Jump to content
Artur Paprocki

Softimage 2012

Recommended Posts

Alul zawsze to lesze niż jak by Softimage stał w miejscu. A z tej listy jest parę ciekawych funkcji :) Jest tez nadzieja że wyjdzie nowy render pod softimage Arnold Render tylko nie wiadomo kiedy :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to kto pierwszy zrobi L-systemy do budowania proceduralnych miast\roślin w ICETopology? :D

 

A tak na serio to extrude proceduralny to potęga do robienia tego typu rzeczy i wcale nie trzeba wymiatać z L-systemów by porobić jakieś ********* roślinne struktury.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arnold ogólnie już jest w sprzedaży :) Posiadają go nawet niektóre polskie firmy, a jedna z nich nawet dzięki mnie ;P

 

Projekt jest cały czas rozwijany lecz jego aktualne możliwości nadają się do produkcji :)

 

I fakt... fajnie gdyby wszedł w skład Softimaga, byłby to niesamowity skok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To tak jakby V-Ray wszedl w sklad Maxa :)

 

O, rozdajesz Arnoldy? :D ja chce!

 

Swoja droga, owszem jak sie skonczy beta to bedzie miazga. Na razie jest pare denerwujacych rzeczy w nim, ale i tak niezle kopie. Jak sie raz uzylo arniego to o mentalu mozna zapomniec :) Tylko fajnie jakby jeszcze zrobili support shadera ICE Volume, chociaz moze Holger cos wymysli :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak sie raz uzylo arniego to o mentalu mozna zapomniec :)

 

Mental ma jednak potężne API, które dla studiów jest jego podstawowym atutem (poza wszechstronnością). NIe wiem, jak Arnold w tym departamencie sobie radzi.

 

Tylko fajnie jakby jeszcze zrobili support shadera ICE Volume, chociaz moze Holger cos wymysli :)

Zdaje się, że Arnold nie wspiera volumes, więc to kwestia renderera, a nie pluginu.

 

To, czego Arnoldowi brakuje to OSL. Jak zrobią OSL na produkcyjnym poziomie, będzie renderer jak się patrzy (i w odpowiednio wysokiej cenie (ile razy droższy od V-Raya? :P)).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SYmek: dla duzych studiow owszem. Ale Digic mając Rendermana do ostatnich cinematikow gier uzywa Arnolda pod Mayke. Cos jednak w tym jest. A co do Volumetrikow, owszem ma. Gadalem z Erikiem Mootzem, kolesiem od kilku fajnych pluginow do XSI, m.in. emFluid, o ktorym pisal, ze w kolejnej wersji wrzuci support "Sony ImageWorks Field 3D", ktore z kolei chwyta wlasnie Arnold.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arnold kosztuje 1000Eu za licencje i jest sprzedawany w pakietach minimum 5sztuk.

Czyli 5000Eu za pięć licencji (Arnold). VRay (ostatnio jak sprawdzałem), 1500 Eu za licencję interaktywną, która przychodzi z 10 licencjami na farmę.

 

@SYmek: dla duzych studiow owszem. Ale Digic mając Rendermana do ostatnich cinematikow gier uzywa Arnolda pod Mayke. Cos jednak w tym jest.

Owszem, jest. A mianowicie to samo, co z Vrayem: jest prosty jak barszcz w użyciu. Sadzasz kolesia z wyczuciem plastycznym i masz piękny obrazek. Kropka. Nie ma tu żadnych tajemnic. Taki koleś zarabia 6 raz mniej od dobrego TD i jest ich 10 razy więcej. Szkolenie kogoś z dobrym okiem trwa max pół roku. Jak czegoś nie możesz, to tego nie robisz, albo obchodzisz problem w poscie. Kropka.

 

 

A co do Volumetrikow, owszem ma. Gadalem z Erikiem Mootzem, kolesiem od kilku fajnych pluginow do XSI, m.in. emFluid, o ktorym pisal, ze w kolejnej wersji wrzuci support "Sony ImageWorks Field 3D", ktore z kolei chwyta wlasnie Arnold.

Coś innego twierdzi Marcos w prezentacji o Arnoldzie, kiedy wyraźnie mówi, że Arnold nie ma żadnego wsparcia dla wolumetryki, no ale ostatecznie można je zawsze dodać. Nie chce mi się teraz tego szukać... Owszem Field3d byłby logiczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@SYmek: dla duzych studiow owszem. Ale Digic mając Rendermana do ostatnich cinematikow gier uzywa Arnolda pod Mayke. Cos jednak w tym jest.

 

Z tego, co wiem od Marcosa to Arnold nawet w wersji beta nie został wypuszczony pod Maye.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owszem, jest. A mianowicie to samo, co z Vrayem: jest prosty jak barszcz w użyciu. Sadzasz kolesia z wyczuciem plastycznym i masz piękny obrazek. Kropka. Nie ma tu żadnych tajemnic.

 

 

Coś innego twierdzi Marcos w prezentacji o Arnoldzie, kiedy wyraźnie mówi, że Arnold nie ma żadnego wsparcia dla wolumetryki, no ale ostatecznie można je zawsze dodać. Nie chce mi się teraz tego szukać... Owszem Field3d byłby logiczne.

 

Kwestia volumeryków była prawda jeszcze dwa miesiące temu.

Vray jest gówno warty w porównani do Arnolda. Każdy kto go uzywal to potwierdza, nawet chłopaki z Evermotiona na Arnoldowym forum.

 

Symek, dziwne że piszesz na temat o którym niewiele wiesz. Vray i Arnold mają ze sobą jedno wspólne. Oba to renderery. Wszystko inne je różni z korzyścią dla Arnolda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z tego, co wiem od Marcosa to Arnold nawet w wersji beta nie został wypuszczony pod Maye.

 

Skoro tak twierdzisz ;)

 

@Gordy: jednak troche wie ;) Ja wiem, ze V-Ray w pewnych aspektach liczy szybciej od Arniego, a w innych wolniej. V-Ray jest wygodniejszy do uzycia chociazby przy vizkach, gdzie masz na prawde spora baze uzytkownikow i stron z przygotowanymi materialami do sciagniecia, wrzucenia w scene, kilkniecia 'render' i poczekania na obrazek. Nawet Mental w niektorych przypadkach jest lepszy niz Arnold, ale juz pomijam te kwestie ;D

 

@SYmek: Apropos wygody, owszem. Tak jak w V-Rayu, jest wygodny. Niezwykle, rzeklbym. A co do Vol. Tak, pamietam te prezentacje i mowil tam, ze na razie korzystaly z niego calkiem spore studia, ktore mialy swoja technologie na rendering Vol. Tak to mniej wiecej szlo. A teraz sytuacja sie zmienia. Mial juz od dawna wsparcie zwyklych volumetrikow (vol. light) ale nie znam sie, bo to pewnie nie to samo co te geometryczno-partiklowe. Z drugiej strony skoro Field3D jest Sony'ego, to juz wsparcie powinien miec teoretycznie od dawna.

 

Hm. To byl watek o SI2012? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vray jest gówno warty w porównani do Arnolda. Każdy kto go uzywal to potwierdza, nawet chłopaki z Evermotiona na Arnoldowym forum.

 

Symek, dziwne że piszesz na temat o którym niewiele wiesz. Vray i Arnold mają ze sobą jedno wspólne. Oba to renderery. Wszystko inne je różni z korzyścią dla Arnolda.

 

Miałem tego nie komentować, bo niby co powiedzieć na takie dictum, wspomnę tylko, że tak skrajne opinie rzadko, jeśli w ogóle kiedykolwiek, bywają prawdziwe i więcej mówią o rozmówcy, niż o przedmiocie rozmowy. Pomyśl o tym, zanim powiesz coś następnym razem. Rada starszego kolegi.

 

pozdrawiam,

skk.

 

ps sorry, end of OT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Symek - Arnold jest gorszy od Vray'a ok? Po co prowadzisz te jałowe dyskusje a cała reszta podejmuje się to komentować. Każdy wie że nie ma znaczenia jaki jest renderer w kontekście pomysłu, skilla

W mojej opini Vray jest na pewno tańszy i łatwo uzyskać dobry efekt bez większego pi-rd--nia się w detale. Arnold rządzi gdy nawalisz tryrliony identycznych elementów i gdy to znajdzie się w rendereze nie robi większej różnicy czy dodasz dof, mblur i wszystko będzie miało glossy reflections - liczy się tak samo szybko - zdecydowanie szybciej niż w Vray`u . W Arnoldzie wkurza mnie to że nie wszystko jest "real time*" odświeżane przez co dopieszczanie różnych niuansów wymaga przeładowania (wysłania sceny z xsi do renderera) co zajmuje czasami więcej czasu niż sam render.

 

O wadach i zaletach wszystkich rendererów które są na rynku możecie poczytać http://www.3dworldmag.com/2010/1/15/how_to_choose_rendering_software_part_4/?kw=fcsis_renderer

ale to lektura dla techno freek'ów jak Symek(bez urazy chłopie :D) lub dla producenta który chciałby stworzyć pipeline dla własnej firmy. Zdecydowanie nie dla ludzi którzy chcą tworzyć zamiast prowadzić techno-bełkot.

 

*real-time rozumiem jako progresive rendering a to czasem nie odświeża się w arnoldzie i trzeba przeładować - wysłać scenę raz jeszcze do renderera to znaczy że trzeba użyć komendy Application.SITOA_DestroyScene() aby zobaczyć bieżące zmiany

Edited by Artur Paprocki

Share this post


Link to post
Share on other sites
....

*real-time rozumiem jako progresie rendering a to czasem nie odświeża się w arnoldzie i trzeba przeładować - wysłać scenę raz jeszcze do renderera to znaczy że trzeba użyć komendy Application.SITOA_DestroyScene() aby zobaczyć bieżące zmiany

 

wystarczy przeskoczyc do nastepnej klatki,

jest jeszcze taki myk ze jezeli pozwolisz mu dokonczyc pierwszy render region to wtedy przez dluzszy czas odswiezanie dziala normalnie(orpocz materialu sss).

 

te problemy sa podobno po stronie xsi a nie arnolda wiec moze w wersji alpha bedzie ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam te triki ale dla mnie najwygodniej jest użyć tej komendy podlinkowanej pod F6. Problem faktycznie jest po xsi który ponoć nie używa multi-thread'a do komunikacji pomiędzy API i rendererami - jakie by to nie były.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry za mega offa ale ttaaddeekk: dlaczego jak klikam w Twoje folio to moj antywirus wykrywa mi trojana ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy