyć. Czy jest jakiś modyfikator, kombinacja modyfikatorów, która pomoże mi w sposób losowy postarzyć deskę, ponieważ cały kościół będzie się składał z desek nie mogę marnować czasu na modelowanie kilku tysięcy desek pojedynczo, chodzi mi głównie o pęknięcia, złamania jakieś ubytki. Ważne by to jakoś wyglądało, bo deski z box'ów zbyt dobrze nie wyglądają. Mam 3ds max 2011.
Lucek Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Możesz pokombinować z vraydirt. Poza tym dirtmapa? Jakieś tekstury proceduralne?
karol57 Napisano 17 Luty 2011 Autor Napisano 17 Luty 2011 vray? Staram się ogarnąć mental ray. No ale pomyślę. Co do tekstur, to zależy mi na tym by było widać co jest za szczeliną, razem z jej wnętrzem. Myślę, że jak proceduralnie to zrobie to szczeliny będą tylko na jednej płaszczyźnie box'a, po za tym mental ray zrobi z tego soczewkę. :/ No chyba, że jakoś inaczej, bo mało wiem.
Berger Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Nie musisz modelować całego kościoła, wystarczy że wymodelujesz w miarę dokładnie 1wszy plan, reszta może już być nieco naciągana, zależy jakie tam ujęcia masz. Texturki wszystkiego nie załatwią, a starasz się wymigać od modelowania niesamowicie.
karol57 Napisano 17 Luty 2011 Autor Napisano 17 Luty 2011 No jak by to był pojedynczy render to pewnie bym tak zrobił, ale tutaj kościół będzie pokazany z zewnątrz i wewnątrz. Będą też chaotyczne ruchy kamery więc muszę się bardziej skupić na całości niż na kolejnych ujęciach. No ale ok, skoro nie ma innego sposobu to zrobię najpierw cały bez uszkodzonych modeli, a potem, w miarę dodawania ruchów kamery, będę uszkadzał tylko te modele, które będą tego wymagały.
adam_m Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Wymodeluj cały kościół a potem namaluj textury (diffuse, disp, bump itp.) z zabrudzeniami i uszkodzeniami +unwrap uvw i będzie ok. Jak tak zawsze robiłem.
Rekomendowane odpowiedzi