Noldomire Posted June 16, 2004 Share Posted June 16, 2004 Czy ktoś mi może wytłumaczyć co to za dziwny zielony kolorek mi się rozmazuje po ścianach? Miewałem to już w innych scenach i nie koniecznie występowało na ścianach, tylko ogólnie na różnych obiektach. Nie ma to nic wspólnego z materiałami, tylko z Brazilem, bo jak się przepnę na scanline\'a to problemu nie ma. Kolejna wskazówka - ten kwiatek wyskakuje po wykonaniu pierwszego rendera sceny. Świerzo po załadowaniu pliku nic takiego nie występuje. Da się to jakoś wyłączyć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted June 16, 2004 Share Posted June 16, 2004 moze masz wlaczona analize fotonow w luma server ? albo jakas inna analize....kiedys to mialem ale niepamietam od czego to bylo... > a render wyglada normalnie? czy tak samo jak w viewpoincie ma taki kolor ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noldomire Posted June 17, 2004 Author Share Posted June 17, 2004 Co rozumiesz przez analize fotonów? Jeśli Show Samples, czy coś w ten deseń, to nie jest włączone. A render wygląda normalnie, na szczęście, bo inaczej to bym się wściekł. Przejrzałem jeszcze raz opcje brazila, ale nic nie znalazłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salvator Posted June 17, 2004 Share Posted June 17, 2004 a może falloff ;] Osobiście nie lubię brazila, miałem z nim masę problemów, przeszedłem na Vray i jest dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cochise Posted June 17, 2004 Share Posted June 17, 2004 Nadaj na ten obiiekt uvw mapping to problem zniknie, przynajmniej tak mi sie wydaje. Chyba uzywasz jakiegos starego brazila. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noldomire Posted June 18, 2004 Author Share Posted June 18, 2004 Pomysł z fallofem jest zupełnie chybiony, mówiłem, że to nie kwestia mapy, bo obiekt powinien być po prostu szary. To jakiś brazilowy wynalazek, który bardzo stara się pokazać coś w viewporcie. UVW mapping jest już położony, więc to nie o to chodzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noldomire Posted June 18, 2004 Author Share Posted June 18, 2004 Jako dalszy materiał badań, wygrzebałem inną scenę, by pokazać jak to może wyglądać. Dwa screenshoty z viewporta, jeden przed renderowaniem, drugi po. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SansSerif Posted June 18, 2004 Share Posted June 18, 2004 jakiego masz maxa? czy twoja grafa jest fx5200? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noldomire Posted June 18, 2004 Author Share Posted June 18, 2004 Uzywam maxa 5.0, brazila 1.0, a kartę graficzną, podobnie jak i całą resztę, mam sprzed potopu. Dla ciekawskich: celeron 466, 192mb, savage4 32mb. Oczekuję dużego poklasku i uznania, dla mojej wytrwałości - że próbuję się zajmować grafiką 3d przy takim sprzęcie ; ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kx Posted June 18, 2004 Share Posted June 18, 2004 Witam. Mam 333mhz 328 sdram gforce 2 mx elsa gladiac mam podobny \"problem\" (mi to raczej nie przeszkadza) w niektorych scenach z final renderem, tyle ze po prostu nie ma takich miekkich przejs (jak fallof ;p) Link to comment Share on other sites More sharing options...
thud Posted June 18, 2004 Share Posted June 18, 2004 mysle ze powinien tu wkroczyc fotoas i wytlumaczyc ten problem :), z pewnoscia wiem co to takiego (tak na marginesie tez otrzymuje ten efekt i tez po renderowaniu, a sprzet mam:PIV i GF ti 4200 128 ram) [Wyedytowany dnia 18-6-2004 > mikeb] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest User190 Posted June 18, 2004 Share Posted June 18, 2004 http://forums.splutterfish.com/viewtopic.php?t=983&highlight=green&sid=e8e9685f04cd831d93bca9daa601663d Może to ma jakiś związek?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salvator Posted June 18, 2004 Share Posted June 18, 2004 Ktoś tu się nie zna na żartach ;] - jak widzisz taką - ;] - buźkę, to znaczy że należy to traktować jako pewien rodzaj żartu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noldomire Posted June 18, 2004 Author Share Posted June 18, 2004 [email protected], dzięki za dobre chęci, ale mój problem nie jest z renderowanymi obrazkami, tylko z viewportem. Poza tym scena z kościołem nie wykorzystuje csg ground plane. Salvator, przyznaję, nie załapałem ; ) Ale chyba miałem prawo, pewnie wielu jest mądrali, co pochwaliliby się znajomością falloffa ; ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest User190 Posted June 18, 2004 Share Posted June 18, 2004 Sorki, nie przeczytałem dokładnie posta, bo jestem dziś zbyt niewyspany :) Nie spotkałem sie z tym osobicie.. 3ba poszukać na innych forach... :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotoas Posted June 18, 2004 Share Posted June 18, 2004 racjonalnego wytlumaczenia nie ma. To jakis Bug Jeszcze kilka innych mial brazil 1.0 proponuje Rio 1.2 albo jego zakraczonego kolege po fachu :) problem moze zniknac. Pisze bo mniemam ze to tylko w tej jednej scenie masz to \'zielone\' Jesli masz w kazdej nastepnej scenie to pewnie konflikt starych sterow do grafiki albo OpenGL czy DirectX ktorego uzywasz. Kombinuj... jestem prawie pewien ze nie znajdziesz w sofcie zadnego guzika ktory to przelaczy/naprawi. BTW ja lubie zielone, szczegolnie jak slucham muzy:) pozdro FotoAs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now