Napisano 6 Kwiecień 201114 l Szukam sposoby na realistyczną symulację fizyki lin. Modeluję okręt i od jakiegoś czasu męczę się z linami, które utrzymują maszt i żagiel. Liny mają być dość napięte, ale powinny lekko się "kołysać" i minimalnie wyginać ku dołowi, żeby realistycznie oddawały zjawisko grawitacji. Ich geometria nie musi być zbyt skomplikowana, bo normal mapy i tekstury pozwolą najpewniej na otrzymanie zamierzonego efektu (nie panuję żadnych zniżeń na tą konkretną cześć statu). Próbowałem zrobić to opierając całośc na systemie kilku polygonów (cube/spheere), które połączyłem Springiem i dodałem do wszystkich poza tymi na krańcach (umocowanymi do kadłuba/masztu) grawitację. Następnie stworzyłem Curve, Clustery i "spiąłem" (parent) je z moimi polygonami (które oczywiście nie są widoczne na renderze), potem Circle i Tube Extrude wokół Cruve'a. Efekt przyjemny, ale są 2 "ale": 1. Lina odkształca się zbyt mocno, chciałbym, żeby byłą bardziej napięta, a nie znajduję niczego co byłoby w stanie ograniczyć odkształcenie. 2. Mimo, że jest to Nurbus lina ulega "spłaszczeniu" (naprawdę widocznemu) w miejscach gdzie się "odkształca" co wygląda nierealistycznie (t samo kiedy robię linę w formie polygona). Całość jest przeznaczona do animacji więc musi zachowywać się realistycznie, ręcznie wymodelowane wygięcie nie przejdzie, bo ręczna animacja każdej z lin nie wchodzi w grę, musi być to symulacja fizyki. Czy ktoś ma może jakiś pomysł jak zredukować "wygięcie" się liny (opartej na Spring Cons.) i zniwelować jej "spłaszczanie się" wraz z deformacją? A może jakiś inny pomysł na osiągnięcie w Mayce opisanego efektu?
Napisano 6 Kwiecień 201114 l Co do drugiej części - lina odkształca się pewnie dlatego że rusza się początek krzywej (pierwszy cv) od którego liczony jest extrude, albo ścieżka wygina się za bardzo. Jeśli chcesz robić to w ten sposób to może zamiast extrude użyj lofta z wieloma przekrojami wstawionymi w miejscu klastrów, albo pobieraj pozycję określonych miejsc na krzywej i tam dynamicznie stawiaj przekroje. Nie robiłbym tego jednak dynamiczną krzywą, raczej zbudowałbym początkową geometrię i użył nClotha przypiętego w niektórych miejscach do masztów, pełna kontrola i działa dość szybko. Ewentualnie softbody z podmalowanymi wagami.
Napisano 7 Kwiecień 201114 l Albo zostan przy splinach i podłacz pod nie haira - potem pod to podłaczasz Paintfxa , ktory podazy za dynamiczna lina i masz geometrie przy okazji rozwiazana jakos tam... pozdro czaps
Napisano 7 Kwiecień 201114 l Witam poszukuję osoby która zna podstawy maya i zrobi mi mało skomplikowany projekt , oczywiście za wynagrodzenie. moj email [email protected]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto