Juzwa Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Przegladam juz 2012 i szukam konkretnie jedej opcji, ktora podobno miala powstac. Mianowicie po zblokowaniu animacji gdy przechodzi sie na tangents, chcialbym zeby w grapheditorze wciaz mial podglad na curves typu stepped? Nie wiem czy rozumiecie o co mi chodzi. Cos takiego jest xsi wlasnie i niby mialo byc w maya 2012, ale to nie ja znalazlem te informacje, wiec nie wiem :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juzwa Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 Okej, juz wiem... poprostu takiej opcji w maya nie ma i nie bedzie jak narazie. Osoba ktora dala mi info pomylila to z motion trail. A szkuda ze ni ma takiej opcji..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ca mel Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 A możesz coś więcej napisać o tej opcji? Po wymutowaniu całego kanału maya nadal pokazuje krzywe, nie tylko stepped ale wszystkie. A może chodzi Ci o mutowanie poszczególnych kluczy? Wtedy pokazuje się dodatkowa krzywa stepped kontrolująca przejście w mute, ale ten bajer jest w mai od lat;] Osobiście mi brakuje jakiegoś lepszego zarządzania mutowaniem, ale pewnie predko nic sie nie zmieni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juzwa Posted April 10, 2011 Author Share Posted April 10, 2011 Chodzi mi o cos takiego jak na zdj. Jak cos takeigo jest w maya juz od lat.... to nie wiem czemu nigdy nie widzialem zeby ktos tego uzywal. To jest z tutka do animacji ale z xsi akurat Uploaded with ImageShack.us Link to comment Share on other sites More sharing options...
ca mel Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Mi chodzi o tą opcję co w moim zdjęciu. Pisałeś o mutowaniu kanału i przejściu w krzywą stepped, więc skojarzyło mi się z czymś takim w mai. Po zmutowaniu któregoś z kluczy pojawia się w niej dodatkowa krzywa typu stepped dokładnie kontrolująca samo mutowanie. A co to jest to coś w xsi i do czego służy jest dla mnie zagadką ;] Myślę że ktoś w tym tutku mógł zmutować cały kanał, albo zrobić zrobić jakiś freeze i buduje na podstawie tamtej krzywej inną krzywą typu stepped. Ale ciężko zgadywać, może najlepiej pokaż ten tutorial ;] Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reanimator Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Hmmm... a co Ci daje taki podglad? Nie umiem znalezc zastosowania:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juzwa Posted April 12, 2011 Author Share Posted April 12, 2011 @ca mel - z tego co wiem to mutowanie kanały to poprostu wyciszanie, wylaczanie go. Te schodki o ktorych mowilem wydaja mi sie przydatne w ten sposob: blokuje sobie animacje, mieszam jak mi sie to tylko podoba. Chce teraz zaczac budowac wlasne tangenty i czyscic grafa. Wiec zalaczam te "magiczna funcje" :) I moge teraz wykrzywiac sobei tangenty we wszystkie strony, ale stary "stepped" wciaz jest w podgladzie i nie jest edytowalny (chyba ze zmienie sam klucz a nie tangenty). Nie mowie ze bez tego nie na sie zyc. Widzialem to w tutorialu z gnomona o animacji, ale koles robil w xsi. Wiec sobie pomyslalem ze fajnie by bylo cos takeigo w maya wlaczyc i sprobowac czy rzeczywiscie to w czyms pomaga, bo patrzac na to co koles robil w tutku, to wydawalo sie to przydatne :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ca mel Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 @ca mel - z tego co wiem to mutowanie kanały to poprostu wyciszanie, wylaczanie go. Tak, z reguły tak właśnie się robi, ale czasem fajnie jest widzieć animację kanału do jakiegoś momentu a blokować dopiero od jakiegoś czasu. Dlatego oprócz całych kanałów powstało również mutowanie poszczególnych kluczy, kontrolowane przez oddzielną krzywą. Czyli sprawa sprowadza się do tego, że mute w mai może być animowany, coś jak animacja animacji ;] Jeśli chodzi zaś o bajer z xsi, w mai też masz podgląd krzywej którą zmieniasz, jest coś takiego jak buffer curves, czyli tymczasowe zapamiętanie aktualnej krzywej którą edytor kluczy pokazuje jako template. Ten efekt z xsi da się łatwo osiągnąć - zrób sobie krzywą animacji, zapisz jako buffer curve snapshot (jest w menu graph editora, nie zapomnij też włączyć ich wyświetlania), później oryginałowi zmień klucze na stepped czy jakie tam chcesz i na koniec zamień krzywe miejscami (swap buffer curve). Jako wyszarzoną będziesz miał stepped, a na jej tle możesz edytować oryginał, który jeśli chcesz możesz przy okazji wyciszyć. Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reanimator Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Czy to o co pytasz to nie jest przypadkiem Buffer Curve Snapshot ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reanimator Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 ah, dopiero teraz zauwazylem, ze camel o tym wspomnial juz ;) srrrrry Link to comment Share on other sites More sharing options...
ca mel Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 Mnie za to trochę poirytowała nowa funkcjonalność graph editora, a konkretnie nowe bardzo uproszczone menu kontekstowe. Panowie od mela chyba próbowali zmieniać menu na nowe proste i pełne stare w zależności od ustawienia view/classic, ale coś im się najwyraźniej zapomniało skasować parę linijek. Gdyby ktoś też miał problem z przyzwyczajeniem się do nowego niech da znać, na szczęście łatwo to poprawić a nawet połączyć funkcjonalność obydwu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now