Napisano 11 Czerwiec 200420 l takie małe pytanko czy karta graficzna wpływa w jakiś sposób na jakość generowanej sceny.
Napisano 11 Czerwiec 200420 l Autor to jakie jest zadanie karty graficznej przy renderowaniu - przyśpiesza prace?
Napisano 11 Czerwiec 200420 l karta graf renderuje ale nie do pliku tylko na ekran w real time. o ile wlaczysz sprzetowe wspomaganie open gl lub dx. tylko ze to jest renderowanie w sensie wyswietlenie. ale taka ciekawostka, podobno byly kiedys jakies badania na jakims uniwersytecie w niemczech nad wykozystaniem procesorow kart gforce do wspomagania cpu przy renderingu. a moze tylko ktos mi taki kit wciskal ;)
Napisano 12 Czerwiec 200420 l ogolnie to tak jak panowie wyzej napisali... ale jesli ktos kozysta z mayki od piatki wzwyz to moze niesamowicie przespieszyc renderowanie. pod warunkiem ze ma sie fire gl albo quadro. jak wiadomo maya ma dwa rendery: software i hardware. od v.4.5 ma tez mentala. anyway, renderujac hardwarowym renderem i posiadajac jedna z ww. kart mozna przyspieszyc rendering kilkukrotnie. wg panow z aliasa nawet 20sto krotnie. oczywiscie jakosc bedzie kiepska bo to jest wada hardware rendera no ale do renderow probnych jest to wrecz doskonale. tak w ramach ciekawostki ;) pzdr
Napisano 13 Czerwiec 200420 l Zalezy co masz na mysli mowiac o jakosci generowanej sceny, jesli chodzi o wyswietlanie w viewporcie, to jak najbardziej. W przypadku Maya 6 mozna wlaczyc wykozystanie Pixel & Vertex shadera, zrobilem na szybko cos takiego zeby pokazac jak to sie ma w praktyce. Bump mapping realizowany na poziomie sprzetowym w real time wyglada calkiem niezle. A to widok w viewporcie, dodatkowo mozna pobrac playblasta jak to wyglada w ruchu. http://www.maxdigital.pl/other/playblast.rar
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto