xxxander3000 Napisano 24 Luty 2011 Napisano 24 Luty 2011 Witam. Chodzi o meshsmooth dla zaznaczonych poly (lub edge?) jak to zastosować, czy w ogóle jest taka możliwość. chodzi o to : Chcę zrobić meshsmooth na zaznaczonych polygonach (a konkretnie chce wygładzić kanty w szczelinie którą widać na screenie więc może inaczej niż na polygonach). Jak zastosować meshsmooth na kawałku obiektu ? (szczegółowo- jak widać zrobiłem klapke wlewu paliwa w karoserii która jest już po MS zcollapsowana aby zrobić klapke na bardziej gęstej siatce i cała karoseria jest wygładzona ale teraz kanty klapki są niewygładzone, nie dam MS na cały obiekt bo będzie za gęsto, jak wygładzić krawędzie klapki). Bardzo proszę o pomoc. Jeszcze pytanko przy okazji. Chodzi o finalizacje modelu. Rozumiem, że najlepiej wszystkie modyfikatory zcollapsować na obiektach modelu ? na końcu zgrupować cały model? ma to jakieś znaczenie ? jakieś wady ? Z góry dzięki.
Macias4 Napisano 24 Luty 2011 Napisano 24 Luty 2011 Wydaje mi się że wystarczy zaznaczyć odp. poligony czy krawędzie i z tak zaznaczonymi zastosować MS. Co do grupowania - myslę że ma np. w animacji. W renderingu raczej nie.
xxxander3000 Napisano 24 Luty 2011 Autor Napisano 24 Luty 2011 (edytowane) Jak zaznacze np. poligony i dam ms to cały obiekt się wygładza. Próbowałem najpierw dać mesh select potem meshsmooth i dalej cały obiekt się zmienia... Nie wiem czy coś źle robie czy w ogóle coś pomijam. Może tak w ogóle się nie da ? Może jakiś inny sposób na realizacje tego zadania.... ??? Niech mi ktoś podpowie w tej kwestii... Chyba jest ktoś na forum kto zna temat. Edytowane 25 Luty 2011 przez xxxander3000
MariushO Napisano 25 Luty 2011 Napisano 25 Luty 2011 (edytowane) W modyfikatorze MeshSmooth na samej gorze masz pod SubdivisionMethod opcje Apply to Whole Mesh, jak chcesz wygladzic tylko zaznaczone wczesniej polygony to odznacz to i powinno byc git. Edytowane 25 Luty 2011 przez MariushO
xxxander3000 Napisano 25 Luty 2011 Autor Napisano 25 Luty 2011 Tak ! :) o to chodziło, działa tak jak było w planie ;) Wielkie dzięki! Niby szczegół (z reszta jak to często bywa), ale znaczący i jakoś ciężko było samemu wpaść na to ;)
Rekomendowane odpowiedzi