Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich.

To mój pierszy post. Zaczynam dopiero działać w 3ds max. Budynek wymodelowany w Sketchupie, reszta w maxie a potem szop.

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 6,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hej, bardzo przyjemnie to wyglada.

W ramach czepiania sie - za jasne kaluze. Wygladaja bardziej jak rozlane plamy srebra a nie woda. Odbicia w wodzie sa ciemniejsze niz zrodlo, a ty masz dosc ciemne niebo na obrazku a w wodzie odbija sie bardzo jasne.

 

powodzenia

Napisano

Tak jak mówi mirach. Za jasne odbicia. Bardzo fajne kolory. Ładny beton. Co to za projekt?

Napisano
  • Autor

Dzięki za feedback. Rzeczywiście muszę poprawić te odbicia.

Projekt to Lakeside House autorstwa e2a w Zurichu.

Napisano

F-ka mowisz ze nie umiesz jak umiesz :) Ja nie potrawie zrobic sensownej kaluzy ;) Co do obrazka to minimalnie kadr mi nie lezy, troche przesunal bym brykle w prawo, moze sprobowal bym w poziomie. Kilka testow nie zaszkodzi. Troche bidnie wyglada otoczenie, jakby ciut za pusto. I wnetrze przelalilas no ale jak na 1x to na prawde chwalic:) Kolorki w sumie fajne.

Napisano

A ze wtrącę małe pytanie, jaka jest najlepsza metoda na takie kałuże? Ja zawsze robiłem blend material, pierwszy był podłożem, drugi kałużą i odpowiednia maska. Przejdzie to? :) Te tutaj wyszły nawet spoko :) I ładne zacieki. Ale no te odbicia... ;)

Napisano

Jak pierwsza taka twoja konkretna wizualizacja to SUPER ;]

moje tak ze 100 razy gorsze xd ale niestety muszę uczyć się z oddania na oddanie ...

 

Życzę dalszej owocnej pracy.

Napisano
  • Autor

Godzil - tutaj zrobiłam na innym kanale maske w reflection slot i zmapowałam jak na obrazku.

Napisano

Godzil: blend material jest dużo wolniejszy od nałożenia odpowiedniej tekstury refl. i gloss. bo musisz tak czy siak obliczyc dwa materialy, nawet jesli maska w tym miejscu jest całkowicie biała albo czarna. W przypadku miejsc gdzie ma być kałuża powinien byc wysoki/jasny (0xCCCCCC) pixel i w zasadzie całkowicie biały dla gloss. Jesli jest bump dookoła to oczywiscie trzeba go wyeliminować na mijscu kałuży.

Napisano

Wielkie dzięki Wam za radę. Czyli odpowiednio zmapować obiekt, tekstura chodnika i mapa na reflection...

 

Pozdrawiam!

Napisano

Kałuże fajnie się robi z odpowiednio wymodelowanego plane-a z materiałem wody/szkła, nałożonego minimalnie pod powierzchnią zalanego obiektu z wyciągniętymi vertexami minimalnie ponad nią. Jak tutaj na przykład

nSndA.png

W blenderze bardzo pomaga z tym sculpting, ale od ręki też się da. :)

Edytowane przez mindcrusher

Napisano
  mindcrusher napisał:
Kałuże fajnie się robi z odpowiednio wymodelowanego plane-a z materiałem wody/szkła, nałożonego minimalnie pod powierzchnią zalanego obiektu z wyciągniętymi vertexami minimalnie ponad nią. Jak tutaj na przykład

nSndA.png

W blenderze bardzo pomaga z tym sculpting, ale od ręki też się da. :)

 

no to kandydat na górnika roku już jest ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności