Pussik Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 No więc mój problem dotyczy zmieniających się gizm y,x,z. Pewnego razu, aby przesunać obiekt ku górze, musze zmienić wartość dla osi Z, lecz innym razem, odpowiada temu oś Y. :| Mam tak od pół roku, ale dopiero dziś mnie to wkurzyło. :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr Ug Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 Przelacza Ci sie pewnie z World, View na Local, albo jeszcze inne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pussik Posted June 23, 2004 Author Share Posted June 23, 2004 Próbuje to wyczaić ... narazie cały czas jest View. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotham Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 Ogólnie do zmian orientacji pivotów służy zakładka hierarchy... To tak jeśli chciała byś nadać spójne każdemu obiektowi. A skąd się biorą te różnice? Powód prozaiczny stawiając powiedzmy boxa najpierw przeciągając myszką określasz jego X i Y, a potem Z. Więc jeśli stawiasz boxa w oknie top, to będzie mieć on inaczej ustawiony pivot niż gdybyś go postawiła w oknie front. Tyczy się to tworzenia wszelkich obiektów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Triple X Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 Witam :) Z tego co wiem masz 3 wymiary, odpowiadaja im 3 wspizedne x,y,z. Powiedzmy ze do gory masz ustawione \'z\' w oknie perpetcive. W oknach fornt/top/side widzisz tylko dwa wymiary, wiec zeby ujednolicic je masz tylko dwie wpolzedne x i y (łatwiejsza synchronizacja w tych oknach). Tak więc nawet jak sobie zmienisz sobie oś \'y\' we froncie np. na \"z\" za wiele ci to nie da, bo wtedy nie bedziesz miala zgodnych nazw osi z viewportem side i tak dalej. Nigdy nie uzyskasz pełnej zgodności :) Edit: Widze ze Gotham mnie wyprzedil :) [Wyedytowany dnia 23-6-2004 > Triple X] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotham Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 W Screenku też.... I? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotham Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 Dunde.... Troszkę się rozminąłeś z moimi intencjami... Obawiam się że mnie nie olśniłeś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pussik Posted June 24, 2004 Author Share Posted June 24, 2004 Owszem, ale... Triple X oraz Gotham, dobrze mówi, lecz u mnie jest inny przypadek. Ja 97% czasu pracuję w perspective. I zmieniam okno raz na jakiś tydzień - tylko w razie konieczności. Tak więc, to co mówił Triple, nie odnosi się do mojego przypadku. Ja mam tak, ze przesuwam obiekt w góre, za pomocą osi Z, lecz za 5 minut, musze już to przesuwać za pomocą osi Y. :/ Okna widokowego nie zmieniam, aczkolwiek nadal staram się dostrzec wspomniane zmiany view, world, local. Zapewne tutaj tkwi problem. :) Zrobiłam test przy przełączaniu się między oknami: [Wyedytowany dnia 24-6-2004 > Pussik] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pussik Posted June 24, 2004 Author Share Posted June 24, 2004 Ok, popracowałam jeszcze troszke w 3d maxie i moge śmiało stwierdzić, że gizma zmieniają sie również podczas zwykłej pracy w jednym oknie, nie przełaczajac sie na inne. Patrzyłam również na Reference Coordinate System i tam CAŁY CZAS jest \'View\'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VGT Posted June 24, 2004 Share Posted June 24, 2004 Na drugim screenie \"w górę\" jestk skierowana oś Y, gdyż aktywnym widokiem jest front - w nim pojawia się standardowy układ osi x,y dla tego typu okna w układzie \'view\', a pozostałe okna (min. perspective) się do tego dopasowują. W oknie front podniesienie box\'a do góry odbywa się na osi Y, więc perspective także przyjmuje ten układ. Czyli wszystko jest ok. Ponowne zaznaczenie okna perspective spowodowałoby ponownie skierowanie osi Z \"w górę\" Jeżeli zależy Ci, aby układ x,y,z się nie zmieniał powinnaś wtedy korzystać z układów world, lub local. [Wyedytowany dnia 24-6-2004 > VGT] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now