Jump to content

2.49. Ustawienia interfejsu pod modelling


muody

Recommended Posts

Opiszę krótko mój setup do pracy w B 2.49. Zachęcam do kombinowania z ustawieniami, dla swojej wygody.

Temat ustawiałem sobie jeszcze pod XP, kiedy używałem ciemnej skórki Zune XP. Mimo to nadal mi on pasuje :)

Światło we viewporcie - z takim jak poniżej pracuje mi się znacznie, znacznie lepiej. Bryła modelu jest czytelna, różnicę widać przede wszystkim przy drobnych wypukłościach, wklęśnięciach.

 

NIEZBĘDNE PLIKI

 

Pobieramy (prawym i Zapisz jako...)

Ikony jendrzych'a, do folderu Program Files\Blender Foundation\Blender\.blender\icons (jeśli nie ma, stworzyć)

http://oskarswierad.com/p/pliki/colouredv21jb7.png

Theme, do folderu Program Files\Blender Foundation\Blender\.blender\scripts

http://oskarswierad.com/p/pliki/avi_theme.py

 

THEME

 

Otwieramy Blendera, podmieniamy okno 3D View na Scripts Window. Wybieramy z paska menu Scripts > Themes > Zune XP. Przywracamy 3D View

W tej chwili interfejs powinien zmienić kolory.

 

IKONY, WYGŁADZONA CZCIONKA

 

Wysuwamy panel Preferences (należy złapać górne menu Blendera i pociągnąć w dół)

 

Klikamy na Themes. Znajdujemy listę ustawioną w tej chwili na 3D View, wybieramy z niej UI and Buttons, a poniżej Icon File > colouredv21jb7.png

Ikony powinny podmienić się na nowe.

 

Nadal w Preferences, klikamy na Language and Fonts > International Fonts > Select Font.

Wybieramy czcionkę jaka nam odpowiada. Ja mam ustawioną Tahomę: C:\Windows\Fonts\tahoma.ttf

 

ŚWIATŁA W 3D VIEW

 

Przechodzimy, wciąż w Preferences, do System & OpenGL. Ustawiamy światła tak jak poniżej (kierunek ustawia się trzymając wciśnięty LPM na kuli)

Najlepiej przekopiować do pola Hex w wyborze koloru:

Light 1: FFF7E2 Spec1: 584B40

Light 2: EFEFEF Spec2: 000000

Light 3: 555F7D Spec3: 2F355B

opengl-lights.png

 

Ideałem jest dla mnie ustawienie świateł u Kevina Johnstona i jak widać ustawiłem sobie możliwie podobne :)

 

WAŻNE!

 

Chowamy panel Preferences, i zapisujemy Ctrl+U ! Koniecznie kliknąć na Save user defaults? które wyskoczy.

Przed zamknięciem Blendera, sprawdzamy czy wszystko poszło OK, otwierając drugiego Blendera (nowe okno).

 

 

Po zmianach będziecie mieć takiego Blendera:

Mimo mocnej faktury, widać podstawową bryłę (cube)

blender-av.png

 

A domyślnie byłoby tak:

blender-default.png

 

Oczywiście nie uważam go za "setup ostateczny" ;> on ciągle ewoluuje, chętnie usłyszę od was jak pracujecie (bo chyba mało kto zostaje na defaultowym ustawieniu, co? :))

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 8
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Heja :) Bardzo fajna inicjatywa, przede wszystkim fajnie ustawiles sobie oswietlenie :) Daje repa :)

Tak btw. moze pociagniemy ten watek dalej? Tzn. Kazdy z nas uzywa jakis skryptow/tweakow ktore moga sie przydac innym uzytkownikom?

Link to comment
Share on other sites

Skrypty przy modelowaniu? używam tych:

 

2.49

Geom Tools, AddMesh Gear, Bolt_Factory, ANT-Landscape

Tutaj duża lista: http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.4/Py/Scripts

 

2.5, w Preferences > Add-ons

Color wire, Dynamic spacebar menu, Simplify curves, ANT Landscape, BoltFactory, Gears, Import images as planes (w 2.49 w UV Editor > UV), Knife + Bridge + Bevel (w 2.49 jako normalne funkcje), LoopTools, Relax, Vertex Slide, Cloud Generator

większość odpalamy poprzez klawisz Spacji (lub Spacji > Search z Dynamic spacebar menu :D)

Edited by muody
Link to comment
Share on other sites

hej, a może by ten temat tak utrzymać przy jednym temacie i rozwinąć mając wciąż w myślach wszelkie ustawienia i dodatki pod względem modelingu, a całość przypieczętować jakimś zbiorczym artykulikiem na głównej? :)

Teraz to się trochę wszystko rozmyje i chyba lepiej założyć kilka tematów z konkretnym celem, niż jeden z radosnym podrzucaniem ciekawostek.

Tak tylko proponuję ;)

Link to comment
Share on other sites

haha bardzo fajny view port :D bardzo Modowy ;) ale czemu wątek tylko 2.49 ;P? Ta wersja odchodzi powoli z użytku.

 

Mam bardzo podobny setup kierunku świateł :) ale moje są od prawej do lewej, no i nie koloryzuje ich, lubię odróżniać materiały podczas modelingu, a kolorowe światła mi mieszają :)

 

Ten kto odgadnie dlaczego akurat takie 3 materiały dostanie ode mnie niewidzialnego Nesquika :) Podpowiedź => DW :P

 

blenderthemescreen1.png

Edited by n-pigeon
Link to comment
Share on other sites

Hmm... nie potrafię zgadnąć dlaczego takie :) Highpoly, lowpoly i cage? (ja w sumie używam czerwonego materiału kiedy robię retopo, żeby mi się odróżniało od HP)

 

Też używam czerwonego do retopo + do base meshy kiedy robię overmodeling.

 

Z kolorami chodzi o to że oświetlenie view portu zgapiłem od zeszłorocznego zwycięzcy Dominance War :) który robi w mayce.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy