Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem całkowicie początkujący (jednak bardzo szybko się uczę).

Mam problem następujący: zrobiłem pokoik, a w nim okno (z dostępnego modelu okna, bo łatwo się animuje otwieranie). Szybkę zrobiłem przezroczystą, a na zewnątrz postawiłem światło kierunkowe (tzn. z targetem). Dla światła ustawiłem cienie, żeby ładnie wpadało przez okno, ale okazało się, że światło zatrzymuje się na szybach.

 

Pytanie: Jak zrobić, żeby szyba była przezroczysta (lecz wykluczenie modelu z rzucających cienie nie wchodzi w grę, ponieważ całym modelem jest okno a nie szyba)? Najlepiej, żeby nie była to całkowita przezroczystość, tylko, żeby szyba zatrzymała kilkanaście procent.

 

Pytanie przy okazji: Jak zrobić, żeby szyba w pewnym stopniu zachowywała się jak lusterko? (jeśli robi się to identycznie jak w lustrze tylko ustawia, żeby odbijała słabiej, to proszę powiedzieć, obejrzę tutka dot. lustra i jakoś sobie poradzę).

 

Dzięki wielkie, pozdrawiam, Michał

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Jaki renderer?

Na początek najprościej będzie zdetachować (odłączyć) fragment będący szybą od reszty okna i nadać mu osobny materiał (unikniesz kłopotów z sub-materiałami).

Napisano

Dzięki za odp. Nie wiem jaki renderer, nie wiem co to jest i jak sie ustawia. Jak zdetac***ę (nie wiem jak to zrobić) to okno już nie będzie się zachowywało jak okno, tylko jak zwykły model chyba. W sumie to już sobie poradziłem z przezroczystością: po prostu światło ustawiłem na Ray Traced Shadows i działa (tak intuicyjnie mi sie udało to odkryć).

 

W takim razie teraz proszę o wyjaśnienie co to ten renderer, jak się detac***e i jak zrobić te refleksy otoczenia na szybie. Wystarczą mi odsyłacze do tutoriali (po polsku lub angielsku), bo nie wiem jak szukac tutków dot. tego czego szukam. Dzięki.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności