Gaw Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 Witam wszystkich, próbuję coś tam renderować, ale pojawia mi się noise w miejscach słabiej oświetlonych. To przykład: Korzystam z kilku Vrat Light Plane. Co zmienić, żeby nie było tego efektu noise? Pozdrawiam Paweł
kuro Napisano 20 Marzec 2011 Napisano 20 Marzec 2011 Średnio wiadomo na jakich ustawieniach pracujesz, więc wiele doradzić nie można... ale spróbujmy. Sprawdź ustawienia materiału, podbij subdivy reflection / refraction jeśli posiadasz. Podbij subdivy cieni rzucanych przez owe światła. Pobaw się image samplerem, zmień na Adaptive DMC, zwiększaj maksymalną ilość jego subdivów / wyłącz "use DMC sampler thresh." i ustaw wartość na 0,005, następnie jeśli dalej będą szumy zmniejszaj (0,005, 0,004 itd). Daj Boże, może pomoże. ;)
Gaw Napisano 31 Marzec 2011 Autor Napisano 31 Marzec 2011 dzięki - w międzyczasie testowałem różne ustawienia. przy max subdivs 100 i wartości od tresh 0,001 render w sporej rozdzielczości zajął 16 godzin! Natomiast przy kartonie z buteleczkami (12 buteleczek wiec i sporo do liczenia odbić) planowany rendering miał trwać 26 godzin! Jeśli zostawiam Use DMC sampler tresh to mam renderingi po 1h-2,5h Rendery gdzieś na 1500x2200px Mam Core 2 Duo 2x2,4GHz i 4GB ramu. Czy jest jakiś "złoty środek" czy po prostu muszę metodą prób i błędów dojść do dobrych ustawień? pozdrawiam
kuro Napisano 5 Maj 2011 Napisano 5 Maj 2011 HM... No, 16 godzin na taki słoiczek to trochę za dużo, nawet w tej rozdzielczości. Jakie w takim razie masz ustawienia GI? Czego używasz?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się