Napisano 27 Kwiecień 201113 l Witam! Z miejsca chciałem się przywitać, bowiem jestem nowy na forum. Od pewnego czasu zacząłem się żywiej interesować mental rayem. W jednej z moich pierwszych, lepszych jakościowo wizualizacji zaskoczył mnie pewien efekt. Problem zaznaczyłem w kółeczku: http://i54.tinypic.com/24kxvz9.jpg Jeśli ktoś wie co powoduje ten efekt, to prosiłbym o radę. Stolik, okna (physical glass) i butelka (solid glass) ustwione są na generate photons. Czy to od nich zależą te rozbłyski? Dziękuję za wszelkie odpowiedzi i zainteresowanie tematem. Pozdrawiam.
Napisano 27 Kwiecień 201113 l jesteś pewien że to nie jest wina okna? bo to tak wygląda. Jakby okno rzucało jakiś cień. tak jak żaluzje... żaluzje rzucają swój, a okno możliwe swój. To może być problem. Sprawdź. Jeśli to nie to, to nie pomogę, bo też niedawno dopiero wszedłem do tego typu rzeczy.
Napisano 27 Kwiecień 201113 l Jeśli już chcesz wchodzić z GI to potrzebujesz więcej fotonów - tutaj po prostu za mało ich się wbija do pomieszczenia. Masz tam chociaż portal wstawiony? Kiedyś widziałem tutorial o FG+GI - znajdziesz go tutaj http://vimeo.com/9655111 powinno wystarczyć. Możesz też zostać przy samym FG, ale oczywiście tylko z GI będziesz miał efekty kaustyczne.
Napisano 29 Kwiecień 201113 l @Grave - Sky Portal jest, także generuje kaustyki. Wszystkie właściwości wyglądają następująco: Zakładki Indirect Illumination i Exposure Control Właściwości mr Sky Portal Właściwośći Daylight PS. Ostatnio zainteresowałem się właśnie tym ostatnim światłem, robiąc wizualizację. Efekty są niezłe, wciąż zgłębiam temat. W tej samej zakładce (Systems) znajduje się także światło Sunlight. Z czym to się je i jak używa? :/ Dzięki za pomoc! Pozdrawiam
Napisano 29 Kwiecień 201113 l Zdecydowanie wina lezy po stronie fotonow. Z tego co widze masz tylko 20k fotonow na swiatlo. To malo dla mentala. Ja zaczynam zabawe od 200k a i tak najczesciej to za malo. Po za tym widze, ze nie generujesz mapy fotonow, a ona skraca bardzo czas rendringu, tak okolo 50% czasu zaoszczedzisz majac ta mape. Po za tym dobrze jest zastosowac Radius Interpolation Method gdzie wartosci min i max wyznaczamy procentowo z rozmiarow sceny. Z samego rendra widac dodatkowo, ze masz maly sempling na soft shadow. No i final gather tez raczej nisko. To wszystko powoduje, ze masz slaba jakosc rendra koncowego. BTW Diffuse bounces ustawione na 2 powinno wystarczyc dla tej sceny a rendering bedzie krotszy.
Napisano 29 Kwiecień 201113 l Przy świeceniu GI + FG ja zawsze stosuję metodę, że najpierw ustawiam GI (bez FG) i sprawdzam efekt w scenie - jeśli jest w porządku, idę dalej i włączam FG. Wydaje mi się, że taka powinna być kolejność - jednoczesne bawienie się parametrami obu metod jest bez sensu. Kaustyki sobie wyłącz, bo i tak ich nie będzie widać. Poczytaj sobie w helpie o świeceniu fotonami, bo to podstawa. I jeszcze jedno - jak dobrze dobierzesz radiusy fotonów, ich zagęszczenie i energię, to FG można spróbować ustawić nawet na draft. Dawanie FG na wyższe ustawienia rzadko kiedy rozwiązuje problem skoro jego istota leży w GI. Edytowane 29 Kwiecień 201113 l przez Rozpustelnik
Napisano 29 Kwiecień 201113 l Mi się wydaje że wystarczy wyłączyć kaustykę i twój problem zniknie. Te kropki to jest właśnie kaustyka powstała z odbicia światła od np. obiektów szklanych. Mogę się mylić, ale tak mi się wydaje. Wywal kaustykę i sprawdź jak to będzie wyglądało, jak pisałem, wydaje mi się że problem powinien zniknąć.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto