Jump to content

VRay, problem z cieniami w interiorze


AirUpThere

Recommended Posts

Witam, do sedna, mam problem z uzyskaniem satysfakcjonujących mnie cieni w mojej scenie. Nie mogę dojść, gdzie mam zmienić by te cienie w głębszysz 'zakamarkach' były ciemniejsze. Są po prostu zbyt jasne. Przy zwykłych cieniach jest parametr do określania tego w opjach światła a tu w światłach VRaya za grzyba nie mogę znaleźć. Używam VRayLight'ow. Dodaję render, mam nadzieje, że pomozecie.

 

7d0571f13641.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zmień color maping na reinhard i zobacz, czy cienie przypadkiem nie staną się ciemniejsze. Jeśli tak, to kontroluj przepalenia i cienie ustawieniami tegoż ryśka. Alternatywnie możesz użyć exponential HSV, lub przejść na LWF. Sam exponential spiera obrazki.

 

Multiplier w primary i secondary bounces w jakimś konkretnym zamierzonym celu zmniejszyłeś? Default to 1 i 1 i jeśli nie ma konkretnego celu, spokojnie możesz tych ustawień nie zmieniać.

Link to comment
Share on other sites

Bawiłem się tymi ustawieniami i tak zostało, w oryginalnym projekcie jest na 1.0. Testuje ustawienia na kopii, bo już kilka razy mi się 3Ds wysypał i później nie mogłem otworzyć nawet autobacka. Przezorny zawsze zabespieczony.

 

Zaraz zrobie to o czym mówiłeś i dam znać jak wyszło

Link to comment
Share on other sites

http://zapodaj.net/ce94d9726358.jpg.html

 

Sorry za jakość (obniżyłem set), ale późna pora jest ;) Scena mi się wczytała z błędami i chyba nie wszystko.

 

- Omni znalazłem!! :P Wywaliłem.

- Potem powrót 1/1 w bounce

- rysiek w color mapingu, nie zmieniałem jego ustawień

- dodałem do sceny kamere vraya i ustawiłem czas, ISO, white balance na neutral i wyłączyłem vignietting, oczywiście na szybko byle by było coś widać

-wyrenderowałem do frame buffera, ale w maxowym też powinno być to samo

 

Generalnie nie używam omni. Kiedyś, ale to bardzo bardzo słabiutkie, miejscowo żeby dopalić ciemny kąt. Tutaj to omni dawało sporo światła i rozjaśniało cienie przy okazji.

 

Docelowo raczej w IR daj coś w granicach 80 hsph. subdivs i 30 interp. samples, do testów default 50/20.

 

W każdym razie wywal omni, popracuj nad światłem które masz (jest kupa świateł, a tylko jedno wychodzi z prawdziwego potencjalnego źródła - okna), nauczyć się używać kamery fizycznej vraya i pracuj nad color mapingiem (usuwaj przepalenia przykładowo operując burnem w ryśku), lub zainteresuj się LWF (na upartego możesz jechać wtedy na linearu i nie myśleć o nim).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy