Skocz do zawartości

Poprawność siatki.


Miłosz3ds

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Ostatnio staram się modelować obiekty mając możliwie jak największą kontrolę nad siatką - tyczy się to również wygładzania. Zrezygnowałem z modyfikatorów na rzecz Smoothing Groups. Wszystko to jest bardzo fajne i przyjemne, ale mam do Was pytanie co do samego ułożenia siatki.

 

Mam na przykład drzewo. Nie chcę mieć wszędzie siatki jednakowej gęstości. Dodatkowe polygony chcę dodawać tylko w niektórych miejscach - gałęzie, korzenie, jakieś wnęki, dziuple. Z gałęziami nie ma problemu, bo wystarczy użyć "cut" wzdłuż nich i jest ok. Ale na przykład chcę zagęścić siatkę tam, gdzie są korzenie. Nie chcę ciąć drzewa po całej jego długości/szerokości, więc zagęszczam tylko tamten obszar. I teraz moje pytanie.

 

Wiedząc, że do poprawnego działania Smoothing Groups siatka powinna składać się z czworokątów, jak zagęścić siatkę tylko na danym obszarze? Jak dalej ciągnąć krawędzie? Tak jak zaznaczyłem na zielono (po takim zabiegu wszędzie nadal są czworokąty) czy nie interesować się czworokątami i zostawić tak, jak w miejscu zaznaczonym na czerwono? Czy jest może jeszcze jakiś inny sposób?

 

 

siatkac.jpg

 

Pozdrawiam! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Masakryczna ta siatka,widać przecież że sie artefakty tworzą w tych miejscach gdzie masz edge niepozamykane.

Lepiej wymodeluj np.korzeń jako osobny element a potem "przyspawaj" czysto w odpowiednim miejscu.

 

Ogólnie to wogóle bym czegoś takiego jak drzewo nie modelował na poly na twoim miejscu.Takie coś o wieeeele lepiej i łatwiej zrobić w zbrushu albo mudboxie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mam do dyspozycji tylko Maxa... :) Ale tam używam Paint Deformation - i wystarczy relaxem przejechać właśnie po tych niedomkniętych edgach i po artefaktach ani śladu, zarówno na podglądzie, jak i renderze:) dlatego zastanawiam się nad opcjami "zamykania" siatki. Ale pomysł ze spawaniem dobry, spróbuję, dzieki! A czy sposób zamykania (ten zaznaczony na zielono:) ) jest poprawny? Czy jest może jakiś inny, lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób zamknięcia edgy teoretycznie poprawny,ale model nie jest poprawny;)

 

Oszywiście jak ma byc tylko drzewko na szybko to spoko,przejdzie ale siatka brzydka;)

 

Nie musisz sie trzymać quadów tak koniecznie,jak wsadzisz pare trójkątów nic sie nie stanie.

 

Pisząc że model niepoprawny mam na myśli że masz nawalone edgy które nie definiują żadnych kształtów.Jak już chcesz sie bawić paint deform w maxie zamiast ściągnąć sobie triala muda to zrób inaczej.

 

Zrób gęsty model ogólnie w kształcie drzewa,pomaziaj go jak ci sie podoba paint deform.Siatką wogóle sie nie przejmuj.Jak będziesz miał w miare fajne drzewko z paint deforma to sobie robisz retopo w maxie i budujesz czysta siate na podstawie gęstego drzewka.Proste.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie! Spróbuję tak jak piszesz, ciekawy sposób:) Ajj, te nawalone edgy były po to, żeby w nich dłubać paint deformem! :) tak na szybko wszystko powychodziło tak:

 

tree8.jpg

 

Drzewko nie będzie na pierwszym planie, a komp słaby, dlatego zależy mi na jak najmniejszej ilości poly :) dzięki piękne za wskazówki!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności