Skocz do zawartości

VertexPaint ginie potraktowany ProBoolean


LuQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich!

 

Mam następujący problem techniczny w 3ds max 9:

 

Siatka edytowalna z modyfikatorami VertexPaint ma kilka materiałów typu Blend, oczywiście maskowanych mapą typu Vertex Color. Wszystko wygląda i renderuje się świetnie.

 

Problem zaczyna się w momencie, gdy od tegoż obiektu chcę odjąć inną bryłę za pomocą operacji bulowskich.

 

Operator Boolean robi za dużo błędów, aby zaakceptować efekt, więc użyłem modyfikacji ProBoolean, która daje więcej niż dobre rezultaty.

Minusem tego rozwiązania (to jest sedno problemu) jest to, że po jego użyciu modyfikacje poczynione VertexPaint-em przestają jakoby istnieć i obiekt ma na sobie tylko jeden materiał na całej powierzchni, czyli trzeba by malować siatkę od nowa. Czy spotkał się ktoś z czymś takim i jak sobie z tym poradzić?

 

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.

Z pozdrowieniami,

Luk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

No niestety z Vertex Paint nie bawilem sie wogole ale z doswiadczenia wiem ze ProBoolean nie lubi modyfikatorow na stosie. Dziala,w miare sam, bez rzadnych dodatkowych pozycji.Ogolnie unikam operacji booleanowskich w maxie i jesli masz mozliwosc zrobienia tego co chcesz uzyskac w inny sposob to radze ci zrezygnowac z ProBoolean.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być że tak jest. Nawet wcześniejsze skolapsowanie wszystkich modyfikatorów nie pomaga. Problem zostaje.

Tylko dlaczego proBoolean "gubi" te wierzchołki (chociaż fizycznie sama siatka wygląda dużo lepiej), a Boolean nie (efekty Vertexpaint-a ciągle są aktualne)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmapuj (unwrapuj) obiekt z pomalowanymi vertexami i wypal vertex color do textury.

Wystarczy jako diffuse zapodać mu vertex color i zrobić render to texture samego diffuse.

 

Pytanie czy boolean nie zepsuje mapowania i to musisz sprawdzić.

(U mnie nie zepsuł, wyciął dziury w uvce po odjętym objekcie, z obiektem dodanym raczej problemu nie będzie bo sądzę, że i tak musisz go pomalować?)

 

Jeśli oba mają vertex paint, to zmapuj je oba, tak, żeby nie było na texturze overlapów jednego z drugim, przepal vertexy do diffuse dla obu a następnie złóż mapkę w szopie w jedną.

 

Potem skryptem (bo nie wiem czy w maxie jest taka opcja) możesz przerzucić kolor z diffusa z powrotem na vertexy:

http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/map-to-vertex-colour

Edytowane przez Levus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności