n-pigeon Napisano 26 Kwiecień 2011 Napisano 26 Kwiecień 2011 (edytowane) Zakończył się okres wyboru projektów na tegoroczne Google Summer of Code, globalnym programie który oferuje studentom informatyki, stypendia za napisanie kodu dla różnorodnych projektów Open Source. W tegorocznym GSoC wzięło udział wiele projektów OS związanych z grafiką, między innymi Blender, Gimp, Inkscape, Ogre3D. Projekty nad którymi pracować będą studenci: Blender, Google udeostępniło aż 17 miejsc dla studentów! Listę projektów można znaleźć na Blogu Developerów Blendera, a są to między innymi, nowe narzędzia i usprawnienia dla retopologi, edycji UV, malowania, rzeźbienia, animacji. Zostaną dodane narzędzia do motion i camera trackingu. Skorzysta również Blender Game Engine, którego dotyczą aż 3 projekty. Nad Gimpem pracować będzie pięciu studentów, a dotyczące ich projekty to: Klonowanie bezszwowe Zastąpienie GimpSizeEntry widget Przekształcenie filtru iWarp (liquify) w narzędzie Port pluginów GIMPa do operacji GEGLa OpenCL w GEGL Inkscape, otrzymał 4 sloty. Przyspieszanie renderingu grafiki w programie, projekt będzie bazować na zeszłorocznym projekcie przepisania na Cairo, poprzez dodanie nowych metod cachingu. Jako ciekawostkę, dodam, że student pracujący nad tymi projektami nazywa się Krzysztof Kosiński Poprawa integracji CSS Umożliwienie translacji między KML a SVG Lepsze wsparcie dla Javascript + SVG w Inkscape Ogre 3D również doczekał się 4 studentów :), więcej o projektach nad którymi będą pracować, znaleźć można na stronie Ogre Wszystkie zaakceptowane projekty, razem z opisem można znaleźć TUTAJ Edytowane 26 Kwiecień 2011 przez n-pigeon
wjaworski Napisano 26 Kwiecień 2011 Napisano 26 Kwiecień 2011 No i pięknie. Co prawda od lat już słyszę obietnicę, że Inkscape będzie szybciej odświeżać ekran. (Jest to odczuwalne np. przy pracy np. z rysunkiem 60 tys. kółeczek). Nazwisko Kosiński dostrzegłem w jakichś dyskusjach związanym z tym projektem jakiś rok temu... Mam nadzieję, że coś uda się z tym zrobić. Mówiąc szczerze - gdyby choć udało im się odświeżyć ekran za pomocą kilku równoległych wątków, to już byłby postęp! (Na razie Inkscape używa tylko 1 wątku na wszystko, a obecne procesory rosną bardziej "wszerz" - w przetwarzanie równoległe - niż w częstotliwość zegara)
n-pigeon Napisano 26 Kwiecień 2011 Autor Napisano 26 Kwiecień 2011 @wjaworski Kosiński jest bliski ukończenia przepisania view portu na Cairo (zaczął rok temu). Cairo wspiera GPU, wielowątkowość CPU i takie tam więc będziesz miał czego chcesz :) Również Gimp jest w bardzo zaawansowanej fazie przepisywania na GTK 3, czyli też Cairo, mały ptaszek powiedział mi, że wydajność skoczyła na tyle by możliwe było używanie do 1000pxelowych pędzli na canvasie wielkości 5000×5000px prawie bez ścinek ;), ale to dopiero w Gimp 3
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się