Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Chcę sobie poskrobać ostatnio wnętrze, lecz mam problem. Po nałożeniu materiału lub tekstury, całe pomieszczenie jakby nasiąkało tymi kolorami. Gdy np podłogę dam różową, a wszystkie ściany niebieskie, to ten róż jest połączeniem niebieskiego i różowego. Da się to naprawić?

Pozdrawiam,

MMD.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam. Pozwolę sobie podczepić się pod ten wątek. Mam podobny problem co kolega z pierwszego posta. Zapoznałem się z materiałami na temat Vray OverrideMaterial i mój przypadek klasycznie pasował do tego podanego w przykładzie, czyli jasnopomarańczowy bleed na ścianach pochodzący od podłogi. Wszystko pięknie, zastosowałem się do porad i tu pojawił się problem. Bleed od podłogi zniknął, natomiast pojawił się inny, pochodzący od ściany (a w zasadzie czopucha kominka), który ma inny kolor niż reszta ścian w pomieszczeniu. Pomimo zastosowania tej samej ścieżki co dla podłogi, tego bleeda nie udaje mi się usunąć.

Napisano

Używanie do redukcji color beedingu Vray OverrideMaterial jest ok, ale to takie trochę maskowanie problemu, a nie jego usuwanie. Inną metodą z tej samej szkoły jest zmniejszenie saturacji GI. Lepiej jednak zmodyfikować shadery, prawdopodobnie kolory mają zbyt silną saturację, tekstury są przesaturowane itd. Przy normalnych ustawieniach renderingu i dobrze ustawionych materiałach bleeding nie powinien być za mocny (choć oczywiście powinien występować.). Dobrze wyjaśnił to Chris Nichols w tym tutku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności