Make My Day Napisano 29 Maj 2011 Share Napisano 29 Maj 2011 Witam Chcę sobie poskrobać ostatnio wnętrze, lecz mam problem. Po nałożeniu materiału lub tekstury, całe pomieszczenie jakby nasiąkało tymi kolorami. Gdy np podłogę dam różową, a wszystkie ściany niebieskie, to ten róż jest połączeniem niebieskiego i różowego. Da się to naprawić? Pozdrawiam, MMD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 29 Maj 2011 Share Napisano 29 Maj 2011 da się naprawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Make My Day Napisano 29 Maj 2011 Autor Share Napisano 29 Maj 2011 A w jaki sposób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 29 Maj 2011 Share Napisano 29 Maj 2011 http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/vray_overridemtl.htm zapamiętaj ten adres Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Make My Day Napisano 29 Maj 2011 Autor Share Napisano 29 Maj 2011 Dzięki wielkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dwaarf Napisano 6 Czerwiec 2011 Share Napisano 6 Czerwiec 2011 Witam. Pozwolę sobie podczepić się pod ten wątek. Mam podobny problem co kolega z pierwszego posta. Zapoznałem się z materiałami na temat Vray OverrideMaterial i mój przypadek klasycznie pasował do tego podanego w przykładzie, czyli jasnopomarańczowy bleed na ścianach pochodzący od podłogi. Wszystko pięknie, zastosowałem się do porad i tu pojawił się problem. Bleed od podłogi zniknął, natomiast pojawił się inny, pochodzący od ściany (a w zasadzie czopucha kominka), który ma inny kolor niż reszta ścian w pomieszczeniu. Pomimo zastosowania tej samej ścieżki co dla podłogi, tego bleeda nie udaje mi się usunąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 10 Czerwiec 2011 Share Napisano 10 Czerwiec 2011 Używanie do redukcji color beedingu Vray OverrideMaterial jest ok, ale to takie trochę maskowanie problemu, a nie jego usuwanie. Inną metodą z tej samej szkoły jest zmniejszenie saturacji GI. Lepiej jednak zmodyfikować shadery, prawdopodobnie kolory mają zbyt silną saturację, tekstury są przesaturowane itd. Przy normalnych ustawieniach renderingu i dobrze ustawionych materiałach bleeding nie powinien być za mocny (choć oczywiście powinien występować.). Dobrze wyjaśnił to Chris Nichols w tym tutku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się