ledman Napisano 19 Marzec 2011 Share Napisano 19 Marzec 2011 Cześć, Prosiłbym o pomoc w 3ds maxie :'( Chciałem wymodelować drogę na nierównym terenie, zrobiłem ją na płasko i chciałbym za pomocą jakiegoś modyfikatora nałożyć na teren: http://img689.imageshack.us/i/83783278.jpg/ próbowałem za pomocą Compound objects/conform ale wychodzi coś nie teges: http://img62.imageshack.us/i/85326782.jpg/ jeśli ktoś chciałby pomóc to tutaj jest link do pliku: http://rapidshare.com/files/453300121/test2.rar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elimo Napisano 19 Marzec 2011 Share Napisano 19 Marzec 2011 Cześć, Przygotuj splajna po którym chcesz, aby ta droga była poprowadzona a następnie wykorzystaj modyfikator path deform. Musisz mieć odpowiednio długą drogę z podziałami i pokombinować z modyfikatorem. Powinno działać Pozdrawiam Elimo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 19 Marzec 2011 Share Napisano 19 Marzec 2011 W sumie do takiego prostego terenu nie potrzeba żadnego modyfikatora. Ustaw drogę równo nad terenem. Przekonwertuj drogę do editable poly -> ustaw sobie widok z góry, i potnij dróżkę narzędziem "quick slice" włączając przyciąganie do vertexów (prawy klik na zaznaczoną na żółto ikonkę, i tam zaznaczasz vertex, odznaczasz grid points) i tniesz, wzdłuż załamań terenu. Potem tylko dopasowujesz teren, i gotowe:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ledman Napisano 19 Marzec 2011 Autor Share Napisano 19 Marzec 2011 Dzięki za szybkie odpowiedzi :') Model pochodzi z archicada i bardzo mi zależy, żeby nie tworzyć nowych obiektów w 3dmaxie tylko modyfikować te z archi. Celem mojego topicu jest wynalezienie sposobu na łatwe modelowanie chodników i dróg wzdłuż terenu, ponieważ jest z tym problem w archicadzie. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi