Napisano 26 Luty 201114 l witam. mam problem importuje do programu Vue 6 obiekt w formacie .obj, traci on przy tym wszystkie właściwości nabyte w programie matce ( modo ) jest to deska windsurfingowa którą po zaimportowaniu mogę poruszać (obracać itd.) ale chodzi mi o ruch pewnej części tego obiektu(deski windsurfingowej) otóż chodzi mi o nadanie ruchu żaglowi ( co naturalnie dzieje się w przyrodzie pod wpływem eksploatowania) gdyby ktoś mógł pomóc będę bardzo wdzięczny :)
Napisano 26 Luty 201114 l jedynym wyjsciem bedzie zanimowanie zagla i exportowanie go do formatu Posera, on zawiera animacje, nie wiem jak jest w vue 6 z formatem fbx, bo jesli obsluguje, to spokojnie mozesz exportowac animacje do fbx, chyba juz odpowiadalem w podobnym temacie:)
Napisano 27 Luty 201114 l Możesz składać animację w innym sofcie ,który ma możliwość wyboru silnika renderującego i renderujesz w Vue .
Napisano 4 Marzec 201114 l Autor vue... hmmm... niestety nie ogarnia textur z zaimportowanego pliku z modo formatu .obj .fbx ma ktoś może jakąś radę??
Napisano 4 Marzec 201114 l textur? jesli dobrze pamietam to te formaty nie zapisuja textur, co najwyzej koordynaty.
Napisano 5 Marzec 201114 l jak masz koordynaty zapisane w obj albo fbx to teraz w vue w material editorze wczytaj textury i powinno grac
Napisano 5 Marzec 201114 l ja masz zapisane w alfa w teksturce to powinna jesli nie musisz w slocie transparency wczytac alfe w material editorze
Napisano 5 Marzec 201114 l Autor razem z plikiem .lxo zapisują mi się diffcolor'y formatu .tga jeśli eksportuje w .obj albo .fbx to nic dodatkowego nie mam...
Napisano 5 Marzec 201114 l jak pisalem ci wczesniej i mirach obj i fbx nie zapisuja textur tylko koordynaty uv. Oznacza to ze importujac do vue dany plik z obiektem jest on juz w vue zmapowany. Teraz tylko musisz pokazac programowi gdzie znajduje sie tekstura obiektu na dysku. Jesli eksportowales texturowany obiekt do obj albo fbx to ta texturke masz na dysku. Przypisz ja w vue do odpowiedniego slotu(color map,bump,transparency...)i masz z glowy. Natomiast jesli texturowales objekt proceduralami to w vue ich nie odczytasz.Kazdy program ma swoje proceduralne tekstury, chyba ze znajdziesz jakis sposob zeby je wypalic jako bitmapy.
Napisano 5 Marzec 201114 l Autor kiedy teraz chce eksportować w modo do formatu .fbx wyskakuje mi coś takiego.... 'Info: Complex modo texturing cannot be exported with complete accuracy in FBX dormat' który format będzie najodpowiedniejszy? .lwo .x3d .dxf .fdx .geo .obj ?
Napisano 5 Marzec 201114 l nie wiem jak to jest w vue 6 w vue 9 tak dziala. Jesli u siebie nie chodzi to nie ma problemu zapisac alfa w nowym pliku i dodac go do transparency w vue.
Napisano 6 Marzec 201114 l Autor jak pisalem ci wczesniej i mirach obj i fbx nie zapisuja textur tylko koordynaty uv. Oznacza to ze importujac do vue dany plik z obiektem jest on juz w vue zmapowany. Teraz tylko musisz pokazac programowi gdzie znajduje sie tekstura obiektu na dysku. Jesli eksportowales texturowany obiekt do obj albo fbx to ta texturke masz na dysku. Przypisz ja w vue do odpowiedniego slotu(color map,bump,transparency...)i masz z glowy. Natomiast jesli texturowales objekt proceduralami to w vue ich nie odczytasz.Kazdy program ma swoje proceduralne tekstury, chyba ze znajdziesz jakis sposob zeby je wypalic jako bitmapy. a np. nie wiem czy mógłbym prosić o screeny jak to ogarnąć?? bo jak już mówiłem mam bardzo wiele tych plików .tga (czyli tekstury) z góry dzięki za pomoc :)
Napisano 6 Marzec 201114 l rozumiem, ze masz otexturowany objekt importowany do vue, masz zapisane textury na dysku a w vue ich nie widzisz tak??
Napisano 6 Marzec 201114 l http://www.geekatplay.com/materials/ Powyzej daje ci linka dotyczacego materialow i texturowania w vue. Jest tam tego troche, napewno znajdziesz odpowiedz na swoje pytania. Moglbym podac ci screeny jak to zrobic, ale jest nieraz skomplikowane texturowanie w vue, szczegolnie bump maping i transparency, wiec najlepiej jak sam popatrzysz co ijak w tutorialach.
Napisano 6 Marzec 201114 l Autor tak. eksportowałem z modo obiekt w formatach obj i fbx i w programie vue (teraz już 9) obiekt tych nadanych wartości (textur) nie ma. dzięki za linka już go przeglądam :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto