Gaw Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 witam wszystkich, mam pytanie odnośnie ustawienia i rodzaju lamp. mamy taki render: na Wasze oko jakie lampy z jakimi parametrami sa tutaj ustawione. proboje uzyskac coś takiego ale nie jestem zadowolony. raz, że nie mogę usykać takiego "sztywnego" odbicia tzn nie rozmazane, a dwa że gdy ustawiam target direct z lewej i prawej to nie jest tak oswietlone jak tutaj. prosiłbym o jakieś wskazówki. p.s. mam do dyspocyji v-ray'a pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 cześć, użyj pionowo ustawionych świateł typu VrayLight - plane. zachowaj wartość Reflection Glossiness w materiale nałożonym na obiekt na poziomie 1,0. rozjaśnienie na bocznych krawędziach obiektu sugerują jednak obróbkę w postprodukcji. ogólnie dałoby się uzyskać to samo, bez większej gimnastyki w sofcie do 2D - np. Adobe Illustrator czy Corel Draw. pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaw Posted March 11, 2011 Author Share Posted March 11, 2011 Dzięki za odpowiedź, zobacz proszę jak ustawiłem lampy. dlaczego nie ma odbicia tam gdzie pucha zwęża się do góry? Z góry dzięki za wskazówki Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 dlaczego nie ma odbicia tam gdzie pucha zwęża się do góry? bo lampy za krotkie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaw Posted March 11, 2011 Author Share Posted March 11, 2011 a który to parametr? za krótki czyli powinny być dalej od puszki czy szersze od puszki czy wyższe od puszki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
michasEK4 Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 mają być wyższe od puszki, żeby mogły się w niej odbić... Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 dlaczego nie ma odbicia tam gdzie pucha zwęża się do góry? bo nie ma co się tam odbijać. Twoje lampy są zbyt niskie by spełnić warunek odbicia dla tej zakrzywionej powierzchni. powiększ je wzdłuż pionowej osi i to sporo. światło kierunkowe które rzuciłeś na obiekt znad kamery spłaszcza bryłę. jeśli potrzebujesz ją doświetlić, zrób to z prawej lub lewej strony (choć czasem efekt który uzyskałeś jest pożądany) pozdrawiam edit: spóźniłem się. nie te lata Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaw Posted March 11, 2011 Author Share Posted March 11, 2011 Dzięki za rady Panowie, tak sobie działam metodą prób i błędów. Powiedzcie mi co myślicie: pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaw Posted March 15, 2011 Author Share Posted March 15, 2011 podłączam pod ten temat: Panowie - korzystam z UVW Mapping. jak zrobić żeby etykietę okręciło mi wokół puszki ale nie wchodziło na górę nakrętki: z góry dziękuję za rady Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkeruj Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Możesz przypisać UVW Map dla grup polygonów, w trybie edycji edit poly. Mało tego - możesz nadać zakrętce całkiem inny materiał. A czemu robisz to jednym obiektem? Oddziel zakrętke od butli, bnędzie łatwiej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaw Posted March 15, 2011 Author Share Posted March 15, 2011 obiekt z nakrętką razem, bo maszyna owija/okleja folią całą puche Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now