Napisano 29 Maj 201113 l Witam Chcę sobie poskrobać ostatnio wnętrze, lecz mam problem. Po nałożeniu materiału lub tekstury, całe pomieszczenie jakby nasiąkało tymi kolorami. Gdy np podłogę dam różową, a wszystkie ściany niebieskie, to ten róż jest połączeniem niebieskiego i różowego. Da się to naprawić? Pozdrawiam, MMD.
Napisano 29 Maj 201113 l http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/vray_overridemtl.htm zapamiętaj ten adres
Napisano 6 Czerwiec 201113 l Witam. Pozwolę sobie podczepić się pod ten wątek. Mam podobny problem co kolega z pierwszego posta. Zapoznałem się z materiałami na temat Vray OverrideMaterial i mój przypadek klasycznie pasował do tego podanego w przykładzie, czyli jasnopomarańczowy bleed na ścianach pochodzący od podłogi. Wszystko pięknie, zastosowałem się do porad i tu pojawił się problem. Bleed od podłogi zniknął, natomiast pojawił się inny, pochodzący od ściany (a w zasadzie czopucha kominka), który ma inny kolor niż reszta ścian w pomieszczeniu. Pomimo zastosowania tej samej ścieżki co dla podłogi, tego bleeda nie udaje mi się usunąć.
Napisano 10 Czerwiec 201113 l Używanie do redukcji color beedingu Vray OverrideMaterial jest ok, ale to takie trochę maskowanie problemu, a nie jego usuwanie. Inną metodą z tej samej szkoły jest zmniejszenie saturacji GI. Lepiej jednak zmodyfikować shadery, prawdopodobnie kolory mają zbyt silną saturację, tekstury są przesaturowane itd. Przy normalnych ustawieniach renderingu i dobrze ustawionych materiałach bleeding nie powinien być za mocny (choć oczywiście powinien występować.). Dobrze wyjaśnił to Chris Nichols w tym tutku.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto