Gość samson85 Napisano 9 Marzec 2011 Napisano 9 Marzec 2011 Mam problem. Potrzebuję na gotowym filmie wyanimować szybowiec latający w koło kamery, co da efekt przelatywania przed nią. Filmik to wybrzeże z lotu ptaka. Sam szybowiec już wymodelowałem i tu zaczęły się schody. Stworzyłem plane'a i wrzuciłem na niego owy filmik. Próbowałem ustawić kamerę (target cemera) tak aby obejmowała tylko plane'a z filmem. Zrobiłem próbny render .... i okazało się że nie widać na nim modelu szybowca. Nie wstawiałem w scenę żadnego źródła światła, w kamerze zmieniłem tylko ogniskową tak aby obejmowała obszar filmu. Jestem początkujący w te klocki i mogę się tylko domyślać że powinienem oświetlić trochę scenę i że problem wynika z nie przypisania kamery do czegoś, bądź z braku odpowiednich parametrów kamery. Proszę o pomoc...
Tores Napisano 11 Marzec 2011 Napisano 11 Marzec 2011 Ja tylko moge doradzić żebyć nie puszczał filmu na planie tylko jako tło czyli w environmencie. Dzięki temu skupisz się tylko na samym modelu a nie tle.
TAlGER Napisano 11 Marzec 2011 Napisano 11 Marzec 2011 hmm nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale jak dla mnie to możesz to zrobić w inny, chyba łatwiejszy sposób. A mianowicie, wyrenderuj sam model szybowca z jego odpowiednią animacją do np. plików .png, albo do .mov z kanałem alfa, a potem w jakimś programie do edycji video wstawiasz w jednej warstwie swój film-tło a w warstwie wyżej wstawiasz animacje szybowca. wtedy na pewno problemów takich nie będziesz miał;)
Shogun 3D Napisano 11 Marzec 2011 Napisano 11 Marzec 2011 Trochę od d... strony do tego podchodzisz. Najpierw musisz wytrackować ten filmik, czyli przepuścić go przez jakiś soft do trackingu, jak np Boujou, dzieki czemu otrzymasz wirtualnie odwzorowany ruch kamery. Ta kamerę wrzucasz w scenę i wokół jej ruchu latasz szybowcem. To tak w bardzo telegraficznym skrócie.
MariushO Napisano 11 Marzec 2011 Napisano 11 Marzec 2011 Shogun3d dobrze mowi, bez wytrackowania kamery z filmiku nie wmontujesz realistycznie szybowca, tym bardziej jak ruch kam w filmie jest spory. Daj sobie spokoj z mapowaniem na plane, zaladuj wszystko w environment map, od razu bedziesz mial mapke do reflections, co doda realizmu(oczywiscie jesli film jest w dosc wysokiej rozdzialce), jesli chcesz na bierzaco podczas animowania modelu widziec w jakim momencie filmu jestes to wczytaj go sobie do viewporta jako background.
Rekomendowane odpowiedzi