choobek Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 Zrobiłem sobie taką scenę: Między belkami na ścianach bocznych są małe szczeliny. Chcę by spomiędzy szczelin wydostawało się światło, najlepiej snopy światła. Czytałem o Volume Light oraz tutki Jeffa Pattona o Parti Volume Shader, testowałem i nie mogę dojść do zadowalających efektów. Pierwsze pytanie, czym najlepiej oświetlać spod spodu te belki? Probowałem kilku sposobów, najlepsze rezultaty dawały światła o kształcie Line (fotometryczne oczywiście) umieszczone między belkami ale i tak zawsze widać tylko snopy światła na suficie i podłodze a sama belka podświetlona nie jest nic. Parti Volume Shader zapowiadał się obiecująco ale nie potrafię go uruchomić dla innego światła niż Target Light, a jak próbuje skierować ten Target Light na belki od zewnątrz to dostaję cały szary/biały/czarny(w zależności od ustawień shadera) obrazek. Jak Wy byście do tego podeszli? Może kwestia materiału drewna? Może powinien być tak jak ludzka skóra SSS? Chyba przesada ;)
Levus Napisano 22 Kwiecień 2011 Napisano 22 Kwiecień 2011 Musisz mieć dziury między deskami, za nimi światło z cieniami bodaj typu shadow map i renderuj to scanlinem a nie mentalem. Volumetryki renderuje sie osobno, czyli np lecisz ze sceną w mentalu, a z volumetrykami w scanline, poczytaj o compositingu, składaniu wielu render passów. Volumetryk zrenderuje sie w scanline jako pass atmosphere w zakladce render elements. Lub nawet jako zwykly render, pod warunkiem ze geometria levelu ma czarny material, wowczas widac sam snop swiatla. Pozniej taki pass nakladasz na render calosci, np w fotoszopie albo w afterku w odpowiednim trybie mieszania wartsw.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się