Napisano 19 Marzec 201114 l Opiszę krótko mój setup do pracy w B 2.49. Zachęcam do kombinowania z ustawieniami, dla swojej wygody. Temat ustawiałem sobie jeszcze pod XP, kiedy używałem ciemnej skórki Zune XP. Mimo to nadal mi on pasuje :) Światło we viewporcie - z takim jak poniżej pracuje mi się znacznie, znacznie lepiej. Bryła modelu jest czytelna, różnicę widać przede wszystkim przy drobnych wypukłościach, wklęśnięciach. NIEZBĘDNE PLIKI Pobieramy (prawym i Zapisz jako...) Ikony jendrzych'a, do folderu Program Files\Blender Foundation\Blender\.blender\icons (jeśli nie ma, stworzyć) http://oskarswierad.com/p/pliki/colouredv21jb7.png Theme, do folderu Program Files\Blender Foundation\Blender\.blender\scripts http://oskarswierad.com/p/pliki/avi_theme.py THEME Otwieramy Blendera, podmieniamy okno 3D View na Scripts Window. Wybieramy z paska menu Scripts > Themes > Zune XP. Przywracamy 3D View W tej chwili interfejs powinien zmienić kolory. IKONY, WYGŁADZONA CZCIONKA Wysuwamy panel Preferences (należy złapać górne menu Blendera i pociągnąć w dół) Klikamy na Themes. Znajdujemy listę ustawioną w tej chwili na 3D View, wybieramy z niej UI and Buttons, a poniżej Icon File > colouredv21jb7.png Ikony powinny podmienić się na nowe. Nadal w Preferences, klikamy na Language and Fonts > International Fonts > Select Font. Wybieramy czcionkę jaka nam odpowiada. Ja mam ustawioną Tahomę: C:\Windows\Fonts\tahoma.ttf ŚWIATŁA W 3D VIEW Przechodzimy, wciąż w Preferences, do System & OpenGL. Ustawiamy światła tak jak poniżej (kierunek ustawia się trzymając wciśnięty LPM na kuli) Najlepiej przekopiować do pola Hex w wyborze koloru: Light 1: FFF7E2 Spec1: 584B40 Light 2: EFEFEF Spec2: 000000 Light 3: 555F7D Spec3: 2F355B Ideałem jest dla mnie ustawienie świateł u Kevina Johnstona i jak widać ustawiłem sobie możliwie podobne :) WAŻNE! Chowamy panel Preferences, i zapisujemy Ctrl+U ! Koniecznie kliknąć na Save user defaults? które wyskoczy. Przed zamknięciem Blendera, sprawdzamy czy wszystko poszło OK, otwierając drugiego Blendera (nowe okno). Po zmianach będziecie mieć takiego Blendera: Mimo mocnej faktury, widać podstawową bryłę (cube) A domyślnie byłoby tak: Oczywiście nie uważam go za "setup ostateczny" ;> on ciągle ewoluuje, chętnie usłyszę od was jak pracujecie (bo chyba mało kto zostaje na defaultowym ustawieniu, co? :))
Napisano 19 Marzec 201114 l Heja :) Bardzo fajna inicjatywa, przede wszystkim fajnie ustawiles sobie oswietlenie :) Daje repa :) Tak btw. moze pociagniemy ten watek dalej? Tzn. Kazdy z nas uzywa jakis skryptow/tweakow ktore moga sie przydac innym uzytkownikom?
Napisano 19 Marzec 201114 l Autor Skrypty przy modelowaniu? używam tych: 2.49 Geom Tools, AddMesh Gear, Bolt_Factory, ANT-Landscape Tutaj duża lista: http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.4/Py/Scripts 2.5, w Preferences > Add-ons Color wire, Dynamic spacebar menu, Simplify curves, ANT Landscape, BoltFactory, Gears, Import images as planes (w 2.49 w UV Editor > UV), Knife + Bridge + Bevel (w 2.49 jako normalne funkcje), LoopTools, Relax, Vertex Slide, Cloud Generator większość odpalamy poprzez klawisz Spacji (lub Spacji > Search z Dynamic spacebar menu :D) Edytowane 19 Marzec 201114 l przez muody
Napisano 19 Marzec 201114 l hej, a może by ten temat tak utrzymać przy jednym temacie i rozwinąć mając wciąż w myślach wszelkie ustawienia i dodatki pod względem modelingu, a całość przypieczętować jakimś zbiorczym artykulikiem na głównej? :) Teraz to się trochę wszystko rozmyje i chyba lepiej założyć kilka tematów z konkretnym celem, niż jeden z radosnym podrzucaniem ciekawostek. Tak tylko proponuję ;)
Napisano 20 Marzec 201114 l haha bardzo fajny view port :D bardzo Modowy ;) ale czemu wątek tylko 2.49 ;P? Ta wersja odchodzi powoli z użytku. Mam bardzo podobny setup kierunku świateł :) ale moje są od prawej do lewej, no i nie koloryzuje ich, lubię odróżniać materiały podczas modelingu, a kolorowe światła mi mieszają :) Ten kto odgadnie dlaczego akurat takie 3 materiały dostanie ode mnie niewidzialnego Nesquika :) Podpowiedź => DW :P Edytowane 20 Marzec 201114 l przez n-pigeon
Napisano 20 Marzec 201114 l Autor Hmm... nie potrafię zgadnąć dlaczego takie :) Highpoly, lowpoly i cage? (ja w sumie używam czerwonego materiału kiedy robię retopo, żeby mi się odróżniało od HP)
Napisano 20 Marzec 201114 l Hmm... nie potrafię zgadnąć dlaczego takie :) Highpoly, lowpoly i cage? (ja w sumie używam czerwonego materiału kiedy robię retopo, żeby mi się odróżniało od HP) Też używam czerwonego do retopo + do base meshy kiedy robię overmodeling. Z kolorami chodzi o to że oświetlenie view portu zgapiłem od zeszłorocznego zwycięzcy Dominance War :) który robi w mayce.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto