xonion Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 witam. mam problem importuje do programu Vue 6 obiekt w formacie .obj, traci on przy tym wszystkie właściwości nabyte w programie matce ( modo ) jest to deska windsurfingowa którą po zaimportowaniu mogę poruszać (obracać itd.) ale chodzi mi o ruch pewnej części tego obiektu(deski windsurfingowej) otóż chodzi mi o nadanie ruchu żaglowi ( co naturalnie dzieje się w przyrodzie pod wpływem eksploatowania) gdyby ktoś mógł pomóc będę bardzo wdzięczny :)
_michal Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 Obj nie przenosi animacji. Musisz użyć innego formatu.
MariushO Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 jedynym wyjsciem bedzie zanimowanie zagla i exportowanie go do formatu Posera, on zawiera animacje, nie wiem jak jest w vue 6 z formatem fbx, bo jesli obsluguje, to spokojnie mozesz exportowac animacje do fbx, chyba juz odpowiadalem w podobnym temacie:)
natas Napisano 27 Luty 2011 Napisano 27 Luty 2011 Możesz składać animację w innym sofcie ,który ma możliwość wyboru silnika renderującego i renderujesz w Vue .
xonion Napisano 4 Marzec 2011 Autor Napisano 4 Marzec 2011 vue... hmmm... niestety nie ogarnia textur z zaimportowanego pliku z modo formatu .obj .fbx ma ktoś może jakąś radę??
mirach Napisano 4 Marzec 2011 Napisano 4 Marzec 2011 textur? jesli dobrze pamietam to te formaty nie zapisuja textur, co najwyzej koordynaty.
MariushO Napisano 5 Marzec 2011 Napisano 5 Marzec 2011 jak masz koordynaty zapisane w obj albo fbx to teraz w vue w material editorze wczytaj textury i powinno grac
xonion Napisano 5 Marzec 2011 Autor Napisano 5 Marzec 2011 hmmm... a ustawiona przeźroczystość też wtedy zostanie wczytana??
MariushO Napisano 5 Marzec 2011 Napisano 5 Marzec 2011 ja masz zapisane w alfa w teksturce to powinna jesli nie musisz w slocie transparency wczytac alfe w material editorze
xonion Napisano 5 Marzec 2011 Autor Napisano 5 Marzec 2011 razem z plikiem .lxo zapisują mi się diffcolor'y formatu .tga jeśli eksportuje w .obj albo .fbx to nic dodatkowego nie mam...
MariushO Napisano 5 Marzec 2011 Napisano 5 Marzec 2011 jak pisalem ci wczesniej i mirach obj i fbx nie zapisuja textur tylko koordynaty uv. Oznacza to ze importujac do vue dany plik z obiektem jest on juz w vue zmapowany. Teraz tylko musisz pokazac programowi gdzie znajduje sie tekstura obiektu na dysku. Jesli eksportowales texturowany obiekt do obj albo fbx to ta texturke masz na dysku. Przypisz ja w vue do odpowiedniego slotu(color map,bump,transparency...)i masz z glowy. Natomiast jesli texturowales objekt proceduralami to w vue ich nie odczytasz.Kazdy program ma swoje proceduralne tekstury, chyba ze znajdziesz jakis sposob zeby je wypalic jako bitmapy. 1
xonion Napisano 5 Marzec 2011 Autor Napisano 5 Marzec 2011 kiedy teraz chce eksportować w modo do formatu .fbx wyskakuje mi coś takiego.... 'Info: Complex modo texturing cannot be exported with complete accuracy in FBX dormat' który format będzie najodpowiedniejszy? .lwo .x3d .dxf .fdx .geo .obj ?
MariushO Napisano 5 Marzec 2011 Napisano 5 Marzec 2011 nie wiem jak to jest w vue 6 w vue 9 tak dziala. Jesli u siebie nie chodzi to nie ma problemu zapisac alfa w nowym pliku i dodac go do transparency w vue.
xonion Napisano 6 Marzec 2011 Autor Napisano 6 Marzec 2011 jak pisalem ci wczesniej i mirach obj i fbx nie zapisuja textur tylko koordynaty uv. Oznacza to ze importujac do vue dany plik z obiektem jest on juz w vue zmapowany. Teraz tylko musisz pokazac programowi gdzie znajduje sie tekstura obiektu na dysku. Jesli eksportowales texturowany obiekt do obj albo fbx to ta texturke masz na dysku. Przypisz ja w vue do odpowiedniego slotu(color map,bump,transparency...)i masz z glowy. Natomiast jesli texturowales objekt proceduralami to w vue ich nie odczytasz.Kazdy program ma swoje proceduralne tekstury, chyba ze znajdziesz jakis sposob zeby je wypalic jako bitmapy. a np. nie wiem czy mógłbym prosić o screeny jak to ogarnąć?? bo jak już mówiłem mam bardzo wiele tych plików .tga (czyli tekstury) z góry dzięki za pomoc :)
MariushO Napisano 6 Marzec 2011 Napisano 6 Marzec 2011 rozumiem, ze masz otexturowany objekt importowany do vue, masz zapisane textury na dysku a w vue ich nie widzisz tak??
MariushO Napisano 6 Marzec 2011 Napisano 6 Marzec 2011 http://www.geekatplay.com/materials/ Powyzej daje ci linka dotyczacego materialow i texturowania w vue. Jest tam tego troche, napewno znajdziesz odpowiedz na swoje pytania. Moglbym podac ci screeny jak to zrobic, ale jest nieraz skomplikowane texturowanie w vue, szczegolnie bump maping i transparency, wiec najlepiej jak sam popatrzysz co ijak w tutorialach.
xonion Napisano 6 Marzec 2011 Autor Napisano 6 Marzec 2011 tak. eksportowałem z modo obiekt w formatach obj i fbx i w programie vue (teraz już 9) obiekt tych nadanych wartości (textur) nie ma. dzięki za linka już go przeglądam :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się