Gość christof Napisano 27 Kwiecień 2011 Napisano 27 Kwiecień 2011 Witam! Z miejsca chciałem się przywitać, bowiem jestem nowy na forum. Od pewnego czasu zacząłem się żywiej interesować mental rayem. W jednej z moich pierwszych, lepszych jakościowo wizualizacji zaskoczył mnie pewien efekt. Problem zaznaczyłem w kółeczku: http://i54.tinypic.com/24kxvz9.jpg Jeśli ktoś wie co powoduje ten efekt, to prosiłbym o radę. Stolik, okna (physical glass) i butelka (solid glass) ustwione są na generate photons. Czy to od nich zależą te rozbłyski? Dziękuję za wszelkie odpowiedzi i zainteresowanie tematem. Pozdrawiam.
DannyDanielak Napisano 27 Kwiecień 2011 Napisano 27 Kwiecień 2011 jesteś pewien że to nie jest wina okna? bo to tak wygląda. Jakby okno rzucało jakiś cień. tak jak żaluzje... żaluzje rzucają swój, a okno możliwe swój. To może być problem. Sprawdź. Jeśli to nie to, to nie pomogę, bo też niedawno dopiero wszedłem do tego typu rzeczy.
Grave Napisano 27 Kwiecień 2011 Napisano 27 Kwiecień 2011 Jeśli już chcesz wchodzić z GI to potrzebujesz więcej fotonów - tutaj po prostu za mało ich się wbija do pomieszczenia. Masz tam chociaż portal wstawiony? Kiedyś widziałem tutorial o FG+GI - znajdziesz go tutaj http://vimeo.com/9655111 powinno wystarczyć. Możesz też zostać przy samym FG, ale oczywiście tylko z GI będziesz miał efekty kaustyczne.
Gość christof Napisano 29 Kwiecień 2011 Napisano 29 Kwiecień 2011 @Grave - Sky Portal jest, także generuje kaustyki. Wszystkie właściwości wyglądają następująco: Zakładki Indirect Illumination i Exposure Control Właściwości mr Sky Portal Właściwośći Daylight PS. Ostatnio zainteresowałem się właśnie tym ostatnim światłem, robiąc wizualizację. Efekty są niezłe, wciąż zgłębiam temat. W tej samej zakładce (Systems) znajduje się także światło Sunlight. Z czym to się je i jak używa? :/ Dzięki za pomoc! Pozdrawiam
Simple_man Napisano 29 Kwiecień 2011 Napisano 29 Kwiecień 2011 Zdecydowanie wina lezy po stronie fotonow. Z tego co widze masz tylko 20k fotonow na swiatlo. To malo dla mentala. Ja zaczynam zabawe od 200k a i tak najczesciej to za malo. Po za tym widze, ze nie generujesz mapy fotonow, a ona skraca bardzo czas rendringu, tak okolo 50% czasu zaoszczedzisz majac ta mape. Po za tym dobrze jest zastosowac Radius Interpolation Method gdzie wartosci min i max wyznaczamy procentowo z rozmiarow sceny. Z samego rendra widac dodatkowo, ze masz maly sempling na soft shadow. No i final gather tez raczej nisko. To wszystko powoduje, ze masz slaba jakosc rendra koncowego. BTW Diffuse bounces ustawione na 2 powinno wystarczyc dla tej sceny a rendering bedzie krotszy.
Rozpustelnik Napisano 29 Kwiecień 2011 Napisano 29 Kwiecień 2011 (edytowane) Przy świeceniu GI + FG ja zawsze stosuję metodę, że najpierw ustawiam GI (bez FG) i sprawdzam efekt w scenie - jeśli jest w porządku, idę dalej i włączam FG. Wydaje mi się, że taka powinna być kolejność - jednoczesne bawienie się parametrami obu metod jest bez sensu. Kaustyki sobie wyłącz, bo i tak ich nie będzie widać. Poczytaj sobie w helpie o świeceniu fotonami, bo to podstawa. I jeszcze jedno - jak dobrze dobierzesz radiusy fotonów, ich zagęszczenie i energię, to FG można spróbować ustawić nawet na draft. Dawanie FG na wyższe ustawienia rzadko kiedy rozwiązuje problem skoro jego istota leży w GI. Edytowane 29 Kwiecień 2011 przez Rozpustelnik
Sauer Napisano 29 Kwiecień 2011 Napisano 29 Kwiecień 2011 Mi się wydaje że wystarczy wyłączyć kaustykę i twój problem zniknie. Te kropki to jest właśnie kaustyka powstała z odbicia światła od np. obiektów szklanych. Mogę się mylić, ale tak mi się wydaje. Wywal kaustykę i sprawdź jak to będzie wyglądało, jak pisałem, wydaje mi się że problem powinien zniknąć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się