mysz94 Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 Witam, jestem całkowicie początkujący (jednak bardzo szybko się uczę). Mam problem następujący: zrobiłem pokoik, a w nim okno (z dostępnego modelu okna, bo łatwo się animuje otwieranie). Szybkę zrobiłem przezroczystą, a na zewnątrz postawiłem światło kierunkowe (tzn. z targetem). Dla światła ustawiłem cienie, żeby ładnie wpadało przez okno, ale okazało się, że światło zatrzymuje się na szybach. Pytanie: Jak zrobić, żeby szyba była przezroczysta (lecz wykluczenie modelu z rzucających cienie nie wchodzi w grę, ponieważ całym modelem jest okno a nie szyba)? Najlepiej, żeby nie była to całkowita przezroczystość, tylko, żeby szyba zatrzymała kilkanaście procent. Pytanie przy okazji: Jak zrobić, żeby szyba w pewnym stopniu zachowywała się jak lusterko? (jeśli robi się to identycznie jak w lustrze tylko ustawia, żeby odbijała słabiej, to proszę powiedzieć, obejrzę tutka dot. lustra i jakoś sobie poradzę). Dzięki wielkie, pozdrawiam, Michał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hynol Posted February 26, 2011 Share Posted February 26, 2011 Jaki renderer? Na początek najprościej będzie zdetachować (odłączyć) fragment będący szybą od reszty okna i nadać mu osobny materiał (unikniesz kłopotów z sub-materiałami). Link to comment Share on other sites More sharing options...