Jump to content

maya 2012 new features?


Juzwa

Recommended Posts

Przegladam juz 2012 i szukam konkretnie jedej opcji, ktora podobno miala powstac. Mianowicie po zblokowaniu animacji gdy przechodzi sie na tangents, chcialbym zeby w grapheditorze wciaz mial podglad na curves typu stepped? Nie wiem czy rozumiecie o co mi chodzi. Cos takiego jest xsi wlasnie i niby mialo byc w maya 2012, ale to nie ja znalazlem te informacje, wiec nie wiem :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

A możesz coś więcej napisać o tej opcji?

Po wymutowaniu całego kanału maya nadal pokazuje krzywe, nie tylko stepped ale wszystkie.

A może chodzi Ci o mutowanie poszczególnych kluczy? Wtedy pokazuje się dodatkowa krzywa stepped kontrolująca przejście w mute, ale ten bajer jest w mai od lat;]

Osobiście mi brakuje jakiegoś lepszego zarządzania mutowaniem, ale pewnie predko nic sie nie zmieni.

Link to comment
Share on other sites

Mi chodzi o tą opcję co w moim zdjęciu.

Pisałeś o mutowaniu kanału i przejściu w krzywą stepped,

więc skojarzyło mi się z czymś takim w mai.

Po zmutowaniu któregoś z kluczy pojawia się w niej dodatkowa krzywa typu stepped dokładnie kontrolująca samo mutowanie.

 

A co to jest to coś w xsi i do czego służy jest dla mnie zagadką ;]

Myślę że ktoś w tym tutku mógł zmutować cały kanał, albo zrobić zrobić jakiś freeze

i buduje na podstawie tamtej krzywej inną krzywą typu stepped.

Ale ciężko zgadywać, może najlepiej pokaż ten tutorial ;]

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

@ca mel - z tego co wiem to mutowanie kanały to poprostu wyciszanie, wylaczanie go.

 

Te schodki o ktorych mowilem wydaja mi sie przydatne w ten sposob: blokuje sobie animacje, mieszam jak mi sie to tylko podoba. Chce teraz zaczac budowac wlasne tangenty i czyscic grafa. Wiec zalaczam te "magiczna funcje" :) I moge teraz wykrzywiac sobei tangenty we wszystkie strony, ale stary "stepped" wciaz jest w podgladzie i nie jest edytowalny (chyba ze zmienie sam klucz a nie tangenty).

 

Nie mowie ze bez tego nie na sie zyc. Widzialem to w tutorialu z gnomona o animacji, ale koles robil w xsi. Wiec sobie pomyslalem ze fajnie by bylo cos takeigo w maya wlaczyc i sprobowac czy rzeczywiscie to w czyms pomaga, bo patrzac na to co koles robil w tutku, to wydawalo sie to przydatne :)

Link to comment
Share on other sites

@ca mel - z tego co wiem to mutowanie kanały to poprostu wyciszanie, wylaczanie go.

 

Tak, z reguły tak właśnie się robi, ale czasem fajnie jest widzieć animację kanału do jakiegoś momentu a blokować dopiero od jakiegoś czasu. Dlatego oprócz całych kanałów powstało również

mutowanie poszczególnych kluczy, kontrolowane przez oddzielną krzywą.

Czyli sprawa sprowadza się do tego, że mute w mai może być animowany, coś jak animacja animacji ;]

 

Jeśli chodzi zaś o bajer z xsi, w mai też masz podgląd krzywej którą zmieniasz, jest coś takiego jak buffer curves, czyli tymczasowe zapamiętanie aktualnej krzywej którą edytor kluczy pokazuje jako template.

Ten efekt z xsi da się łatwo osiągnąć - zrób sobie krzywą animacji, zapisz jako buffer curve snapshot (jest w menu graph editora, nie zapomnij też włączyć ich wyświetlania), później oryginałowi zmień klucze na stepped czy jakie tam chcesz i na koniec zamień krzywe miejscami (swap buffer curve).

Jako wyszarzoną będziesz miał stepped, a na jej tle możesz edytować oryginał, który jeśli chcesz możesz przy okazji wyciszyć.

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Mnie za to trochę poirytowała nowa funkcjonalność graph editora, a konkretnie nowe bardzo uproszczone menu kontekstowe. Panowie od mela chyba próbowali zmieniać menu na nowe proste i pełne stare w zależności od ustawienia view/classic, ale coś im się najwyraźniej zapomniało skasować parę linijek.

Gdyby ktoś też miał problem z przyzwyczajeniem się do nowego

niech da znać, na szczęście łatwo to poprawić a nawet połączyć funkcjonalność obydwu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy