Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Od dawna się bawię w 3ds max'ie, ale zawsze wyglądało to tak, że miesiąc coś robiłem, potem opuszczały mnie chęci i wywalałem wszystko do kosza.

 

Ogólnie chodzi o to, że mam zrobić film. Na razie nie ważne jaki, ale jest to moja pierwsza poważna praca. No i chcę wymodelować drewniany kościół, mam tylko pewien problem. Chodzi mi, by go trochę postarzyć. Czy jest jakiś modyfikator, kombinacja modyfikatorów, która pomoże mi w sposób losowy postarzyć deskę, ponieważ cały kościół będzie się składał z desek nie mogę marnować czasu na modelowanie kilku tysięcy desek pojedynczo, chodzi mi głównie o pęknięcia, złamania jakieś ubytki. Ważne by to jakoś wyglądało, bo deski z box'ów zbyt dobrze nie wyglądają.

 

Mam 3ds max 2011.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

vray? Staram się ogarnąć mental ray. No ale pomyślę. Co do tekstur, to zależy mi na tym by było widać co jest za szczeliną, razem z jej wnętrzem. Myślę, że jak proceduralnie to zrobie to szczeliny będą tylko na jednej płaszczyźnie box'a, po za tym mental ray zrobi z tego soczewkę. :/ No chyba, że jakoś inaczej, bo mało wiem.

Napisano

Nie musisz modelować całego kościoła, wystarczy że wymodelujesz w miarę dokładnie 1wszy plan, reszta może już być nieco naciągana, zależy jakie tam ujęcia masz. Texturki wszystkiego nie załatwią, a starasz się wymigać od modelowania niesamowicie.

Napisano

No jak by to był pojedynczy render to pewnie bym tak zrobił, ale tutaj kościół będzie pokazany z zewnątrz i wewnątrz. Będą też chaotyczne ruchy kamery więc muszę się bardziej skupić na całości niż na kolejnych ujęciach. No ale ok, skoro nie ma innego sposobu to zrobię najpierw cały bez uszkodzonych modeli, a potem, w miarę dodawania ruchów kamery, będę uszkadzał tylko te modele, które będą tego wymagały.

Napisano

Wymodeluj cały kościół a potem namaluj textury (diffuse, disp, bump itp.) z zabrudzeniami i uszkodzeniami +unwrap uvw i będzie ok. Jak tak zawsze robiłem.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności