ledman Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Cześć, Prosiłbym o pomoc w 3ds maxie :'( Chciałem wymodelować drogę na nierównym terenie, zrobiłem ją na płasko i chciałbym za pomocą jakiegoś modyfikatora nałożyć na teren: http://img689.imageshack.us/i/83783278.jpg/ próbowałem za pomocą Compound objects/conform ale wychodzi coś nie teges: http://img62.imageshack.us/i/85326782.jpg/ jeśli ktoś chciałby pomóc to tutaj jest link do pliku: http://rapidshare.com/files/453300121/test2.rar
elimo Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Cześć, Przygotuj splajna po którym chcesz, aby ta droga była poprowadzona a następnie wykorzystaj modyfikator path deform. Musisz mieć odpowiednio długą drogę z podziałami i pokombinować z modyfikatorem. Powinno działać Pozdrawiam Elimo
Miłosz3ds Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 W sumie do takiego prostego terenu nie potrzeba żadnego modyfikatora. Ustaw drogę równo nad terenem. Przekonwertuj drogę do editable poly -> ustaw sobie widok z góry, i potnij dróżkę narzędziem "quick slice" włączając przyciąganie do vertexów (prawy klik na zaznaczoną na żółto ikonkę, i tam zaznaczasz vertex, odznaczasz grid points) i tniesz, wzdłuż załamań terenu. Potem tylko dopasowujesz teren, i gotowe:)
ledman Napisano 19 Marzec 2011 Autor Napisano 19 Marzec 2011 Dzięki za szybkie odpowiedzi :') Model pochodzi z archicada i bardzo mi zależy, żeby nie tworzyć nowych obiektów w 3dmaxie tylko modyfikować te z archi. Celem mojego topicu jest wynalezienie sposobu na łatwe modelowanie chodników i dróg wzdłuż terenu, ponieważ jest z tym problem w archicadzie. pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi