Jump to content

VertexPaint ginie potraktowany ProBoolean


LuQ

Recommended Posts

Witam Wszystkich!

 

Mam następujący problem techniczny w 3ds max 9:

 

Siatka edytowalna z modyfikatorami VertexPaint ma kilka materiałów typu Blend, oczywiście maskowanych mapą typu Vertex Color. Wszystko wygląda i renderuje się świetnie.

 

Problem zaczyna się w momencie, gdy od tegoż obiektu chcę odjąć inną bryłę za pomocą operacji bulowskich.

 

Operator Boolean robi za dużo błędów, aby zaakceptować efekt, więc użyłem modyfikacji ProBoolean, która daje więcej niż dobre rezultaty.

Minusem tego rozwiązania (to jest sedno problemu) jest to, że po jego użyciu modyfikacje poczynione VertexPaint-em przestają jakoby istnieć i obiekt ma na sobie tylko jeden materiał na całej powierzchni, czyli trzeba by malować siatkę od nowa. Czy spotkał się ktoś z czymś takim i jak sobie z tym poradzić?

 

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.

Z pozdrowieniami,

Luk

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

No niestety z Vertex Paint nie bawilem sie wogole ale z doswiadczenia wiem ze ProBoolean nie lubi modyfikatorow na stosie. Dziala,w miare sam, bez rzadnych dodatkowych pozycji.Ogolnie unikam operacji booleanowskich w maxie i jesli masz mozliwosc zrobienia tego co chcesz uzyskac w inny sposob to radze ci zrezygnowac z ProBoolean.

Link to comment
Share on other sites

Może być że tak jest. Nawet wcześniejsze skolapsowanie wszystkich modyfikatorów nie pomaga. Problem zostaje.

Tylko dlaczego proBoolean "gubi" te wierzchołki (chociaż fizycznie sama siatka wygląda dużo lepiej), a Boolean nie (efekty Vertexpaint-a ciągle są aktualne)?

Link to comment
Share on other sites

Zmapuj (unwrapuj) obiekt z pomalowanymi vertexami i wypal vertex color do textury.

Wystarczy jako diffuse zapodać mu vertex color i zrobić render to texture samego diffuse.

 

Pytanie czy boolean nie zepsuje mapowania i to musisz sprawdzić.

(U mnie nie zepsuł, wyciął dziury w uvce po odjętym objekcie, z obiektem dodanym raczej problemu nie będzie bo sądzę, że i tak musisz go pomalować?)

 

Jeśli oba mają vertex paint, to zmapuj je oba, tak, żeby nie było na texturze overlapów jednego z drugim, przepal vertexy do diffuse dla obu a następnie złóż mapkę w szopie w jedną.

 

Potem skryptem (bo nie wiem czy w maxie jest taka opcja) możesz przerzucić kolor z diffusa z powrotem na vertexy:

http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/map-to-vertex-colour

Edited by Levus
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy