Skocz do zawartości

maya 2012 new features?


Juzwa

Rekomendowane odpowiedzi

Przegladam juz 2012 i szukam konkretnie jedej opcji, ktora podobno miala powstac. Mianowicie po zblokowaniu animacji gdy przechodzi sie na tangents, chcialbym zeby w grapheditorze wciaz mial podglad na curves typu stepped? Nie wiem czy rozumiecie o co mi chodzi. Cos takiego jest xsi wlasnie i niby mialo byc w maya 2012, ale to nie ja znalazlem te informacje, wiec nie wiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

A możesz coś więcej napisać o tej opcji?

Po wymutowaniu całego kanału maya nadal pokazuje krzywe, nie tylko stepped ale wszystkie.

A może chodzi Ci o mutowanie poszczególnych kluczy? Wtedy pokazuje się dodatkowa krzywa stepped kontrolująca przejście w mute, ale ten bajer jest w mai od lat;]

Osobiście mi brakuje jakiegoś lepszego zarządzania mutowaniem, ale pewnie predko nic sie nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodzi o tą opcję co w moim zdjęciu.

Pisałeś o mutowaniu kanału i przejściu w krzywą stepped,

więc skojarzyło mi się z czymś takim w mai.

Po zmutowaniu któregoś z kluczy pojawia się w niej dodatkowa krzywa typu stepped dokładnie kontrolująca samo mutowanie.

 

A co to jest to coś w xsi i do czego służy jest dla mnie zagadką ;]

Myślę że ktoś w tym tutku mógł zmutować cały kanał, albo zrobić zrobić jakiś freeze

i buduje na podstawie tamtej krzywej inną krzywą typu stepped.

Ale ciężko zgadywać, może najlepiej pokaż ten tutorial ;]

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ca mel - z tego co wiem to mutowanie kanały to poprostu wyciszanie, wylaczanie go.

 

Te schodki o ktorych mowilem wydaja mi sie przydatne w ten sposob: blokuje sobie animacje, mieszam jak mi sie to tylko podoba. Chce teraz zaczac budowac wlasne tangenty i czyscic grafa. Wiec zalaczam te "magiczna funcje" :) I moge teraz wykrzywiac sobei tangenty we wszystkie strony, ale stary "stepped" wciaz jest w podgladzie i nie jest edytowalny (chyba ze zmienie sam klucz a nie tangenty).

 

Nie mowie ze bez tego nie na sie zyc. Widzialem to w tutorialu z gnomona o animacji, ale koles robil w xsi. Wiec sobie pomyslalem ze fajnie by bylo cos takeigo w maya wlaczyc i sprobowac czy rzeczywiscie to w czyms pomaga, bo patrzac na to co koles robil w tutku, to wydawalo sie to przydatne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ca mel - z tego co wiem to mutowanie kanały to poprostu wyciszanie, wylaczanie go.

 

Tak, z reguły tak właśnie się robi, ale czasem fajnie jest widzieć animację kanału do jakiegoś momentu a blokować dopiero od jakiegoś czasu. Dlatego oprócz całych kanałów powstało również

mutowanie poszczególnych kluczy, kontrolowane przez oddzielną krzywą.

Czyli sprawa sprowadza się do tego, że mute w mai może być animowany, coś jak animacja animacji ;]

 

Jeśli chodzi zaś o bajer z xsi, w mai też masz podgląd krzywej którą zmieniasz, jest coś takiego jak buffer curves, czyli tymczasowe zapamiętanie aktualnej krzywej którą edytor kluczy pokazuje jako template.

Ten efekt z xsi da się łatwo osiągnąć - zrób sobie krzywą animacji, zapisz jako buffer curve snapshot (jest w menu graph editora, nie zapomnij też włączyć ich wyświetlania), później oryginałowi zmień klucze na stepped czy jakie tam chcesz i na koniec zamień krzywe miejscami (swap buffer curve).

Jako wyszarzoną będziesz miał stepped, a na jej tle możesz edytować oryginał, który jeśli chcesz możesz przy okazji wyciszyć.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie za to trochę poirytowała nowa funkcjonalność graph editora, a konkretnie nowe bardzo uproszczone menu kontekstowe. Panowie od mela chyba próbowali zmieniać menu na nowe proste i pełne stare w zależności od ustawienia view/classic, ale coś im się najwyraźniej zapomniało skasować parę linijek.

Gdyby ktoś też miał problem z przyzwyczajeniem się do nowego

niech da znać, na szczęście łatwo to poprawić a nawet połączyć funkcjonalność obydwu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności