Skocz do zawartości

[Vue 6] animacja zaimportowanych obiektów w formacie .obj


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam. mam problem importuje do programu Vue 6 obiekt w formacie .obj, traci on przy tym wszystkie właściwości nabyte w programie matce ( modo ) jest to deska windsurfingowa którą po zaimportowaniu mogę poruszać (obracać itd.) ale chodzi mi o ruch pewnej części tego obiektu(deski windsurfingowej) otóż chodzi mi o nadanie ruchu żaglowi ( co naturalnie dzieje się w przyrodzie pod wpływem eksploatowania)

 

gdyby ktoś mógł pomóc będę bardzo wdzięczny :)

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jedynym wyjsciem bedzie zanimowanie zagla i exportowanie go do formatu Posera, on zawiera animacje, nie wiem jak jest w vue 6 z formatem fbx, bo jesli obsluguje, to spokojnie mozesz exportowac animacje do fbx, chyba juz odpowiadalem w podobnym temacie:)

Napisano

razem z plikiem .lxo zapisują mi się diffcolor'y formatu .tga

jeśli eksportuje w .obj albo .fbx to nic dodatkowego nie mam...

Napisano

jak pisalem ci wczesniej i mirach obj i fbx nie zapisuja textur tylko koordynaty uv. Oznacza to ze importujac do vue dany plik z obiektem jest on juz w vue zmapowany. Teraz tylko musisz pokazac programowi gdzie znajduje sie tekstura obiektu na dysku. Jesli eksportowales texturowany obiekt do obj albo fbx to ta texturke masz na dysku.

Przypisz ja w vue do odpowiedniego slotu(color map,bump,transparency...)i masz z glowy. Natomiast jesli texturowales objekt proceduralami to w vue ich nie odczytasz.Kazdy program ma swoje proceduralne tekstury, chyba ze znajdziesz jakis sposob zeby je wypalic jako bitmapy.

  • Confused 1
Napisano

kiedy teraz chce eksportować w modo do formatu .fbx wyskakuje mi coś takiego....

 

'Info: Complex modo texturing cannot be exported with complete accuracy in FBX dormat'

 

który format będzie najodpowiedniejszy?

.lwo .x3d .dxf .fdx .geo .obj ?

Napisano
jak pisalem ci wczesniej i mirach obj i fbx nie zapisuja textur tylko koordynaty uv. Oznacza to ze importujac do vue dany plik z obiektem jest on juz w vue zmapowany. Teraz tylko musisz pokazac programowi gdzie znajduje sie tekstura obiektu na dysku. Jesli eksportowales texturowany obiekt do obj albo fbx to ta texturke masz na dysku.

Przypisz ja w vue do odpowiedniego slotu(color map,bump,transparency...)i masz z glowy. Natomiast jesli texturowales objekt proceduralami to w vue ich nie odczytasz.Kazdy program ma swoje proceduralne tekstury, chyba ze znajdziesz jakis sposob zeby je wypalic jako bitmapy.

a np. nie wiem czy mógłbym prosić o screeny jak to ogarnąć??

bo jak już mówiłem mam bardzo wiele tych plików .tga (czyli tekstury)

 

z góry dzięki za pomoc :)

Napisano

http://www.geekatplay.com/materials/

Powyzej daje ci linka dotyczacego materialow i texturowania w vue. Jest tam tego troche, napewno znajdziesz odpowiedz na swoje pytania. Moglbym podac ci screeny jak to zrobic, ale jest nieraz skomplikowane texturowanie w vue, szczegolnie bump maping i transparency, wiec najlepiej jak sam popatrzysz co ijak w tutorialach.

Napisano

tak. eksportowałem z modo obiekt w formatach obj i fbx i w programie vue (teraz już 9) obiekt tych nadanych wartości (textur) nie ma.

dzięki za linka już go przeglądam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności