Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

witam. mam problem importuje do programu Vue 6 obiekt w formacie .obj, traci on przy tym wszystkie właściwości nabyte w programie matce ( modo ) jest to deska windsurfingowa którą po zaimportowaniu mogę poruszać (obracać itd.) ale chodzi mi o ruch pewnej części tego obiektu(deski windsurfingowej) otóż chodzi mi o nadanie ruchu żaglowi ( co naturalnie dzieje się w przyrodzie pod wpływem eksploatowania)

 

gdyby ktoś mógł pomóc będę bardzo wdzięczny :)

  • Odpowiedzi 17
  • Wyświetleń 14,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jedynym wyjsciem bedzie zanimowanie zagla i exportowanie go do formatu Posera, on zawiera animacje, nie wiem jak jest w vue 6 z formatem fbx, bo jesli obsluguje, to spokojnie mozesz exportowac animacje do fbx, chyba juz odpowiadalem w podobnym temacie:)

Napisano

Możesz składać animację w innym sofcie ,który ma możliwość wyboru silnika renderującego i renderujesz w Vue .

Napisano
  • Autor

vue... hmmm... niestety nie ogarnia textur z zaimportowanego pliku z modo formatu .obj

.fbx

ma ktoś może jakąś radę??

Napisano

textur? jesli dobrze pamietam to te formaty nie zapisuja textur, co najwyzej koordynaty.

Napisano

jak masz koordynaty zapisane w obj albo fbx to teraz w vue w material editorze wczytaj textury i powinno grac

Napisano
  • Autor

hmmm... a ustawiona przeźroczystość też wtedy zostanie wczytana??

Napisano

ja masz zapisane w alfa w teksturce to powinna jesli nie musisz w slocie transparency wczytac alfe w material editorze

Napisano
  • Autor

razem z plikiem .lxo zapisują mi się diffcolor'y formatu .tga

jeśli eksportuje w .obj albo .fbx to nic dodatkowego nie mam...

Napisano

jak pisalem ci wczesniej i mirach obj i fbx nie zapisuja textur tylko koordynaty uv. Oznacza to ze importujac do vue dany plik z obiektem jest on juz w vue zmapowany. Teraz tylko musisz pokazac programowi gdzie znajduje sie tekstura obiektu na dysku. Jesli eksportowales texturowany obiekt do obj albo fbx to ta texturke masz na dysku.

Przypisz ja w vue do odpowiedniego slotu(color map,bump,transparency...)i masz z glowy. Natomiast jesli texturowales objekt proceduralami to w vue ich nie odczytasz.Kazdy program ma swoje proceduralne tekstury, chyba ze znajdziesz jakis sposob zeby je wypalic jako bitmapy.

Napisano
  • Autor

kiedy teraz chce eksportować w modo do formatu .fbx wyskakuje mi coś takiego....

 

'Info: Complex modo texturing cannot be exported with complete accuracy in FBX dormat'

 

który format będzie najodpowiedniejszy?

.lwo .x3d .dxf .fdx .geo .obj ?

Napisano

nie wiem jak to jest w vue 6 w vue 9 tak dziala. Jesli u siebie nie chodzi to nie ma problemu zapisac alfa w nowym pliku i dodac go do transparency w vue.

Napisano
  • Autor
jak pisalem ci wczesniej i mirach obj i fbx nie zapisuja textur tylko koordynaty uv. Oznacza to ze importujac do vue dany plik z obiektem jest on juz w vue zmapowany. Teraz tylko musisz pokazac programowi gdzie znajduje sie tekstura obiektu na dysku. Jesli eksportowales texturowany obiekt do obj albo fbx to ta texturke masz na dysku.

Przypisz ja w vue do odpowiedniego slotu(color map,bump,transparency...)i masz z glowy. Natomiast jesli texturowales objekt proceduralami to w vue ich nie odczytasz.Kazdy program ma swoje proceduralne tekstury, chyba ze znajdziesz jakis sposob zeby je wypalic jako bitmapy.

a np. nie wiem czy mógłbym prosić o screeny jak to ogarnąć??

bo jak już mówiłem mam bardzo wiele tych plików .tga (czyli tekstury)

 

z góry dzięki za pomoc :)

Napisano

rozumiem, ze masz otexturowany objekt importowany do vue, masz zapisane textury na dysku a w vue ich nie widzisz tak??

Napisano

http://www.geekatplay.com/materials/

Powyzej daje ci linka dotyczacego materialow i texturowania w vue. Jest tam tego troche, napewno znajdziesz odpowiedz na swoje pytania. Moglbym podac ci screeny jak to zrobic, ale jest nieraz skomplikowane texturowanie w vue, szczegolnie bump maping i transparency, wiec najlepiej jak sam popatrzysz co ijak w tutorialach.

Napisano
  • Autor

tak. eksportowałem z modo obiekt w formatach obj i fbx i w programie vue (teraz już 9) obiekt tych nadanych wartości (textur) nie ma.

dzięki za linka już go przeglądam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.