Skocz do zawartości

VRay, problem z cieniami w interiorze


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, do sedna, mam problem z uzyskaniem satysfakcjonujących mnie cieni w mojej scenie. Nie mogę dojść, gdzie mam zmienić by te cienie w głębszysz 'zakamarkach' były ciemniejsze. Są po prostu zbyt jasne. Przy zwykłych cieniach jest parametr do określania tego w opjach światła a tu w światłach VRaya za grzyba nie mogę znaleźć. Używam VRayLight'ow. Dodaję render, mam nadzieje, że pomozecie.

 

7d0571f13641.jpg

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Zmień color maping na reinhard i zobacz, czy cienie przypadkiem nie staną się ciemniejsze. Jeśli tak, to kontroluj przepalenia i cienie ustawieniami tegoż ryśka. Alternatywnie możesz użyć exponential HSV, lub przejść na LWF. Sam exponential spiera obrazki.

 

Multiplier w primary i secondary bounces w jakimś konkretnym zamierzonym celu zmniejszyłeś? Default to 1 i 1 i jeśli nie ma konkretnego celu, spokojnie możesz tych ustawień nie zmieniać.

Napisano

Bawiłem się tymi ustawieniami i tak zostało, w oryginalnym projekcie jest na 1.0. Testuje ustawienia na kopii, bo już kilka razy mi się 3Ds wysypał i później nie mogłem otworzyć nawet autobacka. Przezorny zawsze zabespieczony.

 

Zaraz zrobie to o czym mówiłeś i dam znać jak wyszło

Napisano

Nic się nie zmieniło, jedyne co uległo zmienie to jakby kontrast obrazka w jednym wypadku jest mniejszy w w drugim bardziej 'soczysty'. Już się gubię po prostu:D

Napisano

Jedyne światła w scenie to vraylights, nie masz gdzieś jakiegoś omni przykładowo?

 

Bo cienie widać, tylko są bardzo jasne.

 

Może wrzuć tą scenkę gdzieś na serwer.

Napisano

http://zapodaj.net/ce94d9726358.jpg.html

 

Sorry za jakość (obniżyłem set), ale późna pora jest ;) Scena mi się wczytała z błędami i chyba nie wszystko.

 

- Omni znalazłem!! :P Wywaliłem.

- Potem powrót 1/1 w bounce

- rysiek w color mapingu, nie zmieniałem jego ustawień

- dodałem do sceny kamere vraya i ustawiłem czas, ISO, white balance na neutral i wyłączyłem vignietting, oczywiście na szybko byle by było coś widać

-wyrenderowałem do frame buffera, ale w maxowym też powinno być to samo

 

Generalnie nie używam omni. Kiedyś, ale to bardzo bardzo słabiutkie, miejscowo żeby dopalić ciemny kąt. Tutaj to omni dawało sporo światła i rozjaśniało cienie przy okazji.

 

Docelowo raczej w IR daj coś w granicach 80 hsph. subdivs i 30 interp. samples, do testów default 50/20.

 

W każdym razie wywal omni, popracuj nad światłem które masz (jest kupa świateł, a tylko jedno wychodzi z prawdziwego potencjalnego źródła - okna), nauczyć się używać kamery fizycznej vraya i pracuj nad color mapingiem (usuwaj przepalenia przykładowo operując burnem w ryśku), lub zainteresuj się LWF (na upartego możesz jechać wtedy na linearu i nie myśleć o nim).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności