xonion Posted February 26, 2011 Share Posted February 26, 2011 witam. mam problem importuje do programu Vue 6 obiekt w formacie .obj, traci on przy tym wszystkie właściwości nabyte w programie matce ( modo ) jest to deska windsurfingowa którą po zaimportowaniu mogę poruszać (obracać itd.) ale chodzi mi o ruch pewnej części tego obiektu(deski windsurfingowej) otóż chodzi mi o nadanie ruchu żaglowi ( co naturalnie dzieje się w przyrodzie pod wpływem eksploatowania) gdyby ktoś mógł pomóc będę bardzo wdzięczny :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
_michal Posted February 26, 2011 Share Posted February 26, 2011 Obj nie przenosi animacji. Musisz użyć innego formatu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted February 26, 2011 Share Posted February 26, 2011 jedynym wyjsciem bedzie zanimowanie zagla i exportowanie go do formatu Posera, on zawiera animacje, nie wiem jak jest w vue 6 z formatem fbx, bo jesli obsluguje, to spokojnie mozesz exportowac animacje do fbx, chyba juz odpowiadalem w podobnym temacie:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
natas Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Możesz składać animację w innym sofcie ,który ma możliwość wyboru silnika renderującego i renderujesz w Vue . Link to comment Share on other sites More sharing options...
xonion Posted March 4, 2011 Author Share Posted March 4, 2011 vue... hmmm... niestety nie ogarnia textur z zaimportowanego pliku z modo formatu .obj .fbx ma ktoś może jakąś radę?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 textur? jesli dobrze pamietam to te formaty nie zapisuja textur, co najwyzej koordynaty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xonion Posted March 5, 2011 Author Share Posted March 5, 2011 a jaki format je zapisuje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 jak masz koordynaty zapisane w obj albo fbx to teraz w vue w material editorze wczytaj textury i powinno grac Link to comment Share on other sites More sharing options...
xonion Posted March 5, 2011 Author Share Posted March 5, 2011 hmmm... a ustawiona przeźroczystość też wtedy zostanie wczytana?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 ja masz zapisane w alfa w teksturce to powinna jesli nie musisz w slocie transparency wczytac alfe w material editorze Link to comment Share on other sites More sharing options...
xonion Posted March 5, 2011 Author Share Posted March 5, 2011 razem z plikiem .lxo zapisują mi się diffcolor'y formatu .tga jeśli eksportuje w .obj albo .fbx to nic dodatkowego nie mam... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 jak pisalem ci wczesniej i mirach obj i fbx nie zapisuja textur tylko koordynaty uv. Oznacza to ze importujac do vue dany plik z obiektem jest on juz w vue zmapowany. Teraz tylko musisz pokazac programowi gdzie znajduje sie tekstura obiektu na dysku. Jesli eksportowales texturowany obiekt do obj albo fbx to ta texturke masz na dysku. Przypisz ja w vue do odpowiedniego slotu(color map,bump,transparency...)i masz z glowy. Natomiast jesli texturowales objekt proceduralami to w vue ich nie odczytasz.Kazdy program ma swoje proceduralne tekstury, chyba ze znajdziesz jakis sposob zeby je wypalic jako bitmapy. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xonion Posted March 5, 2011 Author Share Posted March 5, 2011 kiedy teraz chce eksportować w modo do formatu .fbx wyskakuje mi coś takiego.... 'Info: Complex modo texturing cannot be exported with complete accuracy in FBX dormat' który format będzie najodpowiedniejszy? .lwo .x3d .dxf .fdx .geo .obj ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 nie wiem jak to jest w vue 6 w vue 9 tak dziala. Jesli u siebie nie chodzi to nie ma problemu zapisac alfa w nowym pliku i dodac go do transparency w vue. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xonion Posted March 6, 2011 Author Share Posted March 6, 2011 jak pisalem ci wczesniej i mirach obj i fbx nie zapisuja textur tylko koordynaty uv. Oznacza to ze importujac do vue dany plik z obiektem jest on juz w vue zmapowany. Teraz tylko musisz pokazac programowi gdzie znajduje sie tekstura obiektu na dysku. Jesli eksportowales texturowany obiekt do obj albo fbx to ta texturke masz na dysku. Przypisz ja w vue do odpowiedniego slotu(color map,bump,transparency...)i masz z glowy. Natomiast jesli texturowales objekt proceduralami to w vue ich nie odczytasz.Kazdy program ma swoje proceduralne tekstury, chyba ze znajdziesz jakis sposob zeby je wypalic jako bitmapy. a np. nie wiem czy mógłbym prosić o screeny jak to ogarnąć?? bo jak już mówiłem mam bardzo wiele tych plików .tga (czyli tekstury) z góry dzięki za pomoc :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 rozumiem, ze masz otexturowany objekt importowany do vue, masz zapisane textury na dysku a w vue ich nie widzisz tak?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 http://www.geekatplay.com/materials/ Powyzej daje ci linka dotyczacego materialow i texturowania w vue. Jest tam tego troche, napewno znajdziesz odpowiedz na swoje pytania. Moglbym podac ci screeny jak to zrobic, ale jest nieraz skomplikowane texturowanie w vue, szczegolnie bump maping i transparency, wiec najlepiej jak sam popatrzysz co ijak w tutorialach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xonion Posted March 6, 2011 Author Share Posted March 6, 2011 tak. eksportowałem z modo obiekt w formatach obj i fbx i w programie vue (teraz już 9) obiekt tych nadanych wartości (textur) nie ma. dzięki za linka już go przeglądam :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now