Mimar Napisano 31 Marzec 2011 Napisano 31 Marzec 2011 witam, chce stworzyc w 3ds max sześcian, który bedize pokryty siatką sześcioboków, heksagonalna siatka. Ogólnie rzecz biorąc, zależy mi na tym aby stworzyć formę, nie koniecznie pełną, składającą się z swoistej siatki heksagonalnej, cos na kształt plastra miodu. Jednak problem polega na tym, iż chce stworzyc efekt dzieki ktoremu w nadanej formie stworze punkt obserwacje (punkt w srodku modelu) w ktorym bedzie zbiegac sie cała siatka, czylli wszystkie scianki plastra miodu beda zbiegały sie do jednego punktu. Dzieki temu w tym punkcie obserwator nie bedzie widzial bocznych scian modelu, poniewaz beda one pod maksymalnym skrótem (wręcz niewidoczne). Będa widoczne jedynie krawędzie. Moje pytanie wiaze sie ze sposobem skonstruowania takiej bryly chcialbym stworzyc na poczatek szescian z siatka heksagonalną, która nastepnie poddam permutacji i połacze, tworzac scianki modelu. Macie jakies inne pomysly? z gory dziekuje za pomoc ze stworzeniem modelu.
Hynol Napisano 31 Marzec 2011 Napisano 31 Marzec 2011 Szczerze powiedziawszy nie mam zielonego pojęcia o czym mówisz. mówiąc o sześcianie masz na myśli n-ścian o boku sześcioboku? Bo sześcianu z sześcioboków to nie zrobisz. Dalsza część jest jeszcze bardziej zagadkowa.
F/X Napisano 31 Marzec 2011 Napisano 31 Marzec 2011 Wow. Masz predyspozycje do bycia koordynatorem grafików :) Ale tak jak Hynol mówi. Nie da się zrobić sześcianu z sześcioboków.
yasamaru Napisano 31 Marzec 2011 Napisano 31 Marzec 2011 Jesli dbrze mysle to ja bym zrobil : "cylinder" z 6 sciankami a poznil je kpiowal i polaczyk ze soba??
sly Napisano 31 Marzec 2011 Napisano 31 Marzec 2011 witam, chce stworzyc w 3ds max sześcian, który bedize pokryty siatką sześcioboków, heksagonalna siatka. Pod słowem "pokryty" w sumie może się wiele kryć. Ale raczej chodzi o polymodeling. :)
Mimar Napisano 31 Marzec 2011 Autor Napisano 31 Marzec 2011 może źle się wraziłem. Chodzi mi o pokrycie w jak najwiekszym stopniu sześcianu sześciobokami, kształty geometryczne znajdujące się przy krawędziach sześcianu nie są mi potrzebne, bo za pomoca edycji poligonów, będę mógł stworzyć sobie na tej podstawie dowolnej wielkości i rodzaju podoczne, odpowiedające mi kształty. kluczową role odgrywa tutaj gówny, środkowy obszar który pokryty ma być sześciobokami. Proponowany skrypt przez 'sly' to chyba to o co mi chodzilo. Zaraz zaczynam cos probowac. Mam jeszcze do was pytanie. Po stworzeniu nadanej przezemnie formy, chcialbym teraz za pomocą funkcji 3ds, albo kolejnego pomocnego skryptu wytloczyc linie, które stworza forme 'plastru miodu'. Nie wiem czy osiągne swoj cel poprzez pozniejsza modyfikacje zewnętrznej warrstwy. tak aby wszystkie ściany zbiegały się do jednego zbiegu znajduującego się wewnątrz szescianu (niekoniecznie, nawet niechciałbym miec puktu zbiegu w srodku geometrycznym szescianu)
Mimar Napisano 31 Marzec 2011 Autor Napisano 31 Marzec 2011 HexLattice tworzy szescioboki foremne jednak jedynie na nowej płaszyznie, ale można sobie z tym poradzić. chociaz wpadłem na pomysł stworzenia kulistego kształtu z szescioboków, której nadam extrude i wytne z niej dowolną forme. Wtedy będę miec dowolny srodek zbiegu w zaleznosci od pozycji kuli w pierwotnej formie wycietej na kształt szescianu.
Mimar Napisano 2 Kwiecień 2011 Autor Napisano 2 Kwiecień 2011 forumowicze, dla zobrazowania mojego pomysłu odwołam się do projektu basenu na Olimpiade lekkoatletyczną w pekinie. Chce stworzyć bryłę, która wypełniona zostanie różnokształtnymi sześciobaokami.
Rekomendowane odpowiedzi