kolaborant Napisano 14 Maj 2011 Napisano 14 Maj 2011 Witam zagadnienie jak w temacie. Robię sobie w blenderze animację z zapisem RGBA. ze znanych mi formatów do zapisu animacji tylko gif zachowuje info o kanale alfa. W blenderze nie można zapisać animacji jako gif (przynajmniej tak mi się wydaje) Zapisuje zatem animację jako pliki png. MERITUM: -Czy znacie jakiś darmowy program (dobry), który sklei mi to do kupy? -Czy jest jakiś inny format animacji, który przechowuje kanał alfa? - ...inne pomysły?
n-pigeon Napisano 14 Maj 2011 Napisano 14 Maj 2011 (edytowane) gif ma animacje, ale skompresuje ci kolory do 256 więc nie warto, ale jeśli naprawdę chcesz to gimp moŻe ci to skleić w animacje zaimportuj klatki jako warstwy i zapisz jako animowany gif, pominę że alpha w gifach, jest zero jedynkowa. jeśli ma to być potem montowane w edytorze wideo zachowaj je w png i importuj jako image sequence możesz też użyć formatu video, tyle że w dwóch plikach, jeden z renderem, drugi z kanałem alpha w BW, który potem morze służyć jako maska Edytowane 15 Maj 2011 przez n-pigeon pisze się może, zioom~ 1
mirach Napisano 14 Maj 2011 Napisano 14 Maj 2011 quicktime (tylko nie pamietam w ktorym konkretnie kodowaniu) ma mozliwosc zapisu z kanalem alpha. 1
Lucas Napisano 14 Maj 2011 Napisano 14 Maj 2011 Virtual Dub sklei ci te pliki za darmo i bardzo łatwo:) (jak są pliki ponumerowane to wystarczy wskazać pierwszy). Tak jak pisze n-pigeon - zapisuj do PNG, właśnie ze względu na alphę jest to chyba mój ulubiony format. 1
kolaborant Napisano 15 Maj 2011 Autor Napisano 15 Maj 2011 Dzięki za informacje, wszystkie cenne. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się