Bro Napisano 23 Maj 2011 Napisano 23 Maj 2011 Hej Zna ktoś szybki sposób na rozłożenie mapowania w sposob zaprezentowany ponizej? Mam mase takich powyginanych rurek do mapowania i szukam najszybszej metody. Pozdrawiam
Tomala Napisano 23 Maj 2011 Napisano 23 Maj 2011 Hej, jak pod gameart i jak siatka będzie jeszcze cięta pod lod'y to najlepiej wyprostuj wszystkie poziome i pionowe loopy(w unwrapie jest takie coś jak align horizontal/vertical). Następnie w diplay włącz "show edge distortion", przełącz mova na move horizontal i poustawiaj odległości loopów w poziomie tak żeby poziome edge'sy zrobiły się jasno zielone i potem to soamo w pionie. Może sposób nie za szybki ale da Ci najlepsze mapowanie i nie będzie żadnych problemów z redukcją poly pod LOD'y. Edit takie rzeczy szybko mapuje unfold ale potem są problemy bo się coś smooth groupy kasztanią po usuwaniu polygonów. Jak użyjesz unfolda to poz zaimportowaniu do maxa wyexportuj model do obj bez normalsów i smooth group i zaimportuj z powrotem a wszystko będzie dobrze.
Tores Napisano 23 Maj 2011 Napisano 23 Maj 2011 Nie wiem od czego to element ale te rurki rysowałbym jako linie i nadał modyfikator sweep dzięki czemu mapowanie miałbym z głowy. 1
Bro Napisano 23 Maj 2011 Autor Napisano 23 Maj 2011 Xizor. Spline mapping? Gdzie go znajde? Tomala faktycznie troche roboty jest al gdzie znajde opcje align horizontal/vertical? Tores. Wiem wiem - to tylko jeden z przykladów - chcialem poznac wsze metody dla podobnych modeli. Odrazu wspomne ze pracuje na maxie 10 - moze niektorych z ttych funcji co wspominacie jeszce nie mam. Dzięki za wyjasnienia czekam na odpowiedzi ;) Pozdro BRO
Gość Chrupek3D Napisano 23 Maj 2011 Napisano 23 Maj 2011 najszybciej to chyba będzie w ten sposób + ewentualnie 300$ - obejrzyj od połowy: http://www.headus.com.au/doc/uvlayout-expert/videos/UVLayout-Rectangles-and-Pipes.mov
Tomala Napisano 23 Maj 2011 Napisano 23 Maj 2011 To jest tutaj: Screen jest z maxa 2010. Wbrew pozorom takim sposobem idzie dosyć szybko bo zmapowałem tak sporo rurek ;) 1
KoMic Napisano 24 Maj 2011 Napisano 24 Maj 2011 (edytowane) maxy 12 maja sporo udogodnien jesli chodzi o uvw. rzekłbym ze wybrneli wkoncu z epoki kamienia lupanego do czasow nowozytnych. jesli jestes w punkie ktory przedstawia prawa strona obrazka, to nie pozostaje Ci nic innego jak kliknac z prawego panelu (Edit UVWs) z zakladki reshape elements guziora pod tytulem "Straighten selection" i gotowe: ] natomiast jesli jestes w "czarnej dupie" czyli nie masz nawet tego co pokazujesz po prawej, a rurki sa meshem/poly. to droga jest nieco dluzsza. 1. w Unvrapie odklejasz denka ctrl+B, bo one beda przeszkadzac 2. zaznaczasz dowolny wzdluzny edge i loop UV 3. convert edge selection to seams 4. pelt map i do tego relax nr 1 (relax by face angles) w tym momencie powinienes miec cos podobnego do tego na twoim rysunku dalej to co w 1 czesci postu pozdr Edytowane 24 Maj 2011 przez KoMic
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się