Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Zrobiłem sobie taką scenę:

testqgi.jpg

 

Między belkami na ścianach bocznych są małe szczeliny. Chcę by spomiędzy szczelin wydostawało się światło, najlepiej snopy światła.

 

Czytałem o Volume Light oraz tutki Jeffa Pattona o Parti Volume Shader, testowałem i nie mogę dojść do zadowalających efektów.

 

Pierwsze pytanie, czym najlepiej oświetlać spod spodu te belki? Probowałem kilku sposobów, najlepsze rezultaty dawały światła o kształcie Line (fotometryczne oczywiście) umieszczone między belkami ale i tak zawsze widać tylko snopy światła na suficie i podłodze a sama belka podświetlona nie jest nic.

 

Parti Volume Shader zapowiadał się obiecująco ale nie potrafię go uruchomić dla innego światła niż Target Light, a jak próbuje skierować ten Target Light na belki od zewnątrz to dostaję cały szary/biały/czarny(w zależności od ustawień shadera) obrazek.

 

Jak Wy byście do tego podeszli? Może kwestia materiału drewna? Może powinien być tak jak ludzka skóra SSS? Chyba przesada ;)

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 965
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Musisz mieć dziury między deskami, za nimi światło z cieniami bodaj typu shadow map i renderuj to scanlinem a nie mentalem.

 

Volumetryki renderuje sie osobno, czyli np lecisz ze sceną w mentalu, a z volumetrykami w scanline, poczytaj o compositingu, składaniu wielu render passów.

 

Volumetryk zrenderuje sie w scanline jako pass atmosphere w zakladce render elements.

Lub nawet jako zwykly render, pod warunkiem ze geometria levelu ma czarny material, wowczas widac sam snop swiatla.

 

Pozniej taki pass nakladasz na render calosci, np w fotoszopie albo w afterku w odpowiednim trybie mieszania wartsw.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności