ledman Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Cześć, Prosiłbym o pomoc w 3ds maxie :'( Chciałem wymodelować drogę na nierównym terenie, zrobiłem ją na płasko i chciałbym za pomocą jakiegoś modyfikatora nałożyć na teren: http://img689.imageshack.us/i/83783278.jpg/ próbowałem za pomocą Compound objects/conform ale wychodzi coś nie teges: http://img62.imageshack.us/i/85326782.jpg/ jeśli ktoś chciałby pomóc to tutaj jest link do pliku: http://rapidshare.com/files/453300121/test2.rar Link to comment Share on other sites More sharing options...
elimo Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Cześć, Przygotuj splajna po którym chcesz, aby ta droga była poprowadzona a następnie wykorzystaj modyfikator path deform. Musisz mieć odpowiednio długą drogę z podziałami i pokombinować z modyfikatorem. Powinno działać Pozdrawiam Elimo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miłosz3ds Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 W sumie do takiego prostego terenu nie potrzeba żadnego modyfikatora. Ustaw drogę równo nad terenem. Przekonwertuj drogę do editable poly -> ustaw sobie widok z góry, i potnij dróżkę narzędziem "quick slice" włączając przyciąganie do vertexów (prawy klik na zaznaczoną na żółto ikonkę, i tam zaznaczasz vertex, odznaczasz grid points) i tniesz, wzdłuż załamań terenu. Potem tylko dopasowujesz teren, i gotowe:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ledman Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 Dzięki za szybkie odpowiedzi :') Model pochodzi z archicada i bardzo mi zależy, żeby nie tworzyć nowych obiektów w 3dmaxie tylko modyfikować te z archi. Celem mojego topicu jest wynalezienie sposobu na łatwe modelowanie chodników i dróg wzdłuż terenu, ponieważ jest z tym problem w archicadzie. pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts