Skocz do zawartości

Przezroczystość materiału dla światła


mysz94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem całkowicie początkujący (jednak bardzo szybko się uczę).

Mam problem następujący: zrobiłem pokoik, a w nim okno (z dostępnego modelu okna, bo łatwo się animuje otwieranie). Szybkę zrobiłem przezroczystą, a na zewnątrz postawiłem światło kierunkowe (tzn. z targetem). Dla światła ustawiłem cienie, żeby ładnie wpadało przez okno, ale okazało się, że światło zatrzymuje się na szybach.

 

Pytanie: Jak zrobić, żeby szyba była przezroczysta (lecz wykluczenie modelu z rzucających cienie nie wchodzi w grę, ponieważ całym modelem jest okno a nie szyba)? Najlepiej, żeby nie była to całkowita przezroczystość, tylko, żeby szyba zatrzymała kilkanaście procent.

 

Pytanie przy okazji: Jak zrobić, żeby szyba w pewnym stopniu zachowywała się jak lusterko? (jeśli robi się to identycznie jak w lustrze tylko ustawia, żeby odbijała słabiej, to proszę powiedzieć, obejrzę tutka dot. lustra i jakoś sobie poradzę).

 

Dzięki wielkie, pozdrawiam, Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dzięki za odp. Nie wiem jaki renderer, nie wiem co to jest i jak sie ustawia. Jak zdetac***ę (nie wiem jak to zrobić) to okno już nie będzie się zachowywało jak okno, tylko jak zwykły model chyba. W sumie to już sobie poradziłem z przezroczystością: po prostu światło ustawiłem na Ray Traced Shadows i działa (tak intuicyjnie mi sie udało to odkryć).

 

W takim razie teraz proszę o wyjaśnienie co to ten renderer, jak się detac***e i jak zrobić te refleksy otoczenia na szybie. Wystarczą mi odsyłacze do tutoriali (po polsku lub angielsku), bo nie wiem jak szukac tutków dot. tego czego szukam. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności