Jump to content

Realistyczne liny...


Guest Rhaston

Recommended Posts

Guest Rhaston

Szukam sposoby na realistyczną symulację fizyki lin. Modeluję okręt i od jakiegoś czasu męczę się z linami, które utrzymują maszt i żagiel. Liny mają być dość napięte, ale powinny lekko się "kołysać" i minimalnie wyginać ku dołowi, żeby realistycznie oddawały zjawisko grawitacji. Ich geometria nie musi być zbyt skomplikowana, bo normal mapy i tekstury pozwolą najpewniej na otrzymanie zamierzonego efektu (nie panuję żadnych zniżeń na tą konkretną cześć statu). Próbowałem zrobić to opierając całośc na systemie kilku polygonów (cube/spheere), które połączyłem Springiem i dodałem do wszystkich poza tymi na krańcach (umocowanymi do kadłuba/masztu) grawitację. Następnie stworzyłem Curve, Clustery i "spiąłem" (parent) je z moimi polygonami (które oczywiście nie są widoczne na renderze), potem Circle i Tube Extrude wokół Cruve'a. Efekt przyjemny, ale są 2 "ale":

1. Lina odkształca się zbyt mocno, chciałbym, żeby byłą bardziej napięta, a nie znajduję niczego co byłoby w stanie ograniczyć odkształcenie.

2. Mimo, że jest to Nurbus lina ulega "spłaszczeniu" (naprawdę widocznemu) w miejscach gdzie się "odkształca" co wygląda nierealistycznie (t samo kiedy robię linę w formie polygona).

Całość jest przeznaczona do animacji więc musi zachowywać się realistycznie, ręcznie wymodelowane wygięcie nie przejdzie, bo ręczna animacja każdej z lin nie wchodzi w grę, musi być to symulacja fizyki.

 

Czy ktoś ma może jakiś pomysł jak zredukować "wygięcie" się liny (opartej na Spring Cons.) i zniwelować jej "spłaszczanie się" wraz z deformacją? A może jakiś inny pomysł na osiągnięcie w Mayce opisanego efektu?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Co do drugiej części - lina odkształca się pewnie dlatego że rusza się początek krzywej (pierwszy cv) od którego liczony jest extrude, albo ścieżka wygina się za bardzo. Jeśli chcesz robić to w ten sposób to może zamiast extrude użyj lofta z wieloma przekrojami wstawionymi w miejscu klastrów, albo pobieraj pozycję określonych miejsc na krzywej i tam dynamicznie stawiaj przekroje.

Nie robiłbym tego jednak dynamiczną krzywą, raczej zbudowałbym początkową geometrię

i użył nClotha przypiętego w niektórych miejscach do masztów, pełna kontrola i działa dość szybko. Ewentualnie softbody z podmalowanymi wagami.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy