Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam. mam problem importuje do programu Vue 6 obiekt w formacie .obj, traci on przy tym wszystkie właściwości nabyte w programie matce ( modo ) jest to deska windsurfingowa którą po zaimportowaniu mogę poruszać (obracać itd.) ale chodzi mi o ruch pewnej części tego obiektu(deski windsurfingowej) otóż chodzi mi o nadanie ruchu żaglowi ( co naturalnie dzieje się w przyrodzie pod wpływem eksploatowania)

 

gdyby ktoś mógł pomóc będę bardzo wdzięczny :)

  • Odpowiedzi 17
  • Wyświetleń 14k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jedynym wyjsciem bedzie zanimowanie zagla i exportowanie go do formatu Posera, on zawiera animacje, nie wiem jak jest w vue 6 z formatem fbx, bo jesli obsluguje, to spokojnie mozesz exportowac animacje do fbx, chyba juz odpowiadalem w podobnym temacie:)

Napisano

Możesz składać animację w innym sofcie ,który ma możliwość wyboru silnika renderującego i renderujesz w Vue .

Napisano
  • Autor

vue... hmmm... niestety nie ogarnia textur z zaimportowanego pliku z modo formatu .obj

.fbx

ma ktoś może jakąś radę??

Napisano

textur? jesli dobrze pamietam to te formaty nie zapisuja textur, co najwyzej koordynaty.

Napisano

jak masz koordynaty zapisane w obj albo fbx to teraz w vue w material editorze wczytaj textury i powinno grac

Napisano
  • Autor

hmmm... a ustawiona przeźroczystość też wtedy zostanie wczytana??

Napisano

ja masz zapisane w alfa w teksturce to powinna jesli nie musisz w slocie transparency wczytac alfe w material editorze

Napisano
  • Autor

razem z plikiem .lxo zapisują mi się diffcolor'y formatu .tga

jeśli eksportuje w .obj albo .fbx to nic dodatkowego nie mam...

Napisano

jak pisalem ci wczesniej i mirach obj i fbx nie zapisuja textur tylko koordynaty uv. Oznacza to ze importujac do vue dany plik z obiektem jest on juz w vue zmapowany. Teraz tylko musisz pokazac programowi gdzie znajduje sie tekstura obiektu na dysku. Jesli eksportowales texturowany obiekt do obj albo fbx to ta texturke masz na dysku.

Przypisz ja w vue do odpowiedniego slotu(color map,bump,transparency...)i masz z glowy. Natomiast jesli texturowales objekt proceduralami to w vue ich nie odczytasz.Kazdy program ma swoje proceduralne tekstury, chyba ze znajdziesz jakis sposob zeby je wypalic jako bitmapy.

Napisano
  • Autor

kiedy teraz chce eksportować w modo do formatu .fbx wyskakuje mi coś takiego....

 

'Info: Complex modo texturing cannot be exported with complete accuracy in FBX dormat'

 

który format będzie najodpowiedniejszy?

.lwo .x3d .dxf .fdx .geo .obj ?

Napisano

nie wiem jak to jest w vue 6 w vue 9 tak dziala. Jesli u siebie nie chodzi to nie ma problemu zapisac alfa w nowym pliku i dodac go do transparency w vue.

Napisano
  • Autor
jak pisalem ci wczesniej i mirach obj i fbx nie zapisuja textur tylko koordynaty uv. Oznacza to ze importujac do vue dany plik z obiektem jest on juz w vue zmapowany. Teraz tylko musisz pokazac programowi gdzie znajduje sie tekstura obiektu na dysku. Jesli eksportowales texturowany obiekt do obj albo fbx to ta texturke masz na dysku.

Przypisz ja w vue do odpowiedniego slotu(color map,bump,transparency...)i masz z glowy. Natomiast jesli texturowales objekt proceduralami to w vue ich nie odczytasz.Kazdy program ma swoje proceduralne tekstury, chyba ze znajdziesz jakis sposob zeby je wypalic jako bitmapy.

a np. nie wiem czy mógłbym prosić o screeny jak to ogarnąć??

bo jak już mówiłem mam bardzo wiele tych plików .tga (czyli tekstury)

 

z góry dzięki za pomoc :)

Napisano

rozumiem, ze masz otexturowany objekt importowany do vue, masz zapisane textury na dysku a w vue ich nie widzisz tak??

Napisano

http://www.geekatplay.com/materials/

Powyzej daje ci linka dotyczacego materialow i texturowania w vue. Jest tam tego troche, napewno znajdziesz odpowiedz na swoje pytania. Moglbym podac ci screeny jak to zrobic, ale jest nieraz skomplikowane texturowanie w vue, szczegolnie bump maping i transparency, wiec najlepiej jak sam popatrzysz co ijak w tutorialach.

Napisano
  • Autor

tak. eksportowałem z modo obiekt w formatach obj i fbx i w programie vue (teraz już 9) obiekt tych nadanych wartości (textur) nie ma.

dzięki za linka już go przeglądam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności