Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam zagadnienie jak w temacie.

Robię sobie w blenderze animację z zapisem RGBA.

ze znanych mi formatów do zapisu animacji tylko gif

zachowuje info o kanale alfa. W blenderze nie można

zapisać animacji jako gif (przynajmniej tak mi się wydaje)

Zapisuje zatem animację jako pliki png.

MERITUM:

-Czy znacie jakiś darmowy program (dobry), który sklei mi to do kupy?

-Czy jest jakiś inny format animacji, który przechowuje kanał alfa?

- ...inne pomysły?

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

gif ma animacje, ale skompresuje ci kolory do 256 więc nie warto, ale jeśli naprawdę chcesz to gimp moŻe ci to skleić w animacje zaimportuj klatki jako warstwy i zapisz jako animowany gif, pominę że alpha w gifach, jest zero jedynkowa.

 

jeśli ma to być potem montowane w edytorze wideo zachowaj je w png i importuj jako image sequence

 

możesz też użyć formatu video, tyle że w dwóch plikach, jeden z renderem, drugi z kanałem alpha w BW, który potem morze służyć jako maska

Edytowane przez n-pigeon
pisze się może, zioom~
  • Like 1
Napisano

Virtual Dub sklei ci te pliki za darmo i bardzo łatwo:) (jak są pliki ponumerowane to wystarczy wskazać pierwszy). Tak jak pisze n-pigeon - zapisuj do PNG, właśnie ze względu na alphę jest to chyba mój ulubiony format.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności