heybo Napisano 17 Czerwiec 2004 Napisano 17 Czerwiec 2004 W materiałach dodatkowych do KATEDRY .. Bagiński w pewnym momencie (dokładnie o robieniu wnętrza katedry-o filarach i renderingu-o detalach domalowywanych ręcznie) mówi o \"mapowaniu z kamery\"-!!!tekstury rzutowane z kamery!!! ...mówi że to bardzo proste. Na czym więc to polega?? On zastosował to w kilkunastu ujęciach...nie wiem o co chodzi?!! tutaj link-odnośnik: http://www.platige.com/katedra/flash/making_of_paint.html [Wyedytowany dnia 17-6-2004 > heybo]
Dziadek Stal Napisano 17 Czerwiec 2004 Napisano 17 Czerwiec 2004 Khe, khe Modyfikator camera-map. Naprawde bardzo prosta technika dajaca bardzo duze mozliwosci. salut Dziadek Stal
Kris_R Napisano 17 Czerwiec 2004 Napisano 17 Czerwiec 2004 Dziadzia doradził bo się zna bydlątko nieokrzesane :) khe khe (to z sympatii :)) A ja dodam tylko tyle, że najprociej zaplanować ujęcie... usatalić co będzie widoczne w kadrze... ustawić kamerę z której chcemy mapować (to tak, jakby kamera była projektorem, rzutnikiem tekstury). Z tej kamerki robisz render... czysty bez tekstur... renderka maziasz w PS\'ie. Kolorujesz jak chcesz i do woli się wyżywasz... następnie obiektowi który ma tą teksturkę otrzymać dajesz modyfikator Camera-Map i wskazujesz kamerkę, z której mapowanie ma zostać przeprowadzone... no i tyle... (UWIELBIAM TĄ TECHNIKĘ!) pozdro
Dibo Napisano 17 Czerwiec 2004 Napisano 17 Czerwiec 2004 a jak to wyglada w animacji? Czy ta teksura jest \"przyklejona\" do obiektu czy też podczas animacji przesówa sie
heybo Napisano 17 Czerwiec 2004 Autor Napisano 17 Czerwiec 2004 SUPER!! :) Tylko że ta rzutowana teksturka chyba się niestety nie będzie w animacji poruszać...chyba że jakoś przypisana do kamery?! [Wyedytowany dnia 17-6-2004 > heybo]
Dziadek Stal Napisano 17 Czerwiec 2004 Napisano 17 Czerwiec 2004 Dibo khe, khe, zalezy. Jesli moj lekko przykurzony mozg pamieta dobrze, to sa w max dwa efekty camera-map - jeden typu world ( z gwiazdka ) po uzyciu ktorego obiekt wprawdzie jest obmapowany wlasciwie, ale tekstura nie jest do niego \"przyklejona\" i drugi typu local - przy ktorym tekstura sie do obiektu \"przykleja\" , i to w tej klatce w ktorej zamapowalismy obiekt- co wazne przy ruchomej kamerze. Efekt ma swoje ograniczenia i nadaje sie do uzytku tylko przy wzieciu pod uwage pewnych czynnikow ( dozwolony tylko maly ruch kamery w kadrze, malo przeslaniajacych sie wzajemnie planow ) - niemniej jednak jest bardzo przydatny. Kha. salutt Dziadek Stal
Dibo Napisano 17 Czerwiec 2004 Napisano 17 Czerwiec 2004 hm, a jak wyglada tak zmapowany obiekt z tyłu? Czy mozna by calkowicie zamapowac obiekt uzywajac tylko kamer? Np. obracamy sobie kamerą dookola mapowanego obiektu. Nie trzeba by uzywac Unwrapa :D
Dziadek Stal Napisano 17 Czerwiec 2004 Napisano 17 Czerwiec 2004 Dibo, khe, khe, tak ciezko odpalic maxa i sprawdzic? nijak nie wyglada od tylu. To jest najzwyklejsze mapowanie tyle, ze nie z plaszczyny tylko z punktu i dziala jak kazde inne. Oczywiscie, jak mi podpowiada moj skrzypiacy kregoslup, mozna calkowicie omapowac obiekt ze wszystkich stron, bawiac sie w maski, cuda i bajery, ale akurat tego nie polecam, Unwrap daje wieksza kontrole przy mniejszym nakladzie pracy. Camera- map najwiekszy power pokazuje kiedy trzeba dodac detali do ujecia w ktorym kamera porusza sie niewiele a dodanie tych detali w 3d byloby bardzo czasochlonne. Do zwyklego mapowania lepiej uzyc unwrapa. Tkkktt. salutt Dziadek Stal
Gotham Napisano 17 Czerwiec 2004 Napisano 17 Czerwiec 2004 Od siebie dodam że bardzo dobrym rozwiązaniem jest dzielić sobie kadr na segmenty w różnej odległości... Po czym renderować osobno, malować i składać potem na planach czy też w Combustionku. Jeśli się dobrze zaplanuje ujęcie + rendering w odpowiednio większej rozdzielczości to można osiągnąć naprawdę świetne i bardzo dynamiczne ujęcia przy zdecydowanie mniejszym nakładzie czasu...
don_filippo Napisano 21 Czerwiec 2004 Napisano 21 Czerwiec 2004 Gotham ==> a jak przy takim renderingu - każdego obiektu osobno zachować wszystki ważne czynniki...takie jak odbiacia obiektów z inymi obiektami, oświetlenie oraz cienie padające na tylny plan... czy to takze są ograniczenia? Bo wiem, ze w ten sposób ładnie można DOFa zasymulować...poza tym chyba w \"Rusty Boy-u\" stosuj tę technikę... Pozdro
Gotham Napisano 21 Czerwiec 2004 Napisano 21 Czerwiec 2004 Hah, nie jestem w tym jakimś specem... Po prostu do każdej sceny musisz wymyślać odpowiednią metodę... Ale takie rzeczy jak refleksje robi się maskami w post pro... Przykładowo kałuże robi się w ten sposób bombowo.. Renderujesz osobno w maxie fragmenty podłoża i wrzucasz jako maskę dwu kolorową potem w post pro... :) Do refleksów na obiektach metalowych i najlepiej używać map env... Z cieniami... wiesz większy jest problem z ciągłością podłoża... ;) w ogóle unika się takich przypadków. ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się