Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam zagadnienie jak w temacie.

Robię sobie w blenderze animację z zapisem RGBA.

ze znanych mi formatów do zapisu animacji tylko gif

zachowuje info o kanale alfa. W blenderze nie można

zapisać animacji jako gif (przynajmniej tak mi się wydaje)

Zapisuje zatem animację jako pliki png.

MERITUM:

-Czy znacie jakiś darmowy program (dobry), który sklei mi to do kupy?

-Czy jest jakiś inny format animacji, który przechowuje kanał alfa?

- ...inne pomysły?

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 4,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

gif ma animacje, ale skompresuje ci kolory do 256 więc nie warto, ale jeśli naprawdę chcesz to gimp moŻe ci to skleić w animacje zaimportuj klatki jako warstwy i zapisz jako animowany gif, pominę że alpha w gifach, jest zero jedynkowa.

 

jeśli ma to być potem montowane w edytorze wideo zachowaj je w png i importuj jako image sequence

 

możesz też użyć formatu video, tyle że w dwóch plikach, jeden z renderem, drugi z kanałem alpha w BW, który potem morze służyć jako maska

Edytowane przez n-pigeon
pisze się może, zioom~

Napisano

quicktime (tylko nie pamietam w ktorym konkretnie kodowaniu) ma mozliwosc zapisu z kanalem alpha.

Napisano

Virtual Dub sklei ci te pliki za darmo i bardzo łatwo:) (jak są pliki ponumerowane to wystarczy wskazać pierwszy). Tak jak pisze n-pigeon - zapisuj do PNG, właśnie ze względu na alphę jest to chyba mój ulubiony format.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności