Skocz do zawartości

Audi A1


Gość urban3107

Rekomendowane odpowiedzi

Gość urban3107

Moja pierwsza praca w 3d

co myślicie o tym???

na razie tyle z biegiem czasu bede wrzucał reszte :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

nie bardzo Men. musisz narzucić sobie jakąś kolejność. u Ciebie jednocześnie robisz ogólną bryłę auta i detale. rób po kolei. najpierw zarób całą bryłę auta, nie wycinaj otworów na światła etc. dopiero jak to będzie perfekt, zabierz się za detale takie jak grill, znaczki, etc. generalnie pokaż siatkę modelu. na pewno parę osób chętnie Ci doradzi kilka wskazówek. u Ciebie jak na razie widać bałagan. początki są trudne :) nie poddawaj się. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"musisz narzucić sobie jakąś kolejność. u Ciebie jednocześnie robisz ogólną bryłę auta i detale. rób po kolei. najpierw zarób całą bryłę auta, nie wycinaj otworów na światła etc. dopiero jak to będzie perfekt, zabierz się za detale takie jak grill, znaczki, etc." - LOOOOL już któraś osoba radzi taki styl robienia. Wiem że berger tak robi i wychodzi mu to bardzo zacnie , ALE NA LITOŚĆ BOSKĄ nie mówcie każdemu że tak trzeba robić!!! "nie wycinaj otworów na światła" berger tak powiedział i wszyscy nagle powtarzają. Nie wiem o co chodzi z tym nagłym bumem na mid poly/zaklejanie dziur. Osobom początkującym zaleca sie robienie najpierw prostych modeli bez mid-poly. Tak aby nauczyli się poprawnie rozstawiać siatkę, używać chamferów w sposób który nie zniszczy siatki, odpowiednie weldowanie itd. itp. Ludzie błagam was nie przepisujcie bezmyślnie słów innych ludzi ( w tym przypadku doświadczonego bergera który aut zrobił multum i ma podstawy do midpoly).

 

To była mała dygresja ( musiałem bo już enta osoba mówi o tym zaklejaniu dziur na szyby i swiatła ;/ )

 

Co do modelu no jest krzywo/glutowato/i pewnie siatka jest źle rozmieszczona. ALE!! Sam piszesz że jesteś początkujący - zacznij od prostych rzeczy z dobrych tutoriali. Ucz się na swoich błędach a po pewnym czasie będziesz miał podstawy do wymodelowania samochodu. A jak już bedziesz umiał wszystkie te rzeczy będziesz mógł sie zabrać do mid poly. Bo bez wiedzy na temat topologii siatki/ nardzędzi / itd. Nawet Bóg jeden wie jak dobrodziejna metoda, nic Ci nie pomoże. Także zacznij od prostych rzeczy i dużo ćwicz .

 

pozdrawiam Karkosik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karkosik, nie wiem dlaczego akurat towarzysz Brażniew ma tu coś do rzeczy; robi tą techniką, fakt, ale nie on jedyny. Ja sam byłem uczony sposobu modelowania każdego elementu auta po kolei i wcale nie jest to dobra technika. Hmm, może źle się wyraziłem. Modelowanie od bryły to lepszy sposób i tyle. Naprawdę przez wiele miesięcy, przez kilka lat obie techniki były równorzędne ale teraz wreszcie modelowanie od bryły zaczyna zdobywać należne jej uznanie.

 

Prosty przykład: łuk nadkola. Spróbuj zrobić high-endowy łuk nadkola. Modelując po kolei każdy jego element możesz naprawdę dużo czasu i nerwów stracić, a idealnie prosto i tak najpewniej nie będzie. W przypadku modelowania od bryły jest stosunkowo szybciej, a na pewno to co otrzymasz to będzie łuk, a nie jakiś koślawy twór rodem z Reventona.

 

urban3107, jest straaasznie krzywo. Właściwie panowie wyżej wszystko już powiedzieli i ja nic więcej dodać nie mogę. Może tyle, żebyś posłuchał ich rad, bo dobrze mówią.

 

EDIT:

A no tak. Twoja wypowiedź tak zabrzmiała jakbyś był w opozycji co do mid. No na początek to oczywiście cokolwiek co uczy, ale też nie ma co się uczyć techniki każdego elementu po kolei; tzn. nie warto wyrabiać sobie złych nawyków.

Co do Reventona to chodziło mi o jego specyficzne nadkola, pasujące mi do opisu ;) Ale jak już off-topikujemy wokół Lamborghini, to ostatnio design Aventador przebił Reventona kilkukrotnie. :P

Edytowane przez Kr3tz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kr3tz Masz 100% racje! Wymieniłem brażniewa bo ostatnio to on robi najwiecej aut w MID-Poly i mam takie odczucie że jak narazie jest przykładem do nasladowania przez osoby które zaczynają w 3D i chcą robić pojazdy ( osoby takie jak : JohnZi i iinne pojawiają sie zdecydowanie rzadziej w wipie anizeli brazniew)

 

-Tak modelowanie całości odrazu jest mniej efektywne ,ale uczy wiele.

Wracając do mid poly. Zaznaczyłem iż ta metoda jest dobra gdy sie już w znacznym stopniu opanowało podstawy. Jak mozemy zauwazyć wyżej, kolega jest dopiero początkujący i bardziej odpowiednie dla niego byłoby zacząć od prostszych rzeczy, nieprawdaż?

 

No i reventon, co jak co ale brzydki to on nie jest:D:D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karkosik, z całym szacunkiem dla Ciebie jako, na pewno, o wiele bardziej doświadczonej w temacie osoby. Nie chcę się wdawać w dłuższą rozmowę i robić długiego offtopa. JEDNAK :) na pewno nie zdziwisz się jak napiszę, że kiepsko mnie potraktowałeś. To co napisałem, co również pisze spora część forumowiczów, wynika z mojego (jakże skromnego) doświadczenia. Dla mnie osobiście ta reguła jest bardzo wygodna w kilku podstawach modelowania auta i dlatego, że szczerymi chęciami pomocy o niej napisałem. Jeśli się nie zgadzasz, nie ma sprawy. Ale nie pisz proszę, że to co napisałem jest bezmyślnym (określenie dodane przeze mnie) powtarzaniem wypowiedzi innych. Na pewno rozumiesz, że to niesłuszne stwierdzenie. Pzdr :)

 

Urban3107 przerób jakiegoś tutoriala z sieci. choćby nawet na YouTube. styl, który wygodniejszy, wyrobisz sobie sam po czasie, ale pewne podstawy podpatrz w różnych, gotowych już tutkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nikogo nie chce obrażać. Nie wiem czy jestem jakoś bardzo doświadczony. A Zacytowałem Ciebie gdyż wydało mi się to typowym powtórzeniem. Gdyż każda osoba która mówiła o tej technice wymienia tylko szyby i lampy/ nic nie mówiąc o grilu/szparach w drzwiach/przetłoczeniach ( bo przecież przy tym Mid_poly też lepiej wygląda prawda?) No to tyle. Chodzi mi tylko o przekminienie takich możliwośći i dodanie czegoś od siebie.

 

PS. Jak Cie obraziłem to zgóry Przepraszam. Z reguły jestem lajtowym kolesiem i cokolwiek pisząc, pisze to tylko z czystej chęci pomocy bądź z czystej chęci podzielenia się moimi jakże SUBIEKTYWNYMI spostrzeżeniami!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze mną to samo :) sprawa oczywiście zamknięta. zbyt pochopnie zareagowałem - również przyjmij przeprosiny.

 

Przyznam, że faktycznie głównie przy lampach i szybach jest mi to najbardziej pomocne. Muszę to dobrze przemyśleć a na nowe techniki i sugestie jestem bardzo otwarty, bo nadal się uczę. dobrej nocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej wrzucic gniotka i powiedzieć ze zrobilo sie go samemu z godnie z prawdą, niz wkleic render z carpaintem modelu z neta i twierdzic ze jest sie autorem(hate it). Wiec za to pierwszy plus, drugi plus za usmiech jaki wywołała plastelinka blach. To poczatek nauki wiec dystans wlasny i innych jest niezbedny. I tak za kilka lat kazdy patrzy na swoje "poczatki" i wstyd taki ze ło;) wiec lepiej miec dystans. Modeluj jak chcesz, ale to nie o to chodzi że mr. Berger powiedzial to kazdy powtarza. To jest wniosek wszystkich ludzi ktorzy robią ktorys samochod i chca zeby wyszedl dobrze. GoodLuck;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności