Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich,

 

tak jak pisałem w moim poprzednim temacie, postaram się zrobić kolejny dom tym razem zachowując w pamięci wszystkie uwagi, na które zwróciliście uwagę.

 

Oto concept art, na którym będę się wzorować :

 

conceptartt.jpg

 

No to do usłyszenia :)

 

PS. Soft to 3ds max 2011 + Vray.

 

EDIT :

 

Efekty dzisiejszej pracy niewiele, ale zawsze do przodu :

 

view1fx.jpg

 

Zapraszam do komentowania.

Edytowane przez incorect
  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Czołem no muszę przyznać Concept Art jest Fajoski jeżeli twój własny to gratuluje jeżeli czyjs a ty jedynie modelujesz to życze powodzenia.

 

Co do samego modelu mogę wymienić maciupką wadę, Przypatrz się drzwiom wygląda to jak dziurka wynikająca z nie połączonych poligonów. Co do samego Modelu bardzo ale to bardzo uważaj na skalowanie już teraz widać że troszkę ci seipneła okno jest za wielkie w stosunku do ściany tak samo jak drzwi i Schody. Przy dobrym wyskalowaniu bedzie idealnie.

 

PS. Przy next update daj render i siateczkę :)

Edytowane przez Allucard
Napisano

Rysunek faktycznie bardzo fajny:)

Natomiast co do modelu to wydaje mi się, że trochę CI poszły proporcje. Podmurówka jest ciut za wysoka(poza tym jej górna część jest bardziej spadzista), linia okna powinna kończyć się na wysokości drzwi, a jest wyzej; coś dziwnego dzieje się nad lewym górnym rogiem drzwi. Wydaje mi się także, że lewa strona budynku (od okna) jest za wąska. Zauważ, że wg konceptu powinna być tam okiennica - jednym słowem odległośc od drzwi do okna i od okna do rogu powinna być podobna. Linia nadbudówki też trochę za gruba według mojego oka. No i na najbliższym obserwatorowi rogu jest dziwny łuk, aczkolwiek nad tym i tak będziesz pracował, więc mógłby obecnie być nawet słoń.

Tak to wszystko wygląda na moje schorowane oczy. Oczywiście mogę się mylić:)

Powodzenia w pracy!

Napisano

Dzięki wielkie za odpowiedzi Panowie:)

 

Po pierwsze chciałem zaznaczyć, że concept niestety nie mój, ale rzeczywiście bardzo ładny.

 

Miałem bardzo mało czasu dzisiaj, bo cały dzień w pracy, ale próbowałem poprawić proporcje i tutaj moja prośba, abyście zobaczyli jak to teraz wygląda. Wydaje mi się, że jest ok, ale ja już mogę słabo widzieć. Wybaczcie słabą jakoś rendera, następny postaram się zrobić wyraźniejszy.

Pojawiły mi się jakieś nowe dziewne cienie od okna do drzwi i nie bardzo wiem dlaczego :/

 

view2y.jpg

Napisano

A ja chyba wiem skąd te cienie... wycinałeś może otwór na okno różnicą boolean'a? Co do proporcji to hmm nienajgorzej ale np otwór na okno bym zrobił głębszy ;) wiem czepiam się szczegółów... przedewszystkim rysuj ;)

Napisano

No narazie proporcje dobre tak na oko :) a co do tego "Dziwnego cienia" To JeyCichy ma rację pykła ci siateczka.

 

Przy next update daj 2 rendery 1 normalny a 2 z siateczka zobaczymy co się tam dzieje

Napisano

Nadal masz błąd obok drzwi musisz go naprawić bo szpeci strasznie render

i nie zapomnij o tym że dach jest lekko wygięty w kołyskę lub jak ktoś woli osiadły A u ciebie strasznie prosto wyszedł

 

przy okazji nie zapomnij o brakujących belkach :)

Napisano (edytowane)

Dzięki za komentarz Allucard :)

 

Belki uzupełniłem już, jeśli chodzi o dach to starałem się go wygiąć, ale może rzeczywiście za mało jeszcze, poprawię to. A z cieniami przy drzwich nie mogę sobie poradzić cały czas. Ciągle wychodzą te straszydła :D Najwyżej usunę cały dół i zrobię jeszcze raz.

 

Jeśli uda mi się poprawić wszystkie błędy do 15.30 to wrzucę jeszcze poprawione rendery :)

 

Edit :

 

Nie zdąrzyłem później, więc wrzucam teraz :P

 

view5.jpg

 

Niestety nastąpiła mała zmiana i będę zaczynał ponownie tylko w Mayce. Mam nadzieję, że pomocne komentarze będą i w tym przypadku...

Edytowane przez incorect
Napisano (edytowane)

Witam ponownie :)

 

Ciężko przerzucić się w jednym momencie na inny program, ale jakoś sobie radzę.

 

Stan na dzisiejszy dzień :

 

view1r.jpg

Edytowane przez incorect
Napisano

Witac,

pozwole sobie przypiac sie do proporcji: ] znow wydaje mi sie ze sa rozbieznosci.

Najlepiej przedstawi to obrazek ktory zamiescilem ponize. moze nie jest zbyt czytelny: ], ale sporo da sie wylowic

pozdr

view4.jpg

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich serdecznie :)

Nie było mnie chwilę, ale teraz już wracam i chciałem przestawić takiego update'a.

 

Kilku znajomych powiedziało mi, że wygląda to sztywno itp...

Jeśli też tak uważacie to co byście zrobili, żeby to zmienić. Czy wina leży po stronie materiałów czy siatki ?

Na jednym zdjęciu materiał drewnianych belek. Reszta wygląda praktycznie tak samo, poza teksturami.

 

24198204.png

 

 

61998613.png

 

73381938.png

Edytowane przez incorect
Napisano

powyginaj toto troszkę (w poście KoMic'a masz to świetnie pokazane), zrób bardziej masywne (grubszy dach, bardziej zaokrąglone murki, grubsze belki itd. Dachówki może wymodeluj, bo w concepcie nie ma ich tak dużo, są większe, bardziej zaokrąglone i masywniejsze. Teraz ten dom sprawia wrazenie 2 razy większego niż w szkicu.

Napisano

Zamiast pytać o konkretne rzeczy postaw koncept i model obok siebie i pobaw się w znajdź różnice.

 

zacznij od proporcji. np komin. na szkicu to jest mały kominek prawie wepchnięty w nadbudówkę, jest od niej zauważalnie niższy. u Ciebie sprawia wrażenie kloca (proporcje pomiędzy grubością komina a tej kamiennej obręczy na jego szczycie). to samo dotyczy okien, dachu i w zasadzie całego modelu. koncept jest przerysowany, kreskówkowy. Twój model jest bardziej 'realistyczny' przez co traci ten 'zabawkowy' klimat. weź na przykład te dwa okna nad drzwiami, do których idą długie schody. u Ciebie są prawie tak duże jak same drzwi a w koncepcie dwa razy od nich mniejsze.

 

dalej szczegóły:

głównym problemem u Ciebie jest ich brak. np zauważ jak światło 'wyciąga' krawędzie dachówek na szczycie dachu po lewej stronie. Zwykła tekstura Ci tego nie da. dodaj tam geometrię. tak samo daszek z kierunkiem wiatru: krawędź dachówki aż świeci a u Ciebie jej nawet nie ma.

schody: u Ciebie mają ostrą krawędź przez co wyglądają na dwa razy większe niż w rzeczywistości.

 

długie, proste krawędzie i duże płaszczyzny z małym detalem zwiększają optycznie rozmiar elementów

 

dlaczego? bo sprawiają wrażenie jakbyś patrzył na nie z tak dużej odległości, że nie widać zużycia materiału. oko oczekuje w tamtym miejscu szczegółu w postaci ułamań, ukruszeń, pęknięć itd. jeżeli ich nie widać, to jest to sygnał, że są zbyt małe w skali całego modelu. a to znaczy, że te schody muszą być w*huj daleko i w*huj duże. a przecież takie nie są ;)

 

jeżeli dodasz jeszcze na taką geometrię teksturę nieregularnej cegły to masz pozamiatane. dlaczego? tekstura sugeruje nieregularny kształt i to jest git. natomiast jeżeli umieścisz tam tak chamsko prostą krawędź to będzie to optycznie niekonsekwentne.

 

jeżeli już o teksturach mowa: używasz tekstur fotorealistycznych a koncept masz raczej bajkowy. widzisz już co jest źle? nie znaczy to, że musisz malować kamienie jak w bajkach disneya ale ich korekta w fotoszopie jest konieczna. zwłaszcza jeżeli chodzi o tonację. u Ciebie jest ona jak z fallouta 3. brudna i przygnębiająca.

 

dalej rozmiar szczegółu na teksturze. dachówki na koncepcie są dwa razy większe niż u Ciebie. oko używa takich elementów jako odniesienia do skali całości. jeżeli będą takie małe, to znaczy, że obiekt musi być bardzo duży.

 

ostatecznie:

 

normalmap jeszcze nie masz i prawidłowo, umieść je dopiero wtedy, jeżeli same tekstury diffuse będą wyglądały dobrze.

 

formę poprawiaj bez tekstur. taki masz koncept, łatwiej Ci będzie porównywać. dobrym pomysłem jest wypalenie mapy AO na drugim UV secie. pomoże odczytać kształt obiektu.

 

analiza konceptu bez tego ani rusz.

 

EDIT:

 

tu masz linki do podobnych projektów, podpatrz jak mają zrobione ;):

 

http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=88965

http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=88455

Napisano

Przede wszystkim chciałem podziękować za komentarze wszególności tak rozwinięty jak p22maju :)

 

Uwagi, które podrzuciliście są jak najbardziej ważne i to są moje błędy, które ominąłem.

Źle zrobiłem również, że nie napisałem co chcę tak naprawdę osiągnąć. Ponieważ sam concept był tylko podglądowy. Efekt, który chciałem uzyskać to surowe, zniszczone, realne zabudowanie, może nie koniecznie przypominające fallouta, a bardziej średniowiecze... W pewnym sensie udało mi się patrząc co mi odpisał p22maju.

 

Pisząc posta myślałem bardziej, abyście mi pomogli jeszcze zwiększyć realność tego budynku, ponieważ wydaje mi się plastikowy i sztuczny. Nie mam możliwości już przerabiać, go pod tym względem co mi pisaliście (grubszy dach, belki, mniejsze okna itp)

 

Zdecydowałem, że skończe go teksturować tak jak to robiłem, a potem wezmę się za nowy biorąc pod uwagę trafne spostrzeżenia na temat długich, prostych krawędzi i dużych płaszczyzn i wszystkich błędów, które zrobiłem.

 

Mimo wszystko dziękuję i oczywiście jak skończę wrzucę albo kilka printscrn albo może jakiś render z maxa. Zobaczę jeszcze.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności