Napisano 9 Kwiecień 201113 l Przegladam juz 2012 i szukam konkretnie jedej opcji, ktora podobno miala powstac. Mianowicie po zblokowaniu animacji gdy przechodzi sie na tangents, chcialbym zeby w grapheditorze wciaz mial podglad na curves typu stepped? Nie wiem czy rozumiecie o co mi chodzi. Cos takiego jest xsi wlasnie i niby mialo byc w maya 2012, ale to nie ja znalazlem te informacje, wiec nie wiem :)
Napisano 9 Kwiecień 201113 l Autor Okej, juz wiem... poprostu takiej opcji w maya nie ma i nie bedzie jak narazie. Osoba ktora dala mi info pomylila to z motion trail. A szkuda ze ni ma takiej opcji.....
Napisano 10 Kwiecień 201113 l A możesz coś więcej napisać o tej opcji? Po wymutowaniu całego kanału maya nadal pokazuje krzywe, nie tylko stepped ale wszystkie. A może chodzi Ci o mutowanie poszczególnych kluczy? Wtedy pokazuje się dodatkowa krzywa stepped kontrolująca przejście w mute, ale ten bajer jest w mai od lat;] Osobiście mi brakuje jakiegoś lepszego zarządzania mutowaniem, ale pewnie predko nic sie nie zmieni.
Napisano 10 Kwiecień 201113 l Autor Chodzi mi o cos takiego jak na zdj. Jak cos takeigo jest w maya juz od lat.... to nie wiem czemu nigdy nie widzialem zeby ktos tego uzywal. To jest z tutka do animacji ale z xsi akurat Uploaded with ImageShack.us
Napisano 11 Kwiecień 201113 l Mi chodzi o tą opcję co w moim zdjęciu. Pisałeś o mutowaniu kanału i przejściu w krzywą stepped, więc skojarzyło mi się z czymś takim w mai. Po zmutowaniu któregoś z kluczy pojawia się w niej dodatkowa krzywa typu stepped dokładnie kontrolująca samo mutowanie. A co to jest to coś w xsi i do czego służy jest dla mnie zagadką ;] Myślę że ktoś w tym tutku mógł zmutować cały kanał, albo zrobić zrobić jakiś freeze i buduje na podstawie tamtej krzywej inną krzywą typu stepped. Ale ciężko zgadywać, może najlepiej pokaż ten tutorial ;] Pozdr.
Napisano 12 Kwiecień 201113 l Autor @ca mel - z tego co wiem to mutowanie kanały to poprostu wyciszanie, wylaczanie go. Te schodki o ktorych mowilem wydaja mi sie przydatne w ten sposob: blokuje sobie animacje, mieszam jak mi sie to tylko podoba. Chce teraz zaczac budowac wlasne tangenty i czyscic grafa. Wiec zalaczam te "magiczna funcje" :) I moge teraz wykrzywiac sobei tangenty we wszystkie strony, ale stary "stepped" wciaz jest w podgladzie i nie jest edytowalny (chyba ze zmienie sam klucz a nie tangenty). Nie mowie ze bez tego nie na sie zyc. Widzialem to w tutorialu z gnomona o animacji, ale koles robil w xsi. Wiec sobie pomyslalem ze fajnie by bylo cos takeigo w maya wlaczyc i sprobowac czy rzeczywiscie to w czyms pomaga, bo patrzac na to co koles robil w tutku, to wydawalo sie to przydatne :)
Napisano 12 Kwiecień 201113 l @ca mel - z tego co wiem to mutowanie kanały to poprostu wyciszanie, wylaczanie go. Tak, z reguły tak właśnie się robi, ale czasem fajnie jest widzieć animację kanału do jakiegoś momentu a blokować dopiero od jakiegoś czasu. Dlatego oprócz całych kanałów powstało również mutowanie poszczególnych kluczy, kontrolowane przez oddzielną krzywą. Czyli sprawa sprowadza się do tego, że mute w mai może być animowany, coś jak animacja animacji ;] Jeśli chodzi zaś o bajer z xsi, w mai też masz podgląd krzywej którą zmieniasz, jest coś takiego jak buffer curves, czyli tymczasowe zapamiętanie aktualnej krzywej którą edytor kluczy pokazuje jako template. Ten efekt z xsi da się łatwo osiągnąć - zrób sobie krzywą animacji, zapisz jako buffer curve snapshot (jest w menu graph editora, nie zapomnij też włączyć ich wyświetlania), później oryginałowi zmień klucze na stepped czy jakie tam chcesz i na koniec zamień krzywe miejscami (swap buffer curve). Jako wyszarzoną będziesz miał stepped, a na jej tle możesz edytować oryginał, który jeśli chcesz możesz przy okazji wyciszyć. Pozdr.
Napisano 15 Kwiecień 201113 l Mnie za to trochę poirytowała nowa funkcjonalność graph editora, a konkretnie nowe bardzo uproszczone menu kontekstowe. Panowie od mela chyba próbowali zmieniać menu na nowe proste i pełne stare w zależności od ustawienia view/classic, ale coś im się najwyraźniej zapomniało skasować parę linijek. Gdyby ktoś też miał problem z przyzwyczajeniem się do nowego niech da znać, na szczęście łatwo to poprawić a nawet połączyć funkcjonalność obydwu.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto