Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, chciałem zająć się modelowaniem nieśmiertelników. Z samym kształtem, łańcuszkiem itd pewnie sobie poradzę bez problemów, ale nie mam zielonego pojęcia, jak "umieścić" napis na nieśmiertelniku. Zależy mi żeby to był napis w 3D.. czyli lekko odstający : ). Z góry dziękuję za pomoc : ).

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

A mogę prosić o jakąś prostą instrukcję do tego? Samą mapę znalazłem.. ale potem mam wybrać materiał, no i po tym jest milion opcji których kompletnie nie rozumiem...

Napisano

Ja bym zrobił to tak:

1. W dowolnym programie do malowania (nawet Paint) zrobił bym biały napis na czarnym tle i zapisał w formacie bmp lub jpeg.

2. Polygonom na których ma być napis przypisał bym material id np. 1 a pozostałym polygonom id. 2

3. Uruchomił material editor, zaznaczył wolny slot i stworzył materiał (lub wybrał gotowy z biblioteki maxa) zapewne jakiś metal.

4. Klikam ten materiał i przeciągam na kolejny slot i edytuje, rozwijam zakładkę Maps i klikam przycisk obok displacement, wybieram Bitmap wskazuje plik z tekstem (możemy tu jeszcze obrzucić teksturę oraz przesunąć-ustawienia pod angle) .

5. Wracam do poprzedniego okna i ustalam wartość displacementu (czym większa wartość tym bardziej wypukły, ujemna wartość to wklęsły)

6. wybieram kolejny wolny slot, i wybieram rodzaj materiałów Multi/Sub-Object

i przeciągam zrobione wcześniej materiały do id 1 ten z napisem do 2 bez.

7. Multi/Sub-Object nakładam na nieśmiertelnik

teraz tylko zostaje dodanie źródła światła oraz włączenie w opcjach rendera displacementu (domyślnie powinien być aktywny) z tym że ja używałem mental ray

  • Confused 1



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności