Macjej Napisano 20 Kwiecień 2011 Share Napisano 20 Kwiecień 2011 Witam, chciałem zająć się modelowaniem nieśmiertelników. Z samym kształtem, łańcuszkiem itd pewnie sobie poradzę bez problemów, ale nie mam zielonego pojęcia, jak "umieścić" napis na nieśmiertelniku. Zależy mi żeby to był napis w 3D.. czyli lekko odstający : ). Z góry dziękuję za pomoc : ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 20 Kwiecień 2011 Share Napisano 20 Kwiecień 2011 Użyj mapy displacement bo chyba nie ma sensu modelować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macjej Napisano 20 Kwiecień 2011 Autor Share Napisano 20 Kwiecień 2011 A mogę prosić o jakąś prostą instrukcję do tego? Samą mapę znalazłem.. ale potem mam wybrać materiał, no i po tym jest milion opcji których kompletnie nie rozumiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 20 Kwiecień 2011 Share Napisano 20 Kwiecień 2011 Powiedz na jakim sofcie, bo np. na May'i możesz w kilka sekund napis z poly albo NURBs zrobić ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macjej Napisano 20 Kwiecień 2011 Autor Share Napisano 20 Kwiecień 2011 Mam 3D maxa 2010. Sorry, że wcześniej o tym nie wspomniałem : ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ozi_ns Napisano 20 Kwiecień 2011 Share Napisano 20 Kwiecień 2011 Ja bym zrobił to tak: 1. W dowolnym programie do malowania (nawet Paint) zrobił bym biały napis na czarnym tle i zapisał w formacie bmp lub jpeg. 2. Polygonom na których ma być napis przypisał bym material id np. 1 a pozostałym polygonom id. 2 3. Uruchomił material editor, zaznaczył wolny slot i stworzył materiał (lub wybrał gotowy z biblioteki maxa) zapewne jakiś metal. 4. Klikam ten materiał i przeciągam na kolejny slot i edytuje, rozwijam zakładkę Maps i klikam przycisk obok displacement, wybieram Bitmap wskazuje plik z tekstem (możemy tu jeszcze obrzucić teksturę oraz przesunąć-ustawienia pod angle) . 5. Wracam do poprzedniego okna i ustalam wartość displacementu (czym większa wartość tym bardziej wypukły, ujemna wartość to wklęsły) 6. wybieram kolejny wolny slot, i wybieram rodzaj materiałów Multi/Sub-Object i przeciągam zrobione wcześniej materiały do id 1 ten z napisem do 2 bez. 7. Multi/Sub-Object nakładam na nieśmiertelnik teraz tylko zostaje dodanie źródła światła oraz włączenie w opcjach rendera displacementu (domyślnie powinien być aktywny) z tym że ja używałem mental ray 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RaVirr Napisano 20 Kwiecień 2011 Share Napisano 20 Kwiecień 2011 Nie wiem czy to jest w wersji 2010, w maxie 8 jest i wiele by ułatwiło: Create->Shapes->Text Po czym: Modifiers->Mesh Editing->Extrude 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macjej Napisano 20 Kwiecień 2011 Autor Share Napisano 20 Kwiecień 2011 Dzięki bardzo! : D W razie będę pisał : ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macjej Napisano 20 Kwiecień 2011 Autor Share Napisano 20 Kwiecień 2011 Spróbowałem tego co pisał RaVirr, bo było prostsze i jest dokładnie jak chciałem : ). Dziękuję wam bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi