Macjej Napisano 20 Kwiecień 2011 Napisano 20 Kwiecień 2011 Witam, chciałem zająć się modelowaniem nieśmiertelników. Z samym kształtem, łańcuszkiem itd pewnie sobie poradzę bez problemów, ale nie mam zielonego pojęcia, jak "umieścić" napis na nieśmiertelniku. Zależy mi żeby to był napis w 3D.. czyli lekko odstający : ). Z góry dziękuję za pomoc : ).
Tomala Napisano 20 Kwiecień 2011 Napisano 20 Kwiecień 2011 Użyj mapy displacement bo chyba nie ma sensu modelować.
Macjej Napisano 20 Kwiecień 2011 Autor Napisano 20 Kwiecień 2011 A mogę prosić o jakąś prostą instrukcję do tego? Samą mapę znalazłem.. ale potem mam wybrać materiał, no i po tym jest milion opcji których kompletnie nie rozumiem...
legomir Napisano 20 Kwiecień 2011 Napisano 20 Kwiecień 2011 Powiedz na jakim sofcie, bo np. na May'i możesz w kilka sekund napis z poly albo NURBs zrobić ;)
Macjej Napisano 20 Kwiecień 2011 Autor Napisano 20 Kwiecień 2011 Mam 3D maxa 2010. Sorry, że wcześniej o tym nie wspomniałem : ).
ozi_ns Napisano 20 Kwiecień 2011 Napisano 20 Kwiecień 2011 Ja bym zrobił to tak: 1. W dowolnym programie do malowania (nawet Paint) zrobił bym biały napis na czarnym tle i zapisał w formacie bmp lub jpeg. 2. Polygonom na których ma być napis przypisał bym material id np. 1 a pozostałym polygonom id. 2 3. Uruchomił material editor, zaznaczył wolny slot i stworzył materiał (lub wybrał gotowy z biblioteki maxa) zapewne jakiś metal. 4. Klikam ten materiał i przeciągam na kolejny slot i edytuje, rozwijam zakładkę Maps i klikam przycisk obok displacement, wybieram Bitmap wskazuje plik z tekstem (możemy tu jeszcze obrzucić teksturę oraz przesunąć-ustawienia pod angle) . 5. Wracam do poprzedniego okna i ustalam wartość displacementu (czym większa wartość tym bardziej wypukły, ujemna wartość to wklęsły) 6. wybieram kolejny wolny slot, i wybieram rodzaj materiałów Multi/Sub-Object i przeciągam zrobione wcześniej materiały do id 1 ten z napisem do 2 bez. 7. Multi/Sub-Object nakładam na nieśmiertelnik teraz tylko zostaje dodanie źródła światła oraz włączenie w opcjach rendera displacementu (domyślnie powinien być aktywny) z tym że ja używałem mental ray 1
RaVirr Napisano 20 Kwiecień 2011 Napisano 20 Kwiecień 2011 Nie wiem czy to jest w wersji 2010, w maxie 8 jest i wiele by ułatwiło: Create->Shapes->Text Po czym: Modifiers->Mesh Editing->Extrude 1
Macjej Napisano 20 Kwiecień 2011 Autor Napisano 20 Kwiecień 2011 Dzięki bardzo! : D W razie będę pisał : ).
Macjej Napisano 20 Kwiecień 2011 Autor Napisano 20 Kwiecień 2011 Spróbowałem tego co pisał RaVirr, bo było prostsze i jest dokładnie jak chciałem : ). Dziękuję wam bardzo.
Rekomendowane odpowiedzi