Napisano 14 Maj 201113 l Witam zagadnienie jak w temacie. Robię sobie w blenderze animację z zapisem RGBA. ze znanych mi formatów do zapisu animacji tylko gif zachowuje info o kanale alfa. W blenderze nie można zapisać animacji jako gif (przynajmniej tak mi się wydaje) Zapisuje zatem animację jako pliki png. MERITUM: -Czy znacie jakiś darmowy program (dobry), który sklei mi to do kupy? -Czy jest jakiś inny format animacji, który przechowuje kanał alfa? - ...inne pomysły?
Napisano 14 Maj 201113 l gif ma animacje, ale skompresuje ci kolory do 256 więc nie warto, ale jeśli naprawdę chcesz to gimp moŻe ci to skleić w animacje zaimportuj klatki jako warstwy i zapisz jako animowany gif, pominę że alpha w gifach, jest zero jedynkowa. jeśli ma to być potem montowane w edytorze wideo zachowaj je w png i importuj jako image sequence możesz też użyć formatu video, tyle że w dwóch plikach, jeden z renderem, drugi z kanałem alpha w BW, który potem morze służyć jako maska Edytowane 15 Maj 201113 l przez n-pigeon pisze się może, zioom~
Napisano 14 Maj 201113 l quicktime (tylko nie pamietam w ktorym konkretnie kodowaniu) ma mozliwosc zapisu z kanalem alpha.
Napisano 14 Maj 201113 l Virtual Dub sklei ci te pliki za darmo i bardzo łatwo:) (jak są pliki ponumerowane to wystarczy wskazać pierwszy). Tak jak pisze n-pigeon - zapisuj do PNG, właśnie ze względu na alphę jest to chyba mój ulubiony format.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto