Skocz do zawartości

2.49. Ustawienia interfejsu pod modelling


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Opiszę krótko mój setup do pracy w B 2.49. Zachęcam do kombinowania z ustawieniami, dla swojej wygody.

Temat ustawiałem sobie jeszcze pod XP, kiedy używałem ciemnej skórki Zune XP. Mimo to nadal mi on pasuje :)

Światło we viewporcie - z takim jak poniżej pracuje mi się znacznie, znacznie lepiej. Bryła modelu jest czytelna, różnicę widać przede wszystkim przy drobnych wypukłościach, wklęśnięciach.

 

NIEZBĘDNE PLIKI

 

Pobieramy (prawym i Zapisz jako...)

Ikony jendrzych'a, do folderu Program Files\Blender Foundation\Blender\.blender\icons (jeśli nie ma, stworzyć)

http://oskarswierad.com/p/pliki/colouredv21jb7.png

Theme, do folderu Program Files\Blender Foundation\Blender\.blender\scripts

http://oskarswierad.com/p/pliki/avi_theme.py

 

THEME

 

Otwieramy Blendera, podmieniamy okno 3D View na Scripts Window. Wybieramy z paska menu Scripts > Themes > Zune XP. Przywracamy 3D View

W tej chwili interfejs powinien zmienić kolory.

 

IKONY, WYGŁADZONA CZCIONKA

 

Wysuwamy panel Preferences (należy złapać górne menu Blendera i pociągnąć w dół)

 

Klikamy na Themes. Znajdujemy listę ustawioną w tej chwili na 3D View, wybieramy z niej UI and Buttons, a poniżej Icon File > colouredv21jb7.png

Ikony powinny podmienić się na nowe.

 

Nadal w Preferences, klikamy na Language and Fonts > International Fonts > Select Font.

Wybieramy czcionkę jaka nam odpowiada. Ja mam ustawioną Tahomę: C:\Windows\Fonts\tahoma.ttf

 

ŚWIATŁA W 3D VIEW

 

Przechodzimy, wciąż w Preferences, do System & OpenGL. Ustawiamy światła tak jak poniżej (kierunek ustawia się trzymając wciśnięty LPM na kuli)

Najlepiej przekopiować do pola Hex w wyborze koloru:

Light 1: FFF7E2 Spec1: 584B40

Light 2: EFEFEF Spec2: 000000

Light 3: 555F7D Spec3: 2F355B

opengl-lights.png

 

Ideałem jest dla mnie ustawienie świateł u Kevina Johnstona i jak widać ustawiłem sobie możliwie podobne :)

 

WAŻNE!

 

Chowamy panel Preferences, i zapisujemy Ctrl+U ! Koniecznie kliknąć na Save user defaults? które wyskoczy.

Przed zamknięciem Blendera, sprawdzamy czy wszystko poszło OK, otwierając drugiego Blendera (nowe okno).

 

 

Po zmianach będziecie mieć takiego Blendera:

Mimo mocnej faktury, widać podstawową bryłę (cube)

blender-av.png

 

A domyślnie byłoby tak:

blender-default.png

 

Oczywiście nie uważam go za "setup ostateczny" ;> on ciągle ewoluuje, chętnie usłyszę od was jak pracujecie (bo chyba mało kto zostaje na defaultowym ustawieniu, co? :))

  • Like 1
  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Heja :) Bardzo fajna inicjatywa, przede wszystkim fajnie ustawiles sobie oswietlenie :) Daje repa :)

Tak btw. moze pociagniemy ten watek dalej? Tzn. Kazdy z nas uzywa jakis skryptow/tweakow ktore moga sie przydac innym uzytkownikom?

Napisano (edytowane)

Skrypty przy modelowaniu? używam tych:

 

2.49

Geom Tools, AddMesh Gear, Bolt_Factory, ANT-Landscape

Tutaj duża lista: http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.4/Py/Scripts

 

2.5, w Preferences > Add-ons

Color wire, Dynamic spacebar menu, Simplify curves, ANT Landscape, BoltFactory, Gears, Import images as planes (w 2.49 w UV Editor > UV), Knife + Bridge + Bevel (w 2.49 jako normalne funkcje), LoopTools, Relax, Vertex Slide, Cloud Generator

większość odpalamy poprzez klawisz Spacji (lub Spacji > Search z Dynamic spacebar menu :D)

Edytowane przez muody
Napisano

hej, a może by ten temat tak utrzymać przy jednym temacie i rozwinąć mając wciąż w myślach wszelkie ustawienia i dodatki pod względem modelingu, a całość przypieczętować jakimś zbiorczym artykulikiem na głównej? :)

Teraz to się trochę wszystko rozmyje i chyba lepiej założyć kilka tematów z konkretnym celem, niż jeden z radosnym podrzucaniem ciekawostek.

Tak tylko proponuję ;)

Napisano (edytowane)

haha bardzo fajny view port :D bardzo Modowy ;) ale czemu wątek tylko 2.49 ;P? Ta wersja odchodzi powoli z użytku.

 

Mam bardzo podobny setup kierunku świateł :) ale moje są od prawej do lewej, no i nie koloryzuje ich, lubię odróżniać materiały podczas modelingu, a kolorowe światła mi mieszają :)

 

Ten kto odgadnie dlaczego akurat takie 3 materiały dostanie ode mnie niewidzialnego Nesquika :) Podpowiedź => DW :P

 

blenderthemescreen1.png

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

Hmm... nie potrafię zgadnąć dlaczego takie :) Highpoly, lowpoly i cage? (ja w sumie używam czerwonego materiału kiedy robię retopo, żeby mi się odróżniało od HP)

Napisano
Hmm... nie potrafię zgadnąć dlaczego takie :) Highpoly, lowpoly i cage? (ja w sumie używam czerwonego materiału kiedy robię retopo, żeby mi się odróżniało od HP)

 

Też używam czerwonego do retopo + do base meshy kiedy robię overmodeling.

 

Z kolorami chodzi o to że oświetlenie view portu zgapiłem od zeszłorocznego zwycięzcy Dominance War :) który robi w mayce.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności