Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Zrobiłem sobie taką scenę:

testqgi.jpg

 

Między belkami na ścianach bocznych są małe szczeliny. Chcę by spomiędzy szczelin wydostawało się światło, najlepiej snopy światła.

 

Czytałem o Volume Light oraz tutki Jeffa Pattona o Parti Volume Shader, testowałem i nie mogę dojść do zadowalających efektów.

 

Pierwsze pytanie, czym najlepiej oświetlać spod spodu te belki? Probowałem kilku sposobów, najlepsze rezultaty dawały światła o kształcie Line (fotometryczne oczywiście) umieszczone między belkami ale i tak zawsze widać tylko snopy światła na suficie i podłodze a sama belka podświetlona nie jest nic.

 

Parti Volume Shader zapowiadał się obiecująco ale nie potrafię go uruchomić dla innego światła niż Target Light, a jak próbuje skierować ten Target Light na belki od zewnątrz to dostaję cały szary/biały/czarny(w zależności od ustawień shadera) obrazek.

 

Jak Wy byście do tego podeszli? Może kwestia materiału drewna? Może powinien być tak jak ludzka skóra SSS? Chyba przesada ;)

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Musisz mieć dziury między deskami, za nimi światło z cieniami bodaj typu shadow map i renderuj to scanlinem a nie mentalem.

 

Volumetryki renderuje sie osobno, czyli np lecisz ze sceną w mentalu, a z volumetrykami w scanline, poczytaj o compositingu, składaniu wielu render passów.

 

Volumetryk zrenderuje sie w scanline jako pass atmosphere w zakladce render elements.

Lub nawet jako zwykly render, pod warunkiem ze geometria levelu ma czarny material, wowczas widac sam snop swiatla.

 

Pozniej taki pass nakladasz na render calosci, np w fotoszopie albo w afterku w odpowiednim trybie mieszania wartsw.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.